Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
Hej!
Hej!
Hej!
Jag och min man har försökt bli gravida sedan förra sommaren utan lyckat resultat. Jag har haft regelbunden mens sedan jag slutade med p-piller men cyklerna är hyfsat långa på ca 38 dagar. Vi påbörjade vår utredning i september där det konstaterades att jag troligtvis inte har ägglossning trots regelbunden mens och en känsla av att ha ägglossning. Tog AMH blodprov som visade högt och läkaren kunde se med vul att jag hade mycket äggblåsor. Så nu testar vi Letrozole för första gången! Jag började äta på dag 3 och fem dagar framåt. Var på VUL i måndags (dag12) där han kunde se 2 mogna ägg på 12 mm vardera. Han tror att ägglossning kommer att ske nu på lördag så det håller vi tummarna för! Har inte fått någon spruta, har inte varit något han pratat om!
Hur går det här inne. Jag har inte orkat vara i gravidforum. Har känns så tufft. Ett tag kändes det ok men nu är det jobbigt igen. Försökt i 2,5 år nu :-/
Hur mår ni nu? Jag har äl här i dagarna. Börjar fundera på ivf men sambon kanske inte med på noterna eftersom vi har två barn.. men jag känner verkligen att jag behöver ett barn till
Förstår att det känna tufft då!! Hoppas verkligen att det ger er en bebis nu!! Har ni barn sen innan eller försöker ni med första?
Jag är så sjukt trött på alla som säger ?slappna av då händer? när jag försöker prata om att jag är ledsen!!!!!
När ska du testa dig? Och se om ni blivit gravida?
Jag har två barn genom pergotime (som intelängre finns). Med första barnet försökte vi i flera år, andra barnet 2 år och nu 2,5 år mennu finns ju ibte pergotime så vi får se hur det går.
Hur gick det testade du första november?
Hej på er! Är det någon av er som fått letrozol innan 12 månader gått? Jag har pco och oregelbunden mens, ca 25-50 dagars cykler. Läkaren tror att jag har ÄL baserat på symptom och äl-test, det har dock aldrig bekräftats. Hon tyckte inte att jag ska prova letrozol förrän ett år har gått, men vi har försökt nu i 9 månader och jag börjar bli desperat. Har förstått gm att läsa här att man kanske inte alls har ÄL när man har pco trots att man har symptom o positivt test. Funderar därför på att gå till en annan gyn och kanske få prova letrozol och testa det redan nu, så är man klar med det när året gått och kanske kan gå direkt in på nästa steg då. Är det nån i denna tråd som är/har varit i min situation? :)