• Teny

Foundation som täcker utan att man blir finnig

Ja, nu behöver jag hjälp... Vill ha en snygg foundation/puder eller nån kombination som täcker bra utan att bli kakigt och matt och inte ger en massa finnar p g a tilltäppta porer.

Kosta vad det kosta vill! Har ni några bra tips på vad jag ska köpa för produkter för att göra en flawless bas i ansiktet?

• Svar på tråden Foundation som täcker utan att man blir finnig
  • Anonym (Sina)
    Teny skrev 2016-10-06 09:35:48 följande:

Ja, nu behöver jag hjälp... Vill ha en snygg foundation/puder eller nån kombination som täcker bra utan att bli kakigt och matt och inte ger en massa finnar p g a tilltäppta porer.

Kosta vad det kosta vill! Har ni några bra tips på vad jag ska köpa för produkter för att göra en flawless bas i ansiktet?

Själv har jag mycket känslig hud. Har provat nästan allt från bio/eko till gucci. Huden reagerade ändå. Det enda som jag kan använda, skratta inte nu, är lidls foundation. Men alla är vi olika. 
  • Fia 28

Joe Blasco ultrabase. Dyrt, men räcker länge och ger inga finnar.

• Duckan

Bare Minerals Foundation tycker jag täcker bra. (Jag är tyvärr för torr numer för att använda det)
    Lumene Blur Longwear är täckande.

• Duckan

Har inte provat den själv, men Kat von D´s Foundation ska vara totalt heltäckande.

• AnnaZL

Diorskin Forever täcker jättebra och ser naturlig ut. Lägg på ett tunt lager med foundationpensel och bygg på med ett till, lika tunt, om du behöver. Om du reagerar på den är ju svårt att veta, men på Kicks får du ju iaf pengarna tillbaka om det skulle hända.

• milda matilda

Jag tycker det ekologiska märket Une är jättebra! Till vardags använder jag deras foundationpuder, ger ett väldigt naturligt men ändå jämnt och täckande resultat. Och så är det lätt att applicera med borste. Ända foundation jag provat som huden inte reagerar på med tex finnar. Om man köper den på tex kicks får man dessutom jättebra hjälp där de kollar huden med någon apparat för att få fram perfekta tonen för ens hud ????

• Domesticgoddess
    Dixie skrev 2016-10-07 08:40:36 följande:

Exuviance

+ 1 på Exuviance. Rekommenderar dig fö att testa deras hudvårdsprodukter också. En väninna till mig hade problem med finnar och själv har jag problem med känslig hy med ojämn pigmentering, vi har båda märkt en stor förbättring sedan vi började med Exuviance (olika produktserier då såklart).
  • MeAndBaby

Om man får låna tråden lite med en fråga; vad ska man använda om man får jättefet hy vad man än använder? Nu har jag iofs inte provat de där superdyra märkena som nämns, men det känns som om det skulle bli samma resultat ändå.

Nu används ett compact mineral puder, men ändå kan jag behöva trycka en pappersservett mot pannan på eftermiddagen för att "suga upp" det värsta. (Jag är f ö 35 år och har inga finnar). Likadant med en icke fet bb-crème som ska vara matt. Suck. Gilla läget eller?

• Domesticgoddess
    MeAndBaby skrev 2016-10-07 19:55:16 följande:

Om man får låna tråden lite med en fråga; vad ska man använda om man får jättefet hy vad man än använder? Nu har jag iofs inte provat de där superdyra märkena som nämns, men det känns som om det skulle bli samma resultat ändå.

Nu används ett compact mineral puder, men ändå kan jag behöva trycka en pappersservett mot pannan på eftermiddagen för att "suga upp" det värsta. (Jag är f ö 35 år och har inga finnar). Likadant med en icke fet bb-crème som ska vara matt. Suck. Gilla läget eller?

Jag tror att man i viss mån får gilla läget, hyn kan nog inte förändras i grunden oavsett vilka produkter man använder. Däremot kan den definitivt förbättras avsevärt! Du kanske skulle prova en salongsbehandling på någon salong i din stad med bra rykte? Då får man i regel en hudanalys och tips om lämpliga produkter. Alternativt så har skincity.se en bra tjänst på nätet där man får svara på en massa frågor om hur man upplever sin hy och även skicka in ett foto på sin, osminkade, hy. De föreslår sedan produkter i olika prisklasser som kan funka.

Tror generellt att det är viktigare att ha rätt hudvårdsprodukter än rätt foundation, concealer etc. Smink är en stor hjälp men grundmaterialet är ännu viktigare liksom.
  • LauraPalmer

Använder du någon primer? Att din hy blir fet kan bero på att din hy är torr på ytan och behöver mer fukt. 
  • MeAndBaby
    LauraPalmer skrev 2016-10-07 20:06:16 följande:

Använder du någon primer? Att din hy blir fet kan bero på att din hy är torr på ytan och behöver mer fukt. 

Har ingen primer nej. Använder tvätt och hudcreme för fet hy (Nutrigena eller Apotekets spotless). Utan direkt resultat. Måste man använda fukt på nytvättad hy innan man lägger sig? Känns renare på nåt sätt när jag, allt som oftast, inte gör det. Kanske dumt.
  • LauraPalmer
    MeAndBaby skrev 2016-10-07 20:22:34 följande:
    Har ingen primer nej. Använder tvätt och hudcreme för fet hy (Nutrigena eller Apotekets spotless). Utan direkt resultat. Måste man använda fukt på nytvättad hy innan man lägger sig? Känns renare på nåt sätt när jag, allt som oftast, inte gör det. Kanske dumt.
    Jag tycker att du ska skippa apotekets grejer. Testa exuviance eller Nannic, ta gärna råd från en hudterapeut. 

Man ska tvätta ansiktet morgon och kväll, använda ansiktsvatten, serum och hudcreme. Allra bäst resultat får du om du även går på salong och gör någon typ av syrabehandling med jämna mellanrum, ungefär var 8 vecka tills huden fått balans. 
  • Porslinsblomman

Jag använder TiKei mineralpuder, inte heltäckande, men kan byggas på och bli riktigt täckande. Mer skonsam än Bare Minerals.

• Porslinsblomman

Jag trodde jag hade fet hy och använde cremer för fet hy som bara torkade ut och gjorde att min hy producerade ännu mer fett och gjorde det hela värre. Så jag tänkte om och insåg att min hy var fet på ytan men torr under, så jag satsade på ordentlig rengöring och återfuktning för torr/känslig hy. Hjälpte mycket och min hy är i bra balans idag och klarar sig för det mesta utan ett helt batteri med produkter.
  • Anonym (a)

Clinique antiacne-foundation (heter något liknande) har faktiskt hjälpt mig att få bort en del acne till och med.

Svar på tråden Foundation som täcker utan att man blir finnig