• FÅblom

Pergotime Hösten 2016

zion skrev 2016-11-24 22:34:56 följande:

Fortfarande ingen mens eller någon mer rosa flytning, blir så förvirrad och besviken på inget händer vare säg det är positivt eller negativt. Men men bim imorgon så kanske vaknar till ett blodbad:p

Detta är vårat första försök. Dottern som blev till med pergotime är 2 år och vi har varit oskyddade sen hon föddes.

Min gyn läkare sa att vi försöker med pergotime och sen när det slutar säljas så blir det letrozol men jag har 4 förpackningar pergotime hemma så det blir väl minst 2 omgångar till.

Vilket försök är ni på? Barn sen innan?

Att du inte fått din mens ännu är ju ändå positivt tänk om de rosa flyt i gärna var en min blödning?

Ah, blev dottern till efter första kuren också eller? Vad bra tr SU har fler askar henna för de skulle väl sluta tillverkas nu efter årsskiftet ? Jag har också 2 förpackningar hemma så jag kan en gång till i ja Jari kanske men sen har min gyn pratat om ivf. Hade hoppats att slippa de men känns inte så. Det är vårt tredje försök på pergo, och nej jag har inga barn sen tidigare. Vi har försökt i 1 år och 3 månader nu... väntan är Plågsam.
  • FÅblom
    zion skrev 2016-11-25 18:13:07 följande:

Dottern blev till på tredje försöket med pergotime (9 de försöket allt som allt).

Mensen kom idag så bim blir på julafton nästa gång:) min gyn läkare sa att han redan trodde att pergotimen va slut men han chansade och när jag frågade på apoteket så visste dom inte ens om att den skulle utgå.

Håller tummarna att ni slipper ivfå då det känns som om det är en krånglig situation men be annars om att få testa letrozol en månad

Då hoppas vi på att se blir en bra julklapp iform av ett +.

Ah så då finns de fortfarande hopp att jag kan bli gravid. Tog ett ägglossningstest idag men de visade inget så testar i morgon igen för gyn trodde de kom till helgen. Om jag inte behöver ta en spruta. Ja ivf känns väldigt komplicerat men de får vi ju testa om de inte går på annat sätt. Vi vill ju ha barn.

Vet du vad skillnaden är på Pergo och letrozol?

Ah när jag skulle hämta i oktober fick de beställa för se hade ont om de. Men skönt de inte var problem på Apoteket för dig.
  • FÅblom
    zion skrev 2016-11-26 00:16:59 följande:

Det enda skillnaden skulle vara att det är mindre biverkningar på letrozol om jag fattade det rätt.

Åh håller tummarna att du får ett positivt äl test under helgen :)

Ingen glad gubbe varken igår eller idag, men tog jag ut stickan såg sträcket lite starkare ut. Men ska till gyn i morgon så blir kanske en spruta för att få ägget och släppa om det inte släppt. Men är lite osäker vi hade sex igår ska vi mysa till det idagigen eller vi ska avvakta till i morgon om det blir en spruta. Så simmarna är fler kanske...vad hade du gjort ?
  • FÅblom
    zion skrev 2016-11-27 23:27:24 följande:

Fåblom: kanske lite för sent svar men jag tror inte det har sån jätte stor betydelse faktiskt :)

Var hos gyn idag som såg att äggblåsan inte släppt men den var stor nog att släppa idag eller i morgon. Tog ett ägglossningstest nu ikväll som visade glad gubbe.. så vi vet vad vi ska göra ikväll. Men bör man ligga i morgon då också för ägglossningstesten visar väl de två mest fertila dagarna ? De är clearblues....

fick ingen spruta denna gången så får hoppas ägget släpper själv ändå. 'En ska tillsyn igen på tisdag nästa vecka....
  • FÅblom
    zion skrev 2016-11-28 19:04:38 följande:

Då hoppas vi att det släpper som det ska. Jag skulle försöka få till det både idag och imorgon :)så finns där alltid någon simmare när ägget kommer.

