Inlägg från: Ingrediensen |Visa alla inlägg
  • Ingrediensen

Donator begär umgängesrätt

Blåneka eller ljuga hjälper ju tyvärr inte ett dugg ifall han begär faderskpsutredning och DNA test. Det är ju en lätt match idag.

Giftermål som en del föreslår tror jag måste vara från tiden då barnet blev till. Men hjälper ju inte heller om han begär faderskapsutredning.

Tänk bara på att inte betala honom något! För som andra säger här så har han fortfarande rätten på sin sida då det inte går att köpa sig fri. Har inga bra råd annars.

• Ingrediensen
    zemer skrev 2016-10-09 12:19:51 följande:
    Ja absolut. Men då måste han stämma ts och det tar kraft och tid, tveksamt som det är så mycket handling bakom hans hot. Sen är det även tveksamt till att dom ens skulle döma till gemensam vårdande. Med tanke på historien bakom.
    Varför skulle han behöva väcka åtal?? Han är far till barnet och kan bevisa det. I min värld får han automatiskt gemensam vårdnad medan ena föräldern måste ansöka om enskild vårdnad. Inte tvärtom. Tycker också, som ovan skrev att det är märkligt att pratet om barns rätt till sin far inte existerar här.

Att kvinnan sett honom som en donator står ju som ord mot ord i rätten. "Donatorn" kanske hela tiden sett sig som fadern. Inga papper finns skrivna och då är det det som gäller, han är barnets far!
  • Ingrediensen

Jag trodde det var så att när man fastställer faderskapet så blir också vårdnaden gemensam. Men tydligen är det mammans val och pappan verkar inte ha något att säga till om (känns modernt).

I vilket fall är han ju inte endast en donator utan en pappa, i fall inga papper är skrivna.

Svar på tråden Donator begär umgängesrätt