MeAndBaby skrev 2016-10-07 19:55:16 följande:
Om man får låna tråden lite med en fråga; vad ska man använda om man får jättefet hy vad man än använder? Nu har jag iofs inte provat de där superdyra märkena som nämns, men det känns som om det skulle bli samma resultat ändå.
Nu används ett compact mineral puder, men ändå kan jag behöva trycka en pappersservett mot pannan på eftermiddagen för att "suga upp" det värsta. (Jag är f ö 35 år och har inga finnar). Likadant med en icke fet bb-crème som ska vara matt. Suck. Gilla läget eller?
Jag tror att man i viss mån får gilla läget, hyn kan nog inte förändras i grunden oavsett vilka produkter man använder. Däremot kan den definitivt förbättras avsevärt! Du kanske skulle prova en salongsbehandling på någon salong i din stad med bra rykte? Då får man i regel en hudanalys och tips om lämpliga produkter. Alternativt så har
skincity.se en bra tjänst på nätet där man får svara på en massa frågor om hur man upplever sin hy och även skicka in ett foto på sin, osminkade, hy. De föreslår sedan produkter i olika prisklasser som kan funka.
Tror generellt att det är viktigare att ha rätt hudvårdsprodukter än rätt foundation, concealer etc. Smink är en stor hjälp men grundmaterialet är ännu viktigare liksom.