Jag fick tid för vul den 12 de ( måndag)men tror det kommer vara för sent men då får vi i alla fall en bekräftelse på att ägget har släppt förhoppningsvis. Fast funderar på att ringa och se om det går ändra till den 9 de (feedag) råkade säga fel när han frågade hur lång min cykel va förra månaden , sa att den va 2 dagar längre än va den va men jag skäms över att behöva ringa upp och säga det. Hur hade du gjort? Jag kommer förmodligen ha äl den 10-11

Ja vi får väl mysa till de både idag och i morgon..men att ligga på beställning är ingen höjdare ??

Ja antingen hade jag ringt o bett om fredag annars hade jag kört ägglossningsstickor o sen gått dit på måndag för o få bekräftat via vul att ägget släppt o har de inte släppt om de klyddar som de gör med mig ibland bett om sprutan.
  • FÅblom
    zion skrev 2016-11-29 06:03:20 följande:

Här hemma så är sex schemalagt till cd 14,15,16 sen har vi inte sex på en månad. Väldigt skönt och härligt sex.. haha ne men det är skit att man har sex för att man ska och inte för att man vill.

Alltså den här sprutan har jag inte hört talas om tidigare. Men har jag fattat detta rätt nu?, sprutan gör att ett moget ägg släpper, inget annat? Biverkningar?

Haha precis och idag känner jag inte alls för o ha sex, är dunder förkyld och känner mig febrig... men de är väl bara att köra... tog ett ägglossningstest idsg bara för o se och idag var de ingen glad gubbe men eftersom de var igår får vi köra idsg också sen en paus!!

Inte jag heller men jag fick den sist men inte senna gången. Men helt rätt den gjorde så ett moget ägg släpper. Nej jag kände inga biverkningar alls och har väldigt mycket vi erkningar med Pergo.
  • FÅblom
    Hållis89 skrev 2016-11-29 11:41:31 följande:

Hej på er alla!

Hoppas det går bra att jag hoppar in denna tråd :)

Jag har precis avslutat min 4e dubbelkur av pergotime. Första gång fick jag bara äta 1 tablett men på vul tyckte fertilklinken att det var inte som dom ville ha men det såg helt ok men så jag fick börja direkt med dubbeldos. Samma sak igen denna månaden så jag har ätit 2 st dubbeldos här månaden. Alltså jag har börjat med Pergo för 2 mån sedan.

Efter första eller andra kuren fick jag lämna blodprov för att se om jag hade fått ägglossning o jag har haft det men det blev inget plus :(

Läste i er gamla inlägg då läste jag att några har tydligen fått nån spruta samband med pergotime för att sätta igång ägglossning? Vad är det för nåt spruta?

Välkommen in i tråden :) men de är ju bra du får ägglossning med Pergo nu ska du bara hitta när du har det och mysa till det då!

Ja jag har fått spruta en gång men inte denna gången. Då fick jag de när ägget var 20 mm för att starta ägglossningen eftersom den gjorde så de mogna ägget släppte som jag förstod de. Men denna gången fick jag ingen spruta trotts äggblåsan var lika stor som förra gången jag fick den. Men de blev positivt igår via ägglossningstesten så de borde varit igår ju.
  • FÅblom
    Marie357 skrev 2016-11-30 06:50:14 följande:

Blev det positivt igår så ägglossar man mellan 24-48 timmar senare efter det första positiva äl så att säga..

Här var jag hos gyn i måndags och han sade att vi skulle vila och köra på tisdag och torsdag,dock fick jag ont som fan igår under hela dagen så nu blev det bara sex igår. Förmodligen är det helt kört denna månaden.. Men ska sexa till det ikväll med, men räknar med att det ej blir något.

