Flickvän på anstalt
Min flickvän sitter sen en kortare tid tillbaka på anstalt.
Bakgrunden till brottet är inte intressant. Är inte relaterat till droger men ett missbruk av annat slag är grunden för domen.
Googlar man på "flickvän i fängelse" eller liknande så kommer det bara upp artiklar och blogginlägg från kvinnor vars män sitter bakom lås och bom.
Så jag kände att jag helt enkelt får starta en egen tråd.
Jag älskar henne. Det har gått fort mellan oss absolut, men det är så jag känner. Annars skulle jag inte bestämma mig för att stanna kvar tills hon kommer ut. Tiden hos ska sitta är 14 månader.
Vi båda har ett fullt fungerande socialt liv med jobb, boende (på varsitt håll), vänner, stabil ekonomi, ingen av oss är tidigare straffad och vi båda har barn.
Jag vill gärna att ni delar era erfarenheter. Hur tar man sig igenom en sån här sak, som är helt ny för mig?
Även ni tjejer som har avtjänat tid, hur är känslan där inne och hur mycket kontakt mm får man ha med dom som väntar hemma? Permissioner och liknande, hur fungerar det?
Och hur kan hennes 14 månader bli? Har bara hört löst nånstans att möjlighet till utslussning finns efter halva tiden, är det något man kan hoppas på? Förstår att det beror på hur man sköter sig mm. Men även därför jag nämde hennes och vår situation lite högre upp som förhoppningsvis kan vara till vår fördel.
Finns säkert massor jag kan ha lagt till här. Tankarna snurrar runt en hel del just nu och kan bara hoppas jag finner några med samma erfarenheter här.
Ta hand om er,
/Kille, 30 år