• Micki88

Flera med kraftig foglossning/diskbråck

Kan inte vara ensam om detta. Sitter bara hemma hela dagarna för jag tar mig ingenstans. Kan bara gå korta korta bitar med kryckor. Känner mig så instängd. Har ett barn sen innan som är på

Dagis flera gånger i veckan för att kunna få leka av sig. Vore trevligt att prata med flera i Samma situation. Bara i v 23 nu!

• Svar på tråden Flera med kraftig foglossning/diskbråck
  • LillasysterBlueberry

Hej hej. Gravid i v 29 här. Har vart sjukskriven med "kraftiga bäckensmärtor", även kallat foglossningar, sedan v.8. Håller med dig att det börjar kännas lite instängt. För mig så funkar det att gå till en naprapat två ggr i månaden. Men emellan tiderna är det lite svårt att stå ut med smärtan.

• Liame

Hej jag är gravid u vecka 25 och jag är sjukskriven pag foglossning och ischias jag har varit hema under hela mig graviditet jag har så ont

• Gullefjuns mamma

Hej olyckssystrar! Till er som lider av s.k. foglossning vill jag bara säga: var rädda om er! Det går inte alltid över efter förlossningen utan kan hänga kvar i flera år, för enstaka hela livet. Undvik de rörelser som ni får ont av och träna ytterst försiktigt efter förlossningen. Det finns ett team sjukgymnaster i Sundsvall som jobbar med det här. Googla Thomas Torstensson så hittar ni info.

Förbered er på att tiden med bebisen kan bli knepig. Vi gjorde så att jag blev sjukskriven och min man var föräldraledig.

Sök på "graviditetstelaterad bäckensmärta" och "pelvic girdle pain" om ni vill läsa.

Det finns en blogg som är bra: Gravidcoachen Martina Skog. Hon är sjukgymnast.

Förlåt om jag tjatar om sånt ni redan vet!

Nu håller jag alla tummarna för att ni tillhör majoriteten av de med bäckensmärtor - dvs de som blir bra igen efter förlossningen!!

Svar på tråden Flera med kraftig foglossning/diskbråck