• FÅblom

Pergotime Hösten 2016

Nysig skrev 2016-10-28 17:01:15 följande:

Jag

Jag tror att han helt enkelt missat att se den tredje. Den nya läkaren sa att vi absolut inte fick ha sex nu när det var så många mogna och sa att förra läkaren borde ordinerat avhållsamhet också då det var för tidigt att avgöra i tisdags. Hon var rädd för trillingar och blev nervös över att vi haft sex... så får väl hoppas att det faktum att vi hade sex igår inte gör att alla blir befruktade. Men jag är ändå glad att pergotime får min kropp att reagera även om det blev för många den här gången.

Släppte dina ägg nu när du fick sprutan?

Nej vi får se, men då fortsätter ni inte att försöka nu under helgen. Fick du en ny tid eller nya tabletter om du får mens eller hur gjorde de?

Vet inte om mitt ägg släppt ännu, haft lite ont men kan va som man inbillar sig också... ska på vul på tisdag för att se så ägget släppt... sen får vi hoppas men jag tror inte de gick denna gången heller
  • FÅblom
    Newbie84 skrev 2016-10-27 20:50:03 följande:

Trodde inte heller det skulle funka, inte gyn heller. Så ge inte upp!

Var hos gyn idag som både gjorde vul & kände med fingrarna, ägget hade släppt för man såg rester från ägget men de är ju för tidigt och säga om de är en graviditet. Tog ju sprutan för 8a dagar sen. Så han sa jag skulle vänta på mensen och kom inte den inom 10 dagar från idag så skulle jag ta ett gravtest... men sen pratade han inatt göra ett försök till med pergotime annars börja fundera på alternativa metoder som tex provrörs osv. Så vi får hålla tummarna.... hur mår du i din graviditet?
  • FÅblom

[quote=77099629][quote-nick]Newbie84 skrev 2016-11-01 18:54:30 följande:[/quote-nick]

Håller tummarna att det går bra :)

Jag är väldigt trött och mår illa till och från, men inte alls som sist.

Får se sen hur det ser ut på nästa VUL och om hjärtat slår. Vill veta för om det skiter sig vill jag ta testerna osv inför ivf. Även om vi nu vet att pergon funkade.

Jag hoppas också men fick precis riktig kramp i magen så jag knappt kunde stå eller

Gå de känns inte så positivt ju ???? Men jag hoppas de går bra men känns inte så...

Ah när ska du på de, får du fler ultraljud pga du hade svårt o få barn?

En annan fråga vad kostar IVF betalar man detta själv ? Börjat tänka på de nu när han sa jag får ta Pergo en kur till annars får vi tänka på alternativa sätt som ex ivf

• FÅblom
    Nysig skrev 2016-11-07 17:36:06 följande:

Fåblom, hur har det gått för dig?!

Fortfarande ingen mens, men känt en konstig smärta i magen och brösten är inte ömma men bröstvårtorna är...men min gyn rekommendera mig o vänta till den 10de innan jag testade.. men sambon ville jag skulle testa mig i helgen eftersom vi skulle på fest, de testet var dock negativt. Så känns inte som de kommer förändras till ett plus kanske, men jag hoppas. Har ju flytningar men de är inte så tjocka som vanligt... så vi får se...spännande. Håller tummarna för er också, och att de plussar.
  • FÅblom

Fortfarande ingen mens. Brösten gör inte ont längre och fått flytningar. Tog ett test nu ikväll men de var negativt hade knappt förväntat mig något annat, men väldigt besviken ändå... bara att vänta på mensen nu då och en ny kur Pergo.. ????

• FÅblom
    Nysig skrev 2016-11-10 22:21:32 följande:

Vad tråkigt... Men så länge mensen inte kommit finns väl hopp egentligen men fattar. Det sliter på en det här. Jag börjar också vara rätt säker på att det inte gick vägen den här gången. Känns så segt att börja med en kur till. Den här gången ska jag få letrozol istället och känns rätt segt att behöva testa en ny tablett när jag tyckt den här varit helt ok.

Nej precis, så länge mensen håller sig borta finns ju hoppet kanske... men samtidigt vill man mensen ska komma då så man kan köra på en ny kur.... varför ska du ta en ny sorts tablett denna gången ?
  • FÅblom
    Naatish skrev 2016-11-10 20:16:42 följande:

Jag tog första kuren pergotime för två månader sen och fick spruta samtidigt då ägget inte lossnade. Men det blev inget så min gyn ville att vi skulle ta det lugnt en månad då mitt prolaktinvärde var för högt vilket kan hämma ägglossningen och högt värde kan vara på grund av stress. Nu ska jag börja med kuren igen men jag ska få 2 tabletter per dag istället. Så jag håller tummarna

När kom din mens efter första gången? Tänkte om den blir kanske senare med Pergo ovh spruta då jah väntar min mens men den inte kommit o är inte gravid enligt clear blue.
  • FÅblom
    Naatish skrev 2016-11-11 19:53:05 följande:

Nej min kom precis som den skulle och var precis som den brukar. Blev väldigt besviken såklart. jag håller tummarna för dig! och tänk på att vissa har låga hormoner och det kan ta tid innan det visar något på test. En jag känner visade det negativt fram till 15 dagar efter utebliven mens. 

Mensen kom idag, så sen jag kom hem från jobb har jag varit deprimerad och tillslut sprack de o tårarna forsade. Blev såå besviken då jag hopppades så innerligt. Men får ringa gyn på

Måndag o börja med Pergo på tisdag o pröva en sista gång... hur går du själv vidare nu? Efter detta försöket kommer vi bli skickade på ivf tror jag, han pratade om det sist.
  • FÅblom
    Marie357 skrev 2016-11-23 10:39:31 följande:

Får hålla tummarna att det ändå blir något då. Jag har tagit sista enkla letrozolen så får vi se vad som händer. Men nu har jag fått lite problem vid min klitoris.. Ont och kliar. Funderar på om det kan vara svamp efter mensen nu..

De kan absolut vara svamp de sa min gyn till mig när jag tog första kuren Pergo och också fick de. Tror han sa att de var för de blev ökat hormon och de kunde skapa obalans.

Var hos gyn igår efter att ha ätit pergotime i 7 dagar. Där var en äggblåsa på 14 mm och allt såg bra ut så han rekommenderade att ha roligt fredag & söndag minst då ägglossningen borde ske i helgen. Vet ni om man kan testa med ägglossningstest för och få reda på det eller de blir missvisande när man ätit Pergo ?

Ska tillbaka till gyn på måndag för att se så äggblåsan släppt.. men vi ska även prata om ivf då eventuellt.
  • FÅblom
    zion skrev 2016-11-24 17:31:14 följande:

Hade rosa flytningar imorse ska jag räkna det som mensen första dag eller ska jag vänta tills den verkligen kommer? Det är alltid ett blodbad första dagen i vanliga fall det har bara hänt en gång innan att jag fick rosa flytningar under 2 dagar innan mens3n kom och då var den precis om vanligt och höll i sig i sex dagar som den alltid gör. Hur hade ni gjort?

Jag hade räknat när de var mer än vara rosa flytningar och kalla de mens. Men kommer deb inte innan helgen är slut hade jag tagit ett nytt graviditets test. Håller tummarna för dig att de visst possitivt då.

Har ni försökt få barn länge ?

Vad ska du få för tabletter istället för Pergo nu när de ska sluta tillverkas ?!
Svar på tråden Pergotime Hösten 2016