-
Får man bo i kontor/lokal när det inte finns några bostäder i större städer?Jag måste verkligen flytta in till stan för att plugga, men det går inte genom privata fastighetsbolag, däremot ser jag många lokaler och kontor som uthyres... Kan man bo i dom om dom har toalett, dusch och kök?Hatar detta när jag inte har någon annan möjlighet, kanske bo i en husvagn? Men vem som helst kan då komma och stjäla alla mina saker medan jag sover.Vad göra? Helt hopplöst att vara ensam man utan nämnvärd utbildning 2016 när man måste plugga komvux.
-
Svar på tråden Får man bo i kontor/lokal när det inte finns några bostäder i större städer?
-
Nej man får inte bo i lokaler. Har också tänkt tanken men nej. Dessutom är hyran för lokaler ofta extremt hög och inget du har råd med ändå om du ska plugga och inte har några mille på banken.
-
Det är inte omöjligt, vissa hyror är mellan 3-6 tusen... Men då ofta 20 kvm lägenheter.Anonym (Nej) skrev 2016-10-09 18:51:39 följande:
Nej man får inte bo i lokaler. Har också tänkt tanken men nej. Dessutom är hyran för lokaler ofta extremt hög och inget du har råd med ändå om du ska plugga och inte har några mille på banken.
-
20 kvm kontor*Anonym (Ensam) skrev 2016-10-09 18:55:24 följande:Det är inte omöjligt, vissa hyror är mellan 3-6 tusen... Men då ofta 20 kvm lägenheter.
-
Må hända men du får inte bo i lokaler.Anonym (Ensam) skrev 2016-10-09 18:55:24 följande:Det är inte omöjligt, vissa hyror är mellan 3-6 tusen... Men då ofta 20 kvm lägenheter.
-
Jag är bara lite nyfiken, men varför får man inte bo i lokal eller kontor?Anonym (Nej) skrev 2016-10-09 18:57:30 följande:
Må hända men du får inte bo i lokaler.
-
Särskilt med denna enorma bostadsbrist vi har idag i Sverige, liksom varför?Anonym (.) skrev 2016-10-09 19:07:27 följande:Jag är bara lite nyfiken, men varför får man inte bo i lokal eller kontor?
-
Vem bryr sig? Det värsta som kan hända är att du blir vräkt. Problemet att man oftast måste ha ett företag om man ska hyra en lokal. Förälder? Kompis? Registrera eget?
Känner faktiskt till folk som bott i lokal. Gick hur bra som helst. -
Man får inte bo där för att det är just en lokal och inte en lägenhet.
Det finns olika regler/krav på lokaler och hyreslägenheter. -
Vill dom inte att man ska betala i en klumpsumma för ett år eller liknande? Det är väl inte månadsvis? Och om det är månadsvis så har man en uppsägningstid på 9 månader om jag inte minns helt fel?Anonym (Fifa) skrev 2016-10-09 19:13:46 följande:
Vem bryr sig? Det värsta som kan hända är att du blir vräkt. Problemet att man oftast måste ha ett företag om man ska hyra en lokal. Förälder? Kompis? Registrera eget?
Känner faktiskt till folk som bott i lokal. Gick hur bra som helst.
-
Det är ju olika. Min man hyr kontor på 50kvm. Betalar en summa per kvm och landar på 5000kr i månaden. Han betalar månadsvis med 3 månaders uppsägning. Min pappa hyrde dock kontor förrut med månadsvis betalning men kunde bara säga upp lokalen var tredje år. Sa han upp lokalen två dagar efter den treårsdagen så fick han hyra i tre år till (dock va värden snäll och hittade snabbt en ny hyresgäst så min pappa kom i från det). Alla som hyr ut lokal/kontor har lite olika, gäller att lusläsa kontraktet innan man skriver på.,Anonym (Ensam) skrev 2016-10-09 19:21:26 följande:Vill dom inte att man ska betala i en klumpsumma för ett år eller liknande? Det är väl inte månadsvis? Och om det är månadsvis så har man en uppsägningstid på 9 månader om jag inte minns helt fel?