Jag testade positivt på äl i måndags så då sexa vi, skulle senat i tisdags med men låg med feber o förkylning så hade ingen lust... & att vi enbart låg i måndags känns inte som de blir ngt positivt plus med ett ligg, borde legat på tisdagen men var helt orkeslös. Men påmtisdag förmiddag på jobb kände jag en molande värk, så kanske släppte ägget då. Vad tror ni om chanserna då om vinlåg på måndag kväll, kan de bli bebis? misstänker att de inte blev något denna gången heller... men hoppas de blir ett plus. Men ska tillbaka på gyn på tisdag för o se så de släppt. Men de borde de gjort väl?
  • FÅblom

Hej.

Var hos Gyn idag på vul för o se så äggblåsan släppt. Först trodde han den var kvar, sen när jag berättade om positivt ägglossningstest på måndagen o negativt på tisdagen ändrade han sig lite och tittade igen och trodde de kunde vara vätska runt istället. Men vad innebär de då? Han frågade också om jag opererat blindtarmen men förstod inte riktigt varför, M en svaret på de är nej.

Fick i alla fall med mig en remis till spermatozon på sjukhuset för sambon så vi kan få hjälp med ivf. Men han bad oss avvakta lämna prov om jag skulle vara gravid, annars skulle vi höras efter nyår.

Men vad tror ni?

• FÅblom

Åh :( fick precis en brun/röd aktig flytning så mensen lär väl komma som den ska i morgon :( hade hoppats på ett plus ju. Men min sambo sa jag intr skulle deppa ihop så får försöka hålla humöret uppe för hans skull. Men ska ringa KK i morgon o höra om proverna min sambo ska lämna & om jag får lämna de samt om de är lång väntetid till ivf

• FÅblom
    Marie357 skrev 2016-12-15 12:36:47 följande:

Hoppas inte utan det kanske bara är en liten flytning och sedan uteblir mensen. 

Jag själv vet inte alls vad jag ska göra? Om jag ska testa eller inte.

Haft tidigare cyklar med Letrozol på 36 dagar och 33. Jag är idag på 29, men enligt gyn som kollade mina ägg senast så sade han att detta blir en 28 dagars cykel. Men om man räknar på min älvärk och när min mens kommit så borde det bli till helgen...

Men har mått lite illa, lite öm i brösten, lite mensvärk, ryggvärk, huvudvärk, men jag vågar inte hoppas så jag tror jag låtsas som ingenting och väntar in mensen..

De är mensen, de kom igång ordentligt nu ikväll el de jag tror är mensen behöver tampong i alla fall så då är de mens... ????

Oh håller tummarna för dig, vänta till helgen för skulle du va gravid visas sträcket tydligare då också ju. Så slipper du vara orolig.

Jag hade samma som dig måt illa till o från, varit extremt känslig för dofter och var om i brösten 2 dagar.. så hade hoppats på annat än mens, men inte denna gången heller ???? Men ska ringa i morgon dit vi fått remissen o prata hur vi ska göra med hans spermaprov o så.

Har kvar en kur pergotime så funderar på om jag ska ta en ändå för min gyn har stängt mellan jul o nyår o tror min nästa ägglossning är runt nyår ändå. Men om jag tar tabletterna o kör med ägglossningstest sen borde man ändå kunna köra. Sen tänkte jag fråga honom om letrozol och se hur de funkar för de kanske tar lång tid innan man kommer till på ivf
  • FÅblom
    Nysig skrev 2016-12-20 22:33:25 följande:

Fick ingen kur med letrozol den här månaden som gått, hade fått en cysta. Testade med cl ÄL-test och prickade två dagar med max.. Imorse fick jag ett plus på graviditetstestet. Är så chockad och glad och livrädd för missfall på samma gång.. Jag som börjat ställa in mig på att det skulle dröja år.

Grattis vilken perfekt julklapp :) håller tummarna att de går vägen :)
Svar på tråden Pergotime Hösten 2016