• z0rro

    Grannens unge skriker,springer

    Jag har bott i min lägenhet i ca 4 månader. Under semester har det varit lugnt. Det här började för 2 månader sen.

    Grannens unge som bor oavnför skriker, leker högt med ambulans ljud och springer som en fodhäst så jag tror att taket ska rasa. Jaja nu tänker ni säkert ja men det är normalt! Absolut.. MEN!! Är det normalt att göra så mellan 30 minuter till 6 timmar!!? Ungen verkar tycka det är roligast kl 06 på morgonen alla dagar i veckan. Jag har jobbat sent och kommer hem vid 24 på natten och somnar vid 01, självklart vill jag väl få sova ut också!

    Jag har pratat med grannen och hon säger att dom går upp kl 06 och att dom faktisk också bor där! Dagen innan stod jag och bankade i taket och ifrågasätter om hon ens hörde det. Då säger hon ja men vi bor här också.

    Jag har pratat med hyresvärden och dom gör inget utan tycker att jag ska ringa Securitas, vilket verkar dumt då detta endast är på morgonen. Grannen verkar inte förstå och jag får sällan sova 6-7 timmar utan dom sista 2 timmarna vaknar jag var 20 minut. Vaknar jag 06 och behöver kissa och sen vill somna om för jag kan sova 1 timme mer då vet dom att jag vart upp och börjar väsnas! Sen att han står och skriker i trappen och härjar när dom går ner verkar inte heller föräldrarna bry sig om.

    Hur ska jag få detta att bli bättre? Kommer ens Securitas komma hit om jag ringer? Vad ska jag göra? Jag håller på att bli galen!!! Har sån lust att gå upp kl 05 och börja banka i taket och säga som hon sa "vi går upp då, så det får du finna dig i"

    Jag vill inte bråka, jag vill bara att man ska respektera andra! Jag skiter i om folk duschar, lagar mat osv mitt i natten eller på morgonen.

    Sen tycker vissa att jag inte ska vara så känslig, att jag får allt skaffa öronproppar! Men jag ska säga dig att min sambo han är inte lättväckt, någon kan stå och plinga på dörren flera gånger utan att han vaknar så nu kanske ni får en förståelse hur mycket det låter.

  • Svar på tråden Grannens unge skriker,springer
  • Anonym (Hingst)
    Birgitta02 skrev 2016-10-06 12:00:53 följande:

    Det ska vara tyst mellan 22.00 - 07.00. Övriga tider får man tyvärr acceptera att det kan vara liv i luckan. Och nog kan jag tycka att man som förälder håller ungarna någorlunda tysta vid 6.00-tiden. Det är inte försvarbart att barn ska få röja hur mycket som helst i en fastighet där det bor många människor. Jag har själv haft barn. Och grannar både över och under. De fick lära sig att på morgonen leker man lugna lekar. Det är inte direkt raketforskning. Och man trycker inte i barnen frukostar med massor av socker så de blir speedade.

    Tyvärr lär du inte heller kunna klaga hos din hyresvärd/brf-styrelse heller. Det är svårt att komma åt det där. Råder dig att flytta. Och välja lägenhet högst upp i fastigheten :)


    Det där med klockslag när det ska vara tyst stämmer inte. Det är faktiskt så att man ska undvika at störa överhuvudtaget, din granne kan likväl jobba natt. Vad som är otillåten störning varierar dock. Vi hade ett barn med kolik, skrek HELA nätterna under lång tid. Synd för grannarna, synd för oss, jävligt synd för vårt barn men det hör till sådant man inte väljer. Våra grannar sa inget om det men de har barn själva och förstår därför att det var som det var. Vi gick till det rum där vi tror att det hörs minst till grannarna men mer kan man inte göra.
  • z0rro
    Anonym (Hingst) skrev 2016-10-07 10:40:13 följande:

    Det där med klockslag när det ska vara tyst stämmer inte. Det är faktiskt så att man ska undvika at störa överhuvudtaget, din granne kan likväl jobba natt. Vad som är otillåten störning varierar dock. Vi hade ett barn med kolik, skrek HELA nätterna under lång tid. Synd för grannarna, synd för oss, jävligt synd för vårt barn men det hör till sådant man inte väljer. Våra grannar sa inget om det men de har barn själva och förstår därför att det var som det var. Vi gick till det rum där vi tror att det hörs minst till grannarna men mer kan man inte göra.


    Så du tycker vi som inte har barn förstår? Men då kan ju jag komma och stampa på golvet ovanför ditt sovrum och stå och skrika i 4 timmar om du tycker det är kul? Jag är ju vuxen och vet inte bättre, eller så låter jag ett barn göra de för de äe trots allt bara barn! :)
  • Anonym (Skillnad)
    z0rro skrev 2016-10-07 10:48:08 följande:

    Så du tycker vi som inte har barn förstår? Men då kan ju jag komma och stampa på golvet ovanför ditt sovrum och stå och skrika i 4 timmar om du tycker det är kul? Jag är ju vuxen och vet inte bättre, eller så låter jag ett barn göra de för de äe trots allt bara barn! :)


    Ditt inlägg är lite förvirrande, förstår inte riktigt vad du vill få fram...

