• Clefairy

    BIM november 2016

    Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

    Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

    Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

    BIM-lista:

    Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

  • Svar på tråden BIM november 2016
  • Clefairy
    Treansresa skrev 2016-10-08 09:21:35 följande:

    hoppar gärna in här=) 27 år och planerar våran första gemensamma bebis. har nyss fått mf så är inte säker på hur det kommer gå att få igång allt igen men hoppas på ett plus i november!

    BIM-lista:

    Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

    Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma


    Beklagar missfallet, hoppas att kroppen kommer igång snabbt igen! :( Det måste vara sjukt jobbigt att längta efter att få barn, få glädjen av ett plus och sen få missfall. :( 


    eg90 skrev 2016-10-08 11:46:47 följande:

    Då mensen kom nu på morgonen så hoppar jag också in här.
    Har försökt sedan april 2015 så ganska många försök nu och blir mer och mer förtvivlad varje gång.

    Bim 14 november, på min mans födelsedag.


    Usch, tungt att ha försökt så länge. Vi har bara försökt två gånger och jag börjar redan känna en oro och rädsla över att inte kunna få barn. Jag vet att det är en irrationell tanke efter bara två försök, men ibland kan man inte riktigt jobba med logiskt tänkande... Men ni har inte tänkt få någon utredning? Det är ju väldigt länge att försöka i 1,5 år...


    BIM-lista: 


    BIM-lista:

    Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma

    Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

    eg90: 14/11

  • Clefairy

    Vad många som skrivit, kul! :D önskar er alla all lycka i babytillverkandet!

    Jag är väldigt fundersam på hur min cykel funkar nuförtiden. Tog ut min spiral i mitten av augusti, jag hade på slutet småblödningar var fjärde vecka som jag räknade som "mens". När jag tog ut den kom mensen precis som den skulle, på dagen jag beräknat den. Det var alltså första mensen efter spiraluttag, men andra mensen strulade och började 6 dagar efter beräknat. Tog ett graviditetstest när den var en dag sen, men det var förstås negativt. Känns bara konstigt att mensen var så sen när den annars är regelbunden. Nåja, sånt händer väl även den bästa ;)

    Nu vet jag bara inte när nästa ÄL ska vara. Flo säger 22/10 och Fertility Friend (som jag nyss börjat med och som inte verkar funka för mig, min graf ser ut som ett enda sicksack) säger 26/10. Ska träffa min pojkvän nu 13-16/10 och helgen 21-23/10, så jag hoppas Flo har rätt. ;)

    Nån annan som provar detta med tempande? Det verkar som sagt inte funka för mig, men jag gör det mest på skoj.

  • Clefairy

    Kul att så många hoppat in här! Hoppas att november blir vår månad att få ett plus.

    Nu har min pojkvän varit i stan över helgen, han bor tillfälligt på annan ort i några månader framöver. Det betyder ju att vi inte riktigt kan försöka aktivt genom att ha sex typ varannan dag, men när vi ses har vi ju såklart sex. Förhoppningsvis träffar vi ägglossningen, eller att hans spermier kan överleva lite längre i mig, haha.

    Tiden mellan mens och ägglossning kan verkligen kännas seg. Jag har börjat prova med att tempa, så är lite nyfiken på om det kommer att synas på min temp när ägget lossnar. Men jag tror inte riktigt att det funkar, min graf är helt kaos just nu. Men innan man fått ägglossning kan man ju inte riktigt jämföra någonting med grafen antar jag.

    Ibland är jag orolig att jag inte har ägglossning eller kan bli gravid. Det är en helt orimlig oro, vi har ju bara försökt sen augusti och aldrig använt ägglossningstester/temp, bott på olika orter och inte kunnat ha sex regelbundet, och det var ju väldigt nyligen som jag tog ut min spiral. Men ändå kryper en oro i mig om att inte kunna få barn. Jag var ju naiv och trodde att jag skulle plussa direkt när spiralen åkte ut typ.

  • Clefairy
    anonymis3ns skrev 2016-10-17 21:42:49 följande:

    Behöver lite hjälp här.. Detta är ett äl-test. Hur skulle ni analysera detta? Positivt? Negativt?

    Enligt app är det typ 2 v kvar till äl(har lång cykel), därför jag blir så förvånad att det ser ganska positivt ut. Men detta kanske har än


    Håller med om att det ser positivt ut! :D

    Hur gör alla ni andra egentligen med sexet, koncentrerar ni det kring ägglossning eller har ni sex typ varannan dag hela cykeln?
  • Clefairy

    Hej igen alla!

    Kul att tråden börjat bli större och att fler hoppat in!

    För min egen del är försökandet över för denna månad, jag har träffat min sambo (ja, särbo nuförtiden antar jag) både i helg och förra helgen och nu kommer vi inte ses på några veckor igen. Jag tror att jag antingen har ägglossning kring nu eller att den kommer om några dagar, enligt appar då. :) Det känns ju bra att ha kunnat ses och försöka, men jag kan ju inte heller bli så besviken om det inte blivit nåt eftersom vi inte kunnat ha sex mer än två helger under denna cykel. Men klart man kan hoppas ändå!

    Ser att ni har pratat om det här med att ens sambo inte velat ha barn men nu ångrat sig. Min sambo ville inte heller ha barn länge, men nu har vi båda väl vuxit upp och många vänner och bekanta börjar få barn. Det kändes väl naturligt att börja försöka för oss med, men det var ju jag som fick ta initiativet. Men vi pratar väldigt mycket om det här, han vet precis när jag ska ha ägglossning enligt beräkningar och vi planerar tillsammans att träffas de helger då det är störst chans för att det ska bli något. Vi diskuterar allt från flytningar till temp och pratar mycket om hur det ska bli om/när baby kommer. Kort sagt är jag extremt lyckligt lottad, trots att vi just nu är särbo pga studier.

    Men som sagt, jag vet inte om jag haft ägglossning än denna månad men nu har jag gjort det jag kan! :D

    En fråga till er som orkat läsa mitt långa inlägg! Tror ni jag är överdriven om jag inte vill äta ibuprofen mot mensvärk under mensens första dagar? Skyller på att jag vill maxa mina chanser för att inte störa ägglossningen, men NSAID-preparat ska väl gå ur på typ två dygn? Hur tänker ni?

  • Clefairy

    Jag försöker ju mig på det här med att tempa med fertility friend-appen, har bara testat det i en månad och med en vanlig endecimals-termometer, men imorse märkte jag att min temperatur gått upp från omkring 36,3 till 36,6. Jag hoppas att det betyder att jag har ägglossning nu, även om jag trodde att jag hade det typ i fredags eller lördags. Då tempade jag i och för sig inte, eftersom jag var iväg och träffade min kille. Tempen kanske var högre då också, att gårdagens bara var nån random lågtemp. Hoppas i alla fall att mina tempar fortsätter att vara höga så att jag kan tro på ägglossning! Har varit orolig över att jag inte skulle ha äl, inte av nån speciell anledning annat än att jag är en nojig själ. :)


    En grej som är lite konstig med mig är att jag nog aldrig har sett att jag skulle haft äl-sekret, det där typiska äggvitesekretet som alla pratar om. Istället har jag bara väldigt vattnigt sekret. Har aldrig haft "lotionsflytningar" heller. Är någon som jag eller har verkligen ALLA dessa varianter av sekret? :/


    Det är väl bara att vänta och se för mig antar jag, jag har inte så stora förhoppningar om denna cykel dock... En av mina vänner har just fått barn, det är ungefär världens sötaste baby och jag gråter inombords över att jag inte har barn på gång, haha. :)

  • Clefairy

    Hej alla!

    Jag hade mest troligt min ägglossning i helgen/början av veckan, och vi hade sex. Nyss när jag var på toa så märkte jag att det var lite rosa på pappret, har ingen historia av att plötsligt ha rosa mitt i cykeln. Började tänka på nidblödning, tror ni det skulle vara möjligt? Det var alldeles lite, bara en hint, men det fanns inte där i förmiddags... Jag hade inte trott på denna månad, trodde att vi skulle missa äl, men nu började hoppet gro lite i mig...

    Har någon erfarenhet av nidis? Hade rätt blöta flytningar också, så att trosorna var blöta.

