Inlägg från: hanna8911 |Visa alla inlägg
  • hanna8911

Hej!
    Jag och min man har försökt bli gravida sedan förra sommaren utan lyckat resultat. Jag har haft regelbunden mens sedan jag slutade med p-piller men cyklerna är hyfsat långa på ca 38 dagar. Vi påbörjade vår utredning i september där det konstaterades att jag troligtvis inte har ägglossning trots regelbunden mens och en känsla av att ha ägglossning. Tog AMH blodprov som visade högt och läkaren kunde se med vul att jag hade mycket äggblåsor. Så nu testar vi Letrozole för första gången! Jag började äta på dag 3 och fem dagar framåt. Var på VUL i måndags (dag12) där han kunde se 2 mogna ägg på 12 mm vardera. Han tror att ägglossning kommer att ske nu på lördag så det håller vi tummarna för! Har inte fått någon spruta, har inte varit något han pratat om! 

• hanna8911
    Orkide skrev 2016-10-27 17:43:29 följande:
    Min läkare har semester och sjuksystern sa att alla läkare är fullbokade. Men jag tar tabletterna en omgång till så får jag spela "dum".. pausa en månad känns bittert när jag har tabletterna hemma.
    Jag hade oxå tagit dem en omgång till om jag hade tabletterna hemma!
  • hanna8911
    Orkide skrev 2017-09-12 21:21:54 följande:

Hur går det här inne. Jag har inte orkat vara i gravidforum. Har känns så tufft. Ett tag kändes det ok men nu är det jobbigt igen. Försökt i 2,5 år nu :-/

Samma här! Ska påbörja ivf nu i oktober också! Hoppas hoppas det funkar för oss alla!
  • hanna8911
    Orkide skrev 2017-10-06 18:55:21 följande:

Hur mår ni nu? Jag har äl här i dagarna. Börjar fundera på ivf men sambon kanske inte med på noterna eftersom vi har två barn.. men jag känner verkligen att jag behöver ett barn till

Jag är mitt uppe i sprutandet i ivf cirkusen! Mår ganska dåligt på kvällarna framför allt, illamående och uppblåst mage. Hoppas på äp nu i veckan! Tufft för er om ni inte är helt överens, hoppas ni kommer fram till vad som blir bäst för er!
  • hanna8911
    Orkide skrev 2017-10-08 16:31:39 följande:

Förstår att det känna tufft då!! Hoppas verkligen att det ger er en bebis nu!! Har ni barn sen innan eller försöker ni med första?

Ja det hoppas vi på!! Inga barn sedan innan någon av oss så detta blir första!
  • hanna8911
    Orkide skrev 2017-10-17 12:12:33 följande:

Jag är så sjukt trött på alla som säger ?slappna av då händer? när jag försöker prata om att jag är ledsen!!!!!

Förstår dig helt!! Men vi som är inne i denna cirkus vet att det spelar igen roll! Tillåt dig själv att vara ledsen och gråt när du behöver gråta! Jag upplever själv att jag mår mycket bättre efter jag gråtit, som att det sorgliga i det hela lättar lite!
  • hanna8911
    Orkide skrev 2017-10-17 20:02:40 följande:
    Hur har det gått med ruvandet??
    Håller med dig helt! Processen är jobbig i sig och att då folk ska komma och tryck ner en mer är ännu värre! Ruvandet går okej men har en dålig magkänsla?Känner inget och därför tänker jag att det är kört även om jag vet att det fortfarande är supertidigt! Är på rd5 bara men man försöker väl skydda sig själv lite!
  • hanna8911
    Orkide skrev 2017-10-08 16:31:39 följande:
    Förstår att det känna tufft då!! Hoppas verkligen att det ger er en bebis nu!! Har ni barn sen innan eller försöker ni med första?
    Det är första! Har aldrig lyckats bli gravid innan utan nu sätter vi vårt hopp till detta! Hur var det för dig?
  • hanna8911
    Orkide skrev 2017-10-18 05:57:47 följande:

När ska du testa dig? Och se om ni blivit gravida?

Jag har två barn genom pergotime (som intelängre finns). Med första barnet försökte vi i flera år, andra barnet 2 år och nu 2,5 år mennu finns ju ibte pergotime så vi får se hur det går.

Den 1/11! Men magkänslan säger att det inte är något men vi får se! Vad härligt att det funkat med Pergo innan! Kör ni letrozole nu då?
  • hanna8911
    Orkide skrev 2017-11-07 07:20:17 följande:

Hur gick det testade du första november?

Mensen kom innan så tyvärr negativt. Så nu är det att vänta tills frysåterföring i december!
  • hanna8911
    inez898 skrev 2017-11-13 13:12:36 följande:

Hej på er! Är det någon av er som fått letrozol innan 12 månader gått? Jag har pco och oregelbunden mens, ca 25-50 dagars cykler. Läkaren tror att jag har ÄL baserat på symptom och äl-test, det har dock aldrig bekräftats. Hon tyckte inte att jag ska prova letrozol förrän ett år har gått, men vi har försökt nu i 9 månader och jag börjar bli desperat. Har förstått gm att läsa här att man kanske inte alls har ÄL när man har pco trots att man har symptom o positivt test. Funderar därför på att gå till en annan gyn och kanske få prova letrozol och testa det redan nu, så är man klar med det när året gått och kanske kan gå direkt in på nästa steg då. Är det nån i denna tråd som är/har varit i min situation? :)

Du birde kunna få det innan! Jag har också pco men har regelbunden menscykeln på ca 32 dagar, får alltid positivt äl test men har ingen äl antagligen då jag tagit blodprover för att kolla. Så det är inte alls säkert man har äl trots plus! Stå på dig!
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera