• druvan52

32+ första barnet, BF juni -17, följas åt?

Finns det någon mer som just plussat och vill följas åt kanske?

• Svar på tråden 32+ första barnet, BF juni -17, följas åt?
  • Pisces81

Oj blev lite fel i förra meddelandet.. jag menade att jag vill följas åt

Grattis till er alla som plussat och beklagar till er som fått MF

Jag trodde inte man kunde drömma om positiva tester strax innan man testar positivt.. helskumt men trevligt :)

Kram på alla

• Smlan

Hej! Är det något liv i denna tråd? Jag är också 32+ ganska precis, 33 år och är gravid med första barnet. Plussade för någon vecka sedan och är nu i v 5+4. BF blir därmed 28 juni. 

Jag har fått inskrivningstid 6/12 vilket känns som en evighet bort. Sedan är den stora milstolpen vecka 12 14/12. Jag är så sjukt nervös över missfall så jag skulle så gärna vilja se det lilla fröet i magen. Men man får väl hålla ut till ultraljudet som görs i samband med KUB.

Jag har inte haft så mycket symptom alls men i fredags var det som att någon tryckte på en knapp och mina bröst blev jätteömma och spända. Mannen gillar denna förändring, haha! Hur mår ni andra?

• druvan52
    Smlan skrev 2016-10-31 10:15:06 följande:

Hej! Är det något liv i denna tråd? Jag är också 32+ ganska precis, 33 år och är gravid med första barnet. Plussade för någon vecka sedan och är nu i v 5+4. BF blir därmed 28 juni. 

Jag har fått inskrivningstid 6/12 vilket känns som en evighet bort. Sedan är den stora milstolpen vecka 12 14/12. Jag är så sjukt nervös över missfall så jag skulle så gärna vilja se det lilla fröet i magen. Men man får väl hålla ut till ultraljudet som görs i samband med KUB.

Jag har inte haft så mycket symptom alls men i fredags var det som att någon tryckte på en knapp och mina bröst blev jätteömma och spända. Mannen gillar denna förändring, haha! Hur mår ni andra?

Det har varit lite livlöst i tråden Grattis!! Vad roligt!! Jag är nu i v 7+4 och har inskrivning 28/11, känns också som en evighet dit! Var väldigt trött förut men det är bättre nu, mår illa vissa dagar och är hungrig, men som idag har jag nästan inga symtom vilket också skrämmer mig. Gjorde VUL i v 7+1 och såg ett hjärta iaf.
  • CarinElisabeth

Hej! Har inte orkat vara så aktiv på ett tag, mår fruktansvärt illa hela tiden :( äter lergigan comp och det hjälper till viss del. Är hemma och är sjukskriven nu. 6+0 idag.

Är det någon mer som har blivit väldigt känslosam? Jag är ganska lättrörd i vanliga fall (folk som dör på tv, skadade katter etc) men nu är det väldigt mycket! Började titta på en tv-serie som heter Call the midwife på Netflix, den är lite puttrig och lite drama och lite lagom typ. Tänkte jag skulle frossa lite i förlossningar.... såg väl första säsongen utan särskilt mycket tårar, men nu! Lipar nästan hela tiden! Även om det bara är "vi gjorde en överraskningsfest till dig för vi tycker så mycket om dig"-avsnitt.... Någon mer liten lipsill där ute?

• Smlan
    druvan52 skrev 2016-10-31 17:51:56 följande:
    Det har varit lite livlöst i tråden Grattis!! Vad roligt!! Jag är nu i v 7+4 och har inskrivning 28/11, känns också som en evighet dit! Var väldigt trött förut men det är bättre nu, mår illa vissa dagar och är hungrig, men som idag har jag nästan inga symtom vilket också skrämmer mig. Gjorde VUL i v 7+1 och såg ett hjärta iaf.
    Det måste vara underbart att ha få sett ett hjärta! Hur kommer det sig att du gjorde VUL? Jag är sugen på att boka ett privat eftersom man inte verkar få det som standard. Man är ju så nervös över allt när det är första barnet. Men sjukt spännande och kul såklart :)
  • Smlan
    CarinElisabeth skrev 2016-10-31 19:23:45 följande:

Hej! Har inte orkat vara så aktiv på ett tag, mår fruktansvärt illa hela tiden :( äter lergigan comp och det hjälper till viss del. Är hemma och är sjukskriven nu. 6+0 idag.

Är det någon mer som har blivit väldigt känslosam? Jag är ganska lättrörd i vanliga fall (folk som dör på tv, skadade katter etc) men nu är det väldigt mycket! Började titta på en tv-serie som heter Call the midwife på Netflix, den är lite puttrig och lite drama och lite lagom typ. Tänkte jag skulle frossa lite i förlossningar.... såg väl första säsongen utan särskilt mycket tårar, men nu! Lipar nästan hela tiden! Även om det bara är "vi gjorde en överraskningsfest till dig för vi tycker så mycket om dig"-avsnitt.... Någon mer liten lipsill där ute?

Usch, vad jobbigt att må så illa. Hur länge får du vara sjukskriven? Har du behövt berätta på jobbet att du är gravid pga det? Jag vill verkligen hålla mig från att berätta för alla...
    Jag har kommit lindrigt undan på den fronten. Kan känna lite svagt illamående när jag är hungrig men om jag inte visste om att jag var gravid så hade jag nog inte reagerat på det. Dock kan jag bli ganska sur och lättretlig om jag inte får mat vilket jag inte blir i vanliga fall.
    Jag är blödig i vanliga fall och gråter till det mesta. Nu har jag mest märkt att jag blir tårögd när jag ser små bebisar och tänker på att vi ska få en egen :) Men inga floder av tårar än så länge. Men det kommer nog med all säkerhet.
  • CarinElisabeth

Ja, det var lika bra att berätta för chefen med en gång. Förstod ju att det inte finns en chans att jobba när jag kräks upp till tio gånger om dagen. Men min chef tog det jättebra, blev så glad för min skull, kramades och blev lite tårögd t o m! Jag har varit tvungen att berätta för några eftersom jag ju inte kan vara hemma med "maginfluensa" hur länge som helst...

Blev sjukskriven i två veckor, det är denna vecka ut. Ska tillbaka och prata om fortsatt sjukskrivning denna vecka. Det var inga problem, läkaren såg direkt att jag är ganska skakig eftersom jag ju inte får behålla så mycket. Kämpar på med vätskan för att inte bli uttorkad.

Haha, känner igen den där blicken man får när man ser bebisar :)

• Smlan
    CarinElisabeth skrev 2016-11-01 14:49:53 följande:

Ja, det var lika bra att berätta för chefen med en gång. Förstod ju att det inte finns en chans att jobba när jag kräks upp till tio gånger om dagen. Men min chef tog det jättebra, blev så glad för min skull, kramades och blev lite tårögd t o m! Jag har varit tvungen att berätta för några eftersom jag ju inte kan vara hemma med "maginfluensa" hur länge som helst...

Blev sjukskriven i två veckor, det är denna vecka ut. Ska tillbaka och prata om fortsatt sjukskrivning denna vecka. Det var inga problem, läkaren såg direkt att jag är ganska skakig eftersom jag ju inte får behålla så mycket. Kämpar på med vätskan för att inte bli uttorkad.

Haha, känner igen den där blicken man får när man ser bebisar :)

Vilken fin reaktion av din chef! Det är ju så man vill att det ska vara :)

Hoppas du mår bättre snart!
  • Biirna

Tiden rullar i väg och i fredags gick jag in i vecka 12.
    Jag ska göra KUB den 22 November. Någon annan som skall göra KUB?

• druvan52
    Biirna skrev 2016-11-14 14:24:52 följande:

Tiden rullar i väg och i fredags gick jag in i vecka 12.

Jag ska göra KUB den 22 November. Någon annan som skall göra KUB?

Härligt, redan v 12!! Jag är i 9+4 nu. Ska göra KUB 5/12 (blodprov veckan före). Känns lite läskigt. Förstår det som att man får sannolikheten direkt. Hur tänker du kring NIPT?
Svar på tråden 32+ första barnet, BF juni -17, följas åt?