Inlägg från: SandraS23 |Visa alla inlägg
  • SandraS23

Min 9 månaders sover inte hela natten, vad ska jag göra?

Min snart 9 månaders flicka vill inte somna om på natten. Jag har slutat amma sen 1 månad tillbaka och innan dess åt hon mellan 1-2 gånger per natt. Hur vänjer jag av henne vid detta nu att det inte blir någon mat mitt i natten? Har i en månads tid gett henne ersättning men känner att det inte är hållbart för hon "ska" ju klara sig utan mat nu. vaknar hon innan jag går och lägger mig runt 22 får hon en flaska välling. Tips och råd mottages gärna.

• Svar på tråden Min 9 månaders sover inte hela natten, vad ska jag göra?
  • SandraS23

Hur länge åt dina? När/Hur slutade dina? Nej egentligen vet jag inte om det är viktigt om hon äter eller ej eller om det just är att det ska inte vara så. Mitt första åt nog till hon var runt 8,9 månader men min andra slutade tidig och med 3.e nu är det ju snart 9 månader. Tror mycket att det är BVC som säger och tycker som påverkar kanske?

• SandraS23
    Babyfeber skrev 2016-10-11 14:31:52 följande:

Mina är 1,5 och äter fortfarande på natten

Skönt att höra att jag inte är ensam om det. Enligt bvc så "ska" det inte vara så sa de till mig. Jag skapar mer problem om jag tar till ersättning eller välling så känner mig rätt kluven. Tack för stöd.
  • SandraS23
    Athena86 skrev 2016-10-11 20:55:23 följande:

Min snart 10 månaders son äter en gång på natten, mellan 02.30 och 05.00. Får då ersättning!

Går inte att få honom att somna om utan maten.

Jag tror dem slutar äta på natten när dem är redo, att helt plötsligt sover dem hela nätter! Tror det bästa är att vänta ut, finns ju tydligen ett behov både av din dotter och min son att få det där nattmålet och det kommer ju inte vara förevigt : )

Min lilla vaknar en gång innan jag lägger mig och sen en gång framåt 04 det är nog som du säger de behöver det men som jag kommenterade någon annan att enligt bvc "ska" det inte vara så utan jag skapade mig mer problem uttryckte hon det.
  • SandraS23

Tack alla för stöd och skönt att veta/höra att fler än jag tycker si sådär om BVC de tycker mer än de vet verkar det som emellanåt.

Svar på tråden Min 9 månaders sover inte hela natten, vad ska jag göra?