Kräver faderskapstest IGEN efter 40 år
Jag har en bror som inte har samma far som mig.
Hans biologiska pappa nekade faderskap 1976, och fick genom faderskapstest bekräftat att han är fadern. Han har ALDRIG träffat min bror på 40 år. Han har ALDRIG hört av sig till honom heller, trots faderskapstestet.
VÅR pappa, som inte är min brors biologiska pappa är "pappa" till min bror. Han har tagit ALLT ansvar en fader ska ta. Aldrig behandlat oss olika bara för att min bror inte är hans biologiska son. Han saknar alltså ingen pappa. Far är nog man förtjänar vara, inte för att man har ett barn.
Nu däremot hade denna man skickat från sin advokat att han vill att min bror går med på ett faderskapstest IGEN..
Varför då? Varför efter 40 år lägger man den energin på något som redan är bekräftat? Kan min bror neka detta? Vad händer om det bekräftas igen att denna oduglig till karl är min brors biologiska pappa?
Jag förstår ju att förmodligen tror han att han inte är fader till brorsan utan någon annan. Men varför efter 40 år? inte ett ljud innan dess. Vad vill han? Kan han kräva ett faderskapstest igen? Är min bror skyldig att göra det igen, trots det redan finns ett? Bror bryr sig inte personligen, han kan göra ett.. men varför ska han lägga energin på denna karl som aldrig yppat sig innan för att han vill efter 40 år?
Dyker upp många frågor... Någon med kunskap som bara kan bekräfta vad som krävs och inte krävs av min bror? Vad har man för skyldigheter och rättigheter när det redan är bekräftat?