Inlägg från: Anonym (?!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?!)

Ge barnet kall juice?

Varför skulle det vara farligt med kall juice? Dricker du också bara rumstempererad juice? Jag är uppriktigt förvånad över din fråga. Själv dricker jag kall juice och än så länge har inget negativt hänt pågrund av det. Däremot tycker jag det är onödigt att vänja små barn vid söta drycker, jag skulle väntat tills barnet frågar efter det själv.

• Anonym (?!)
    Anonym (??) skrev 2016-10-09 07:44:32 följande:

Ts, givetvis kan du ge lite juice i vattnet för att få barnet att dricka. Se till att det år juice avsedd för åldern så är det såklart ingen fara.

Bry dig inte om allt moraliserande...

Barnet kan dricka samma juice som vuxna, de små barn förpackningarna är bara ett sätt för företagen att tjäna pengar. Man betalar fem gånger så mycket för dem som för Bravos juice.
  • Anonym (?!)
    Anonym (Mjo) skrev 2016-10-09 12:31:07 följande:

Fast vanlig juice är ju full av socker!?

Nej, det är inget tillsatt socker i juice, du tänker på nektar och olika blandningar.
  • Anonym (?!)
    Anonym (??) skrev 2016-10-09 12:48:34 följande:

Givetvis kan de dricka vilken juice som helst. Men de som är avsedda för de minsta barnen brukar vara ekologiska och utan tillsatt socker. Det var väl egentligen det jag menade. Och att så små barn brukar föredra utan fruktkött.

Det är aldrig tillsatt socker i juice och ekologisk juice finns även för vuxna, långt ifrån all barn juice är ekologisk, utan fruktkött finns för vuxna också.
  • Anonym (?!)
    Anonym (Mjo) skrev 2016-10-09 15:12:07 följande:

Jag skrev inte "tillsatt socker". Frukt innehåller socker.

Ja, men det är väl självklart. Barnjuice innehåller precis lika mycket fruktsocker som vanlig juice, det är ingen skillnad.
  • Anonym (?!)
    Anonym (Mjo) skrev 2016-10-09 16:35:17 följande:

Ja?

Du påstår att man ska köpa barnjuice för att det innehåller mindre socker och jag förklarar att det inte är någon skillnad. Vad är det du inte förstår?
  • Anonym (?!)
    Anonym (Mjo) skrev 2016-10-09 18:52:16 följande:

Näääe, nu får du nog trycka på "visa endast" och visa/citera mig i vilket inlägg jag har skrivit så?

I inlägg 31 skrev du klart och tydligt att du trodde vanlig juice innehåll tillsatt socker: Fast vanlig juice är ju full av socker!?

I fortsättningen kan du själv trycka på visa endast om du inte kommer ihåg vad du själv skriver.
Svar på tråden Ge barnet kall juice?