livskris i förhållande efter otrohet. Inget är som tidigare
Jag och min fru har varit tillsammans i 20 år och har tre barn. VI hade en kris för några år sedan där hon blev helt som förbytt. Elak och likgiltig. Ingenting jag gjorde eller sa spelade någon roll. Det höll i sig i sex månader.
Jag frågade då om hon hade träffat någon annan såklart för alla tecknen för det var ju där men fick till svar att så var det inte. Jag trodde henne och gick in i mig själv och anklagade mig själv istället. Anklagade mig själv för att vara svartsjuk i onödan, för att vara orättvis, för att vara en sån där dryg typ som inte litade på henne. När jag var på väg att ge upp helt och hållet och sade till henne att jag inte orkade mer så vände det. Hon kom tillbaka till mig och blev som vanligt igen.
Denna vidriga tid började sakta blekna bort och jag fick aldrig någon förklaring till hennes beteende. Efter den tiden har vi egentligen aldrig grälat på riktigt. Vi har gått runt det. För min del omedvetet tror jag för att jag inom mig varit rädd för att hon skulle bli likadan igen så jag har burit min ilska inom mig. Som en rädd hare ungefär. För snart två år sedan hade vi ett gräl efter vi blivit osams utomlands.
Jag var riktigt jävla förbannad och allt det gamla kom upp och jag sa att nu jävlar vill jag ha ett svar på ditt beteende på den tiden.
Hon erkände!
Jag visste det naturligtvis såklart inom mig ändå, - allt, precis allt rasade för mig.
Jag hatar henne! Älskar henne! Föraktar och vill ha på samma gång.
Hon är idag helt annorlunda. Fortfarande efter snart två år är hon den kvinna hon lovade hon skulle vara bara jag stannade kvar hos henne och försökte förlåta.
Hängiven, kärleksfull, så långt ifrån den egoistiska kvinnan som älskade uppmärksamhet man kan komma. Som tog för givet att jag skulle vara hemma medans hon var ute. Som var sjukligt svartsjuk men själv var ute och flörtade...
Jag såg och tog det. Hatar mig själv för att jag sjunkit så lågt och hatar henne för att hon var så.
Jag gav det ett år och hon blev världens lyckligaste kvinna när vi satte på oss ringarna igen och jag sa att jag förlät henne och att vi nu skulle gå vidare på riktigt utan bråk och gråt om detta.
Barnen (de två äldsta) mår nu bra igen! Det var fruktansvärt jobbigt speciellt för vår dotter. Jag är så otroligt tacksam för att hon är glad igen. Jag såg det inte då men det var väldigt jobbigt för henne att se sin pappa bli rasande på mamma och gråta i omgångar.
Det har nu gått snart två år. Vi pratar inte längre om det här. Ingen idé för vi kan inte säga nåt mer som vi inte redan sagt. Det är bara det att jag inte kan släppa det. Jag visar ingenting till henne men jag mår dåligt för det här varje jävla dag. Det är ständigt närvarande, en del av mitt liv. Jag har blivit förändrad.
Jag vill inte förlora min familj men jag vill inte heller gå resten av mitt liv och tänka på det här varje dag. Vara ledsen.
Jag skulle bli glad om det är någon annan som gått genom den här tragedin och berätta hur det gick för er. Ni som kämpade på för er familj. Hur lever ni nu? Är det bättre eller sämre?
Mitt liv har på så många sätt blivit bättre. Vi har nu en helt annan ärligare kontakt och pratar bra mycket mer med varandra än tidigare. Jag borde må bra eller hur?
Oj vad långt det blev!!