• jonadav

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Här är en till... :)
    Jag kommer att ta provera för att få min mens (har pcos så utan det kommer ingen mens) och om jag räknat rätt kommer jag att börja med letrozol ca 3-4 november. Detta upptar alla mina tankar just nu, längtar längtar...

• jonadav
    Sofiatn skrev 2016-10-16 19:30:53 följande:
    Hej! Vad kul att vi kan följas åt, det känns som att man behöver lite stöd imellan åt. Jag kommer att börja med letrozol den 24-25 ungefär! Hur länge har ni försökt?

Tänker också hela dagarna!
    Jag försöker få barn som ensamstående och det blir första försöket.
  • jonadav

Har tjuvstartat med provera och räknar med att få mensen 31/10 eller 1/11. 
    Har sett att jag fått recept utskrivet på lutinus, letrozol och ovitrelle. Känns helt galet bara att ha fått det utskrivet. Närmaste 1,5 månaden kommer att bli spännande! 

• jonadav

Suck!! Just nu är jag väldigt less. Uppmärksammades för ett par veckor sedan att jag har hypotyreos dvs att sköldkörteln inte fungerar som den ska. Har därför ätit medicin och nyligen tagit nya prover för att se att värderna är ok, och tjuvstartade med provera efter det för att jag känner mig mycket bättre än tidigare och trodde att värdena skulle vara ok.

Ringde precis till kliniken för att kolla hur värdena såg ut, och istället för att sjunka så har de alltså stigit trots medicinering. Så sjukt less just nu!!! Lär ju knappast bli någon insemination i november, förmodligen januari som tidigast. Gråter

• jonadav
    Orkide skrev 2016-10-25 19:09:42 följande:
    Ånej fasiken var jobbigt!! Inte riktigt de man vill höra!! Kan de inte öka dosen så du hinner innan årets slut?
    Läkaren ska ringa imorgon om ev. doshöjning. Jag antar att jag kommer att få höja dosen och ta nytt blodprov om fyra veckor, dvs i slutet på november. Eventuellt att jag hinner göra en insemination i december men det känns ganska tveksamt med tanke på att kliniken stänger vid jul och öppnar igen först en bit in i januari..
  • jonadav
    Orkide skrev 2016-10-27 10:33:02 följande:

Ringde min läkare eftersom min mens kom och jag ville veta om jag kan fortsätta med letrozol.. jag har fått telefontid 9 november?? Vad ska jag göra

Verkar ju jättemärkligt att det ska dröja över en vecka innan du ens får prata med läkaren i telefon? Finns det någon annan du kan prata med ?
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera