HJÄLP, läkare eller idrottskunnig/motionär!!! Någon som haft stressfraktur och/eller benhinneinflammation?
Jag har haft ont i benhinnorna i flera år.
Började jogga för några år sedan och fick ont, slutade, började igen, fick ont och slutade. Var aldrig någon flitig motionär. Men joggar nu regelbundet, ca 5km 1-2 ggr/veckan typ.
Det har gått bra, men det har alltid gjort ont längst smalbenet när jag har tryckt med fingrarna. Men aldrig så ont att jag inte kunnat jogga. Det har ju gjort lite ont, men jag har struntat i det...
För en vecka sedan tränade jag och hoppade upp och ned för en låda, det kändes lite på smalbenen men inte farligt. På kvällen däremot gjorde det mer ont framförallt i höger underben. Haltade vid vissa steg.
Om jag hoppar på höger ben gör det så pass ont att jag inte gör det igen liksom. Vänster underben kan jag hoppa på, det gör lite vanligt halv-ont sådär som jag alltid har.
Kan jag ha fått en stressfraktur??? Eller är det enbart förvärrad benhinne-problem?
Jag har ont längst hela insida underben, men det har jag alltid mer eller mindre. Alltså när jag känner där. Men det gör mer ont på en viss punkt, på båda benen men tydligast på höger ben.
Är rädd för stressfraktur pö höger ben...
Hoppas någon kan hjälpa!!!
Vill kunna springa igen, det är ju den bästa medicin mot psykisk ohälsa liksom :/