  • Clefairy
    Nykär15 skrev 2016-10-28 13:54:13 följande:

    Jag har haft det två av de fyra gånger jag varit gravid. Stämmer ju i tiden då jag brukat få det runt 5-7 dagar efter ÄL - håller tummarna för dig!

    Mina nidblödningar har varit runt en 5-krona i storlek, ljusrosa, man ser det är blod men utspätt av blöta flytningar. 


    Tack för ditt svar :D det kom lite till, men nu har det stannat av. På vissa forum har jag fått intrycket att en nidis är nästan som en mens, med rikliga blödningar, men jag har ju bara haft lite... Just nu har jag lite småkänningar i nedre magen, annars känner jag inget.

    Tack igen för svaret :)
  • Clefairy
    Treansresa skrev 2016-10-28 23:46:29 följande:

    har också haft nidis en graviditet. då kom det precis som nykär2015 skrev bara lite granna.

    skönt att de stannat av! Nu håller vi tummarna att ägget fäste. när har du bim?=)


    Ja jag är sjukt nervös nu, tänk om jag faktiskt är gravid. Svindlande tanke. Men det kan ju ha varit vad som helst, även om det ju skulle kunna varit nidis med tanke på att jag hade ägglossning förra helgen/tidigare i veckan. Har BIM kring 7-10/11, lite osäkert för min förra mens var lite sen. Har nog tänkt testa tidigast efter den 10:e eller om jag får symtom, än har jag inga!

    Åh vad spännande :D
  • Clefairy

    Åh, nyss när jag var på toa så kom det mer blod (funderade ju på nidblödning när jag fick lite rosa i fredags), nu var blödningen brunröd, det kom ganska rejält på pappret. Har börjat känna att det måste vara en mellanblödning och inte nidis... :/ har aldrig i mitt liv haft en mellanblödning men nån gång ska väl vara den första, synd att kroppen börjar strula såhär och gör mig osäker just när vi vill försöka få barn...

    Det är väl egentligen bara att andas, ta på sig trosskydd och vänta, men jag är alltid så himla spekulerande...

  • Clefairy
    Sofie1986 skrev 2016-10-30 08:54:49 följande:

    Kunde inte vänta. Men enligt Gravidkollens egna teststickor så är jag fortfarande inte gravid fast jag har BIM idag.

    Men clearblue måste jag väl lit på:):)


    Stort grattis :D hoppas du får en fin graviditet och ett perfekt barn i juli! :D
  • Clefairy

    Hej!


    Jag skrev ju förut om att jag haft en liten blödning några dagar efter ägglossning. Det började i fredags med lite rosa på pappret bara, sen lite bruna flytningar. Jag hoppades på att det kunde varit en nidis, men nu har jag gett upp hoppet om det och förskriver det som mellanblödning. Jag fick inga bruna flytningar i lördags, men från söndag till idag har jag haft dessa bruna flytningar. Inte mycket, men det märks i trosorna. 


    En eventuell nidis skulle inte bete sig såhär va? 


    Har även gett upp tanken på att jag skulle vara gravid eftersom jag inte märkt av ett enda symtom som inte lika gärna kan vara mens-symtom. Särskilt när folk skriver här om att de har BIM efter mig och redan känner av symtom så blir jag mer säker på att det inte funkat för mig. ;) 

  • Clefairy

    Stort grattis till alla er som blivit gravida! Hoppas ni får en så bra graviditet som möjligt! :D

    Själv är jag på CD 28 (brukar ha 28-dagars-cykler, men förra gången hade jag av nån mysterisk anledning 34 dagar, så vet inte vad jag ska tro), och vaknade till en tempdipp... :( får nog koka menskoppen ikväll känner jag.

    Jag ser att ni skrivit om spottings, jag har ju också haft det denna månad... Aldrig förut, så jag känner mig redigt förvirrad och arg på min kropp som inte funkar.

  • Clefairy

    Hej alla! Jag måste tyvärr meddela att min mens kom idag. Så inget denna gång fastän jag är rätt säker på att vi träffade ägglossningen.

    Hoppas att ni alla får ett positivt besked snart och att vi inte hörs i någon decembertråd ;) själv ska jag äta godis och vila med en varmvattenflaska på magen.

    Ha det bra, tack för alla diskussioner och all feedback! <3

Svar på tråden BIM november 2016