• helena29

Är det ok att säga så av förskolepersonalen??????

Idag skulle jag hämta min 2-åring på förskolan. Det första jag fick höra var : "Ja, heeej.... Han kör slut på oss här! Det är fullt ös hela tiden. Det händer ganska mycket när han är här på eftermiddagarna. Han springer på sina kompisar så de går undan"
    Det är ju deras jobb att reda ut? Jag kan ju inte göra så mycket när jag inte är där?
    Kände mig jätteledsen när jag gick därifrån. Typ som att han var ett jobbigt barn som de inte orkar med!
    Vad gör man?

• Svar på tråden Är det ok att säga så av förskolepersonalen??????
  • LSalander

Möjligtvis lite plumpt uttryckt, men vill du inte veta hur det fungerar för ditt barn på förskolan?

• helena29

Så känslig är jag väl då eftersom jag blev ledsen.
    Vet bara inte vad de vill ha sagt med det? Det är ju deras jobb, jag kan ju inte göra så mycket?
    Jag har också det jobbigt på mitt jobb!
    Klart jag vill veta, men har de rätt o säga att mitt barn kör slut på dem? Då orkar de väl för lite eller så får de ju be om förstärkning?
    Tro fan det är dom som är känsliga ibland...

• Maddi

Jag skulle ta det som något komiskt, inge illa menat. Som att det blir liv och rörelse när han är där. Sen beror de ju på hur dom sa de, va de glatt eller vad det med suckande ton?

Sen är de ju bra att dom informerar om vad som händer, de är ju kanon att dom har en dialog med föräldrarna hur det fungerar. 

• Dixie

Jag hade inte tolkat det som kritik mot mig som förälder, de berättade ju bara hur det är!

• helena29
    Maddi skrev 2016-10-11 17:22:21 följande:

Jag skulle ta det som något komiskt, inge illa menat. Som att det blir liv och rörelse när han är där. Sen beror de ju på hur dom sa de, va de glatt eller vad det med suckande ton?

Sen är de ju bra att dom informerar om vad som händer, de är ju kanon att dom har en dialog med föräldrarna hur det fungerar. 

Det var suckande ton ja! Inget positivt i det alls. "Det händer så mycket när han är här på eftermiddagarna, springer omkull barnen..." ok? Det är ju inte roligt o höra, men det är ju deras uppgift att se till att han inte gör det? Vad kan jag göra när jag jobbar?
    Det är väl inte ok att säga att mitt barn kör slut på dem? Är det?
  • Lena

Springer han omkull barnen behöver ni alla jobba med hur man visar hänsyn till andra. Inte bara på förskolan.

• Maddi
    helena29 skrev 2016-10-11 17:31:15 följande:
    Det var suckande ton ja! Inget positivt i det alls. "Det händer så mycket när han är här på eftermiddagarna, springer omkull barnen..." ok? Det är ju inte roligt o höra, men det är ju deras uppgift att se till att han inte gör det? Vad kan jag göra när jag jobbar?
    Det är väl inte ok att säga att mitt barn kör slut på dem? Är det?
    Ja då kan de ju vara lite klumpigt uttryck. Samtidigt måste det komma fram hur dom har det. Har dom funderat hur dom ska kunna lösa det? Jag tänker mig då försöka dela in i mindre grupper på dagen, ev en resurs.

Jag antar att ni inte kommit så långt eftersom du reagerade på det viset. Men det kanske vore bra om du kunde föra fram det dom sa så får du höra vad dom har att komma med. Eller ge förslag över hur du skulle göra i dom situationerna, föräldrarna kan ju sitta inne med en lösning eftersom ni känner barnet bäst. 
  • helena29
    Maddi skrev 2016-10-11 17:38:51 följande:
    Ja då kan de ju vara lite klumpigt uttryck. Samtidigt måste det komma fram hur dom har det. Har dom funderat hur dom ska kunna lösa det? Jag tänker mig då försöka dela in i mindre grupper på dagen, ev en resurs.

Jag antar att ni inte kommit så långt eftersom du reagerade på det viset. Men det kanske vore bra om du kunde föra fram det dom sa så får du höra vad dom har att komma med. Eller ge förslag över hur du skulle göra i dom situationerna, föräldrarna kan ju sitta inne med en lösning eftersom ni känner barnet bäst. 
    Vad tycker du jag ska säga till dem imorgon när jag hämtar?
    Tycker ni det är ok att beskylla mitt barn för att köra slut på dem?
Svar på tråden Är det ok att säga så av förskolepersonalen??????