• Nsmm

BF JULI 2017

Hej!
    Tänkte att vi som siktar på BF JULI 2017 kan samlas här och följas åt?

Är mamma till två killar på 6 och 4 år, och planerar inför tredje.

Fick mens för två dagar sedan, och väntar nu på ägglossning som är ca den 20/10 enligt p appen.. kommer köra med äl test också så jag vet exakt när det är.. bim är 3/11

• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Jenjenn

Hej!

Är ny här på familjeliv och skulle gärna vilja vara med i Facebookgruppen :D Väntar första barnet 11/7, plussade för 1,5v sen och har mått fruktansvärt illa sen en vecka tillbaka. Skönt att läsa att vi är flera som kämpar oss genom dagarna. Har provat prostafen men det fungerar inge vidare.. :(

• Beebii
    Lycka08 skrev 2016-11-21 17:10:16 följande:

Usch..och jag vet inte vad som är värst...att kräkas eller vara illamående och inte kräkas? Kan nästa tycka att kräkas e bättre, släpper på "trycket" några få sekunder.

Min förra graviditet var inte alls så här heller. Vi får hålla tummarna att det är övergående för oss=)

Vilken vecka är du i?

Nja jag hatar verkligen att kräkas men detta illamående är ju inte heller så mysigt...

Jag är i töntiga v7 (6+5) och redan så många "besvär" dessutom har magen svällt upp och är jättekänslig för tryck och kläm!
  • Lycka08
    Beebii skrev 2016-11-21 18:28:59 följande:

Nja jag hatar verkligen att kräkas men detta illamående är ju inte heller så mysigt...

Jag är i töntiga v7 (6+5) och redan så många "besvär" dessutom har magen svällt upp och är jättekänslig för tryck och kläm!

Mitt började i v.6 men var hanterbart. V.7 "katastrof" och nu v.8 (7+2) likadant=(

Är också väldigt svullen och öm om magen. Brösten ska vi inte snacka om, hahaha
  • Beebii

Har lite bekymmer med att det kommer brunt blod när jag torkar mig och idag har jag dessutom fått sprungit på toa stup i kvarten och vill bara sitta kvar...känner mig mer kissnödig men kommer inte så mycket. Jag misstänker urinvägsinfektion. Läst att det kan vara rätt dåligt. Är ju bara i v.8 (7+0) och har inskrivning nästa torsdag.

Vad skulle ni gjort? Ska jag ringa bm och få tidigare tid? Ska jag ringa och få vul och kontrollera? Känner mig velig och mesig då det är 3e barnet men det är så mycket som skiljer. Jag har inte haft några men förrän sista veckorna när magen är i vägen.

Vad säger man? Vad har man rätt till? :-/

• gosis
    Beebii skrev 2016-11-23 19:44:23 följande:

Har lite bekymmer med att det kommer brunt blod när jag torkar mig och idag har jag dessutom fått sprungit på toa stup i kvarten och vill bara sitta kvar...känner mig mer kissnödig men kommer inte så mycket. Jag misstänker urinvägsinfektion. Läst att det kan vara rätt dåligt. Är ju bara i v.8 (7+0) och har inskrivning nästa torsdag.

Vad skulle ni gjort? Ska jag ringa bm och få tidigare tid? Ska jag ringa och få vul och kontrollera? Känner mig velig och mesig då det är 3e barnet men det är så mycket som skiljer. Jag har inte haft några men förrän sista veckorna när magen är i vägen.

Vad säger man? Vad har man rätt till? :-/

Skulle nog be om en tid för koll av urin och andra värden kanske. Har du ont när du kissar?
  • Dava91

Hej på er!

Hoppar gärna på denna tråden :) Grattis till er som plussat och all lycka till :)

Jag plussade förra söndagen och är nu i V7 (6+0)

Är första barnet och allt är så nytt och spänt vill bara skrika ut till hela världen typ! Men samtidigt har man fortfarande lite oro att det är tidigt och allt kan hända..

men som er andra, mår jag också fruktansvärt illa, extremt jobbigt är det på jobb (jobbar på äldreboende), känns tungt o gå dit varje dag o vara rädd att man ska spy mitt i ett blöjnyte eller liknande! :(

När ska ni berätta för omgivningen? Våra familjer och min bästa vän vet, 'en ingen mer.. tycker det är så svårt att håll tyst..

tror heller inte vi kommer kunna dölja det särskillt länge då det redan är en liten bula :p

• Beebii
    gosis skrev 2016-11-23 22:32:54 följande:

Skulle nog be om en tid för koll av urin och andra värden kanske. Har du ont när du kissar?

Ja jag får nog ringa bm idag. Nej inte ont men kan ibland svida lite så att jag verkligen vill pressa ut mer kiss fast inget mer kommer!
  • Lee***
    Beebii skrev 2016-11-24 06:58:38 följande:

Ja jag får nog ringa bm idag. Nej inte ont men kan ibland svida lite så att jag verkligen vill pressa ut mer kiss fast inget mer kommer!

Hade också samma problem svårt att kissa o sved. Kissade även många ggr men trodde det beroende på graviditeten o att jag dricker mycket vatten (2-3 liter). Så jag kollade upp detta idag o äter penicillin , skall vara ok även när man är gravid. Skall inte vara farligt för barnet. Så beställ tid om du inte redan har gjort detta
  • Elliot0300

Blä, ingenting smakar bra :(
    Kan inte säga att jag mår illa som i "jag måste spy" eller som när man är åksjuk. Har mest obehagskänsla och halsbränna och all mat liksom smakar för mycket haha.
    Inget känns aptitligt. Klarar nästan bara av hårda konsistenser (morot, chips, knäckebröd) och ganska små mängder.

Någon som känner igen sig eller hur mår ni?

Svar på tråden BF JULI 2017