• druvan52

32+ första barnet, BF juni -17, följas åt?

Finns det någon mer som just plussat och vill följas åt kanske?

• Svar på tråden 32+ första barnet, BF juni -17, följas åt?
  • lovalivet

Hej! Jag har bf ca 13 juni. Har iof en dotter på 8 år men känns som en första gångsgraviditet, eftersom det var så länge sedan . Hur mår du?

• druvan52

Vad roligt, grattis! Då är du några dagar före mig, BF 17/6. Känns fortfarande väldigt osäkert om det ens är på plats typ, tror det kommer kännas mer verkligt om man får se ett hjärta slå. Jag mår bra, lätt huvudvärk bara som inte gör direkt ont och lite ömma bröst. Hur mår du?

• lovalivet

Ja egentligen känner jag mig inte så gravid. Men molvärk lite då och då. Trött och hungrig. Ömma bröst. Annars känns allt som vanligt. Skulle gärna göra ett vul efter att hjärtat börja slå, så man liksom fattar att det är på riktigt.

• druvan52
    lovalivet skrev 2016-10-08 19:24:21 följande:

Ja egentligen känner jag mig inte så gravid. Men molvärk lite då och då. Trött och hungrig. Ömma bröst. Annars känns allt som vanligt. Skulle gärna göra ett vul efter att hjärtat börja slå, så man liksom fattar att det är på riktigt.

Ja jag ska faktiskt göra ett ultraljud i v 7+1 eftersom det är en IVF-graviditet, känns bra att se om det sitter på plats.
  • Biirna

Hej,

Jag har BF 1 juni 2017, är första barnet för oss.
    Var gravid i våras men fick ett sen MA när jag var i vecka 18.
    Det var en tuff pers att gå igenom och håller tummarna att det går bättre denna gång.

Jag är i vecka 8+0
    Var och gjorde ett tidigt UL för en vecka sen eftersom jag fick MA förra gången och sen hade jag en stor blödning en vecka innan UL.
    Efter att ha fått sett det lilla hjärtat där inne så kan jag slappna av lite mera.

Är vääääldigt trött och illamående nu men jag tar Lergigan Comp och det hjälper lite mot illamåendet iaf :)

• CarinElisabeth

Hej hej! Grattis till era plus :)

Första barnet för mig också, är i femte veckan 4+5 idag :) BF 26/6.

mår illa ganska mycket och värre ska det väl bli... tar också lergigan comp och är väldigt trött, men kräks mycket mindre.

Ska till bm 18/11 känns som en evighet. Hur mår ni allihopa? Hur kändes det att få se den lilla på UL? Jag är så spänd på det!

• druvan52
    Biirna skrev 2016-10-21 12:26:17 följande:

Hej,

Jag har BF 1 juni 2017, är första barnet för oss.

Var gravid i våras men fick ett sen MA när jag var i vecka 18.

Det var en tuff pers att gå igenom och håller tummarna att det går bättre denna gång.

Jag är i vecka 8+0

Var och gjorde ett tidigt UL för en vecka sen eftersom jag fick MA förra gången och sen hade jag en stor blödning en vecka innan UL.

Efter att ha fått sett det lilla hjärtat där inne så kan jag slappna av lite mera.

Är vääääldigt trött och illamående nu men jag tar Lergigan Comp och det hjälper lite mot illamåendet iaf :)

Usch vad tråkigt med MA och så sent också, håller verkligen tummarna för dig den här gången. Vad roligt att ha sett hjärtat!! Jag är väldigt orolig att något ska gå fel för egen del också, längtar till mitt UL i v7+1 om en vecka!
  • druvan52
    CarinElisabeth skrev 2016-10-22 16:19:33 följande:

Hej hej! Grattis till era plus :)

Första barnet för mig också, är i femte veckan 4+5 idag :) BF 26/6.

mår illa ganska mycket och värre ska det väl bli... tar också lergigan comp och är väldigt trött, men kräks mycket mindre.

Ska till bm 18/11 känns som en evighet. Hur mår ni allihopa? Hur kändes det att få se den lilla på UL? Jag är så spänd på det!

Grattis!! Jobbigt med illamående, det börjar jag också få, blir ibland stressad av att vara på stan känns som jag kan kräkas helt plötsligt. Ska be om lergigan comp. Är det inte koffein i det? Jag har dragit ner på kaffe bara pga koffeinet men det kanske inte är dåligt för fostret?

Längtar också efter VUL!!
  • CarinElisabeth

Tack så mycket :) jo, det är koffein i lergigan comp men det är också ganska vanligt att det skrivs ut just mot graviditetsillamående. Om du orkar kan du ju testa med postafen eller armband mot åksjuka innan du ber om lergigan comp, eller du kanske redan har gjort det?

Kan vara bra att fråga om kaffet dock, kanske ska man undvika det? För mig är kaffedrickandet historia, redan veckan innan jag plussade började kaffet smaka äckligt!

Jag är sjukskriven så jag går inte ut så mycket, men när jag måste åka tunnelbana har jag en liten plastpåse i handväskan om ifall att jag inte skulle hinna till en toalett eller papperskorg.

Svar på tråden 32+ första barnet, BF juni -17, följas åt?