    Att en vuxen står och stampar och skriker i 4 timmar är givetvis mycket värre än att ett spädbarn har kolik. Den ene kan välja att sluta, den andre kan inte... Sådana liknelser är bara korkade...
  • Anonym (Hingst)
    z0rro skrev 2016-10-07 10:48:08 följande:

    Så du tycker vi som inte har barn förstår? Men då kan ju jag komma och stampa på golvet ovanför ditt sovrum och stå och skrika i 4 timmar om du tycker det är kul? Jag är ju vuxen och vet inte bättre, eller så låter jag ett barn göra de för de äe trots allt bara barn! :)


    Va? Jag förstår inte inlägget. Vad menar du?
  • Anonym (Hepp)
    Elderberry skrev 2016-10-06 11:39:35 följande:

    Barn kan vara rätt så vilda, och högljudda. Lägenheter är inte direkt den ultimata bostaden för de som vill ha lugn och ro. Om barnet är litet så är det nog rätt så omöjligt att få denne att bli tyst och stilla, bara att inse.

    Jag satsar på att skaffa ett boende utan grannar vägg i vägg.

    Antar att jag vill säga: Jag förstår dig, förstår irritationen osv, men det finns inte direkt något att göra åt det.


    Är det nån som ska flytta på sig är det de som stör de andra och inte kan anpassa sig efter att man bor i ett flerfamiljshus där alla måste visa hänsyn, även barnfamiljer.
  • Anonym (Hingst)
    Anonym (Hepp) skrev 2016-10-07 11:44:10 följande:

    Är det nån som ska flytta på sig är det de som stör de andra och inte kan anpassa sig efter att man bor i ett flerfamiljshus där alla måste visa hänsyn, även barnfamiljer.


    Om barn var "anpassade" skulle de flytta hemifrån den dagen de lärt sig gå. Du är ologisk till den grad att det blir omöjligt att bemöta.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Hingst) skrev 2016-10-07 11:58:23 följande:
    Om barn var "anpassade" skulle de flytta hemifrån den dagen de lärt sig gå. Du är ologisk till den grad att det blir omöjligt att bemöta.
    Anpassa som i att föräldrarna gör allt de kan för att barnen åtminstone ska vara tysta mellan 22 och 07. Jag tror inte att föräldrar skulle bli så glada om nån spelade hög musik efter 22 och då väckte deras barn heller.
  • nevermind
    viseversa skrev 2016-10-06 14:07:36 följande:

    Barn låter. Bor man i lägenhet får man stå ut med att andra lever i sina hem.


    Idiotisk kommentar. Folk ska tänka på andra, stora som små. Barnen i vår släkt har aldrig betett sig sådär. Med eller utan diagnos.
  • Studentpappa

    Som nattarbetare är man en udda fågel och kan inte förvänta sig att majoriteten ska anpassa sig. När jag jobbade natt använde jag öronproppar och det fungerade bra (för mig).

    Våra barn låter mycket tidigt på morgonen och det bara är så, vi bor dock i hus och stör ingen annan men jag förstår egentligen inte vad vi skulle kunna ändra om vi bott i en lägenhet. Tejpa fast dom? Ett barn på 1,5 är fullt kapabelt att låta jävligt mycket, men inte att kunna klockan när man får låta. 5 åringen är tröttare och kollar gärna på tv en stund men vid 07 är det full fart, hon kan man ju förstås säga åt när det inte passar.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Flytta)

    Det går inte att kräva att någon ska ta hänsyn till dina arbetstider. Det går kanske att kräva att det ska vara relativt tyst till kl 07 men att blanda in dina arbetstider blir bara fel.

    Försök hitta ett hyreshus på landet.

  • Anonym (Ljud)

    Självklart borde föräldrarna försöka se till att barnet inte stör överdrivet, hur ska barnet annars lära sig att respektera sina grannar? Men sedan är det självklart skillnad på varför barnet låter, ett barn med kolik eller för den delen ett barn som får utbrott kan vara svårt att göra något åt. Ett barn som låter när den leker kan man avleda med andra leksaker. Och ett äldre barn kan man förklara för varför den ska låta mindre.

  • nevermind

    Dra till med en jävla rockfest fram till kl. 22:00 sharp varje kväll. Vad ska de göra liksom..? Jag hade glatt tagit emot böterna om anmält. Har man bra sikt kan man se när störningsjouren kommer också, sen blåneka.

  • Anonym (Dcm)

    Samma skit här.. håller på att bli galen av detta snart! Förhoppningsvis kan jag flytta snart för detta håller ärligt talat på att göra mig galen!

    Dessa jävla föräldrar som inte fattar att dom har grannar och låter sina barn luta dag ut och dag in! Dessutom går dom inte på dagis eftersom

    Så dom är hemma hela dagarna. Jag jobbade oregelbundna tider så vissa vardagar var jag ledig och andra börja jag jobba senare osv och ibland helger. Detta påverkade mig enormt när dessa jävla pissungar ska springa och hoppa från möbler från och till kl 06- 23.. skriker och vrålar i trapphuset och är allmänt överjävligt tre stycken är det också och föräldrar som tycker ?bara det är barn? dom får ju göra precis som dom vill!

    Spelade in med Röstmemon hur det låter en vardagkväll kl 22;30 .. då har dom hållit på i 3 timmar. Ljudet i början är jag men lyssna med hörlurar så blir ljudet mer rättvist. [img=undefined]

Svar på tråden Grannens unge skriker,springer