Inlägg från: Marie357 |Visa alla inlägg
  • Marie357

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hoppar in här..

Har pcos och har 3 barn tillsammans med min exmake som är 13, 11 och 9 år och blev till med hjälp av prgotime.

Nu är jag på andra Letrozolcykeln.

Första fick jag ett fint ägg, positivt på äl och så.. Dock blev mensen 1 vecka försenad och min gyn är helt säker på att jag var gravid men att det inte gick vägen.

2:a cykeln så frågade jag om jag fick komma in och kolla med vul, men det tyckte de ej var nödvändigt då det gick så bra förra månaden, men jag tvingade mig till en tid. Och då ser han 2 ägg på 15 mm, och ett på 17 mm och sedan ett 4:e som han inte ens mätte. Han rekommenderade oss att INTE Ha sex, men att vi fick välja bara vi var medvetna om riskerna.

Vi körde kan jag ju berätta och nu väntar jag på BIM i helgen eller senast på måndag. Sitter med med bubblig mage nu 3:e kvällen i rad, blåa ådror på brösten som har blivit mer framträdande och nu ikväll ont i brösten... Bara att vänta och se..

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Sofiatn skrev 2016-11-08 21:31:51 följande:
    Välkommen!

Det låter ju hur spännande som helst, med de symtom du berättar får man känslan av att någon av äggen satt sig! Hoppas det är så!

Jag har tagit första kuren denna månad och var på vul i går 7/11 hade då ett ägg på 20,8mm dock inga positiva ältester än.. men jag hoppas att det blir det imorgon så det är inte växer sig till en cysta eller så.. sedan hoppas man ju såklart att det blir bebis om man har turen på sin sida!!

När kan du testa för ev. grav?

Hejsan och tack snälla!

Visst låter det spännande, men lika mycket som jag är säker så är jag lika osäker på att det är något. På kvällarna är det mes med uppblåst mage, och igår ont i tuttarna och blåa ådror. Lite ont i tjejmagen men inte så mycket och lite i ryggslutet. Och sedan typ känner jag ingenting... Men vi får se..

Min gyn har sagt att ägget släpper vid 25mm, så kanske du får positivt ältest idag? Tar du ett per dag? Eller tar du flera tester?

Jag testade ju igår ca 40 minuter efter att jag hade varit på toaletten och kissat, så kissade jag lite igen och då var jag ju på äl + 9-10 någonting. Blev ju negativt då. Så blir väl till helgen.. lördag eller söndag. 

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    pimpim78 skrev 2016-11-08 22:51:26 följande:

HJÄLP,
    Startade med letrozol på dag 4 och har i dag tagit sista tabletten av de 5 man skall ta. Ikväll när jag gick på toa upptckte jag att jag hade enormt mycket ägglossningssekret. Ska man ha det redan nu ? Känner mig livrädd att ägglossningen skall komma för tidigt innan ja ghinner ta sprutan ?
    Nån som ätit letrozol som vet hur det varit för er ?
    Ursäkta snusigt inlägg men det var så mycket så jag hade kunnat bygga broar till kina ??
    Nån med erfarenhet ?
    Har inte upplevt detta med pergo ??

Jag har läst att man ska ha äl ca en vecka efter sista tabletten, men det har ju inte jag. Jag tar tabletter mellan dag 3 - 7 i cykeln. Och min äl kommer på typ 8 - 10 dagar efter... Använd ältest.. Denna gången fick jag då väldigt vattniga flytningar INNAN äl och ingen älflytningar, men det har jag aldrig..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Sofiatn skrev 2016-11-09 11:29:26 följande:
    Jag håller tummarna!!

Min gyn sa att ägget släpper tidigast 18mm och runt 20mm var vanligt.. alla verkar läst olika och ha olika erfarenhet, men då finns det ju hopp om din säger 25mm :)

Inget positivt test idag antar jag.. skickar med en bild på testet från imorse, skriv gärna vad ni tror!

Nej det är när båda strecken är lika starka eller teststrecket är starkare.

Jaså intressant, för jag har också hört från 20 mm och uppåt men min säger alltid 25. Men räknar man på hur stora mina äggblåsor var när jag var hos gyn och hur stora de kan ha varit vid äl så är det mellan 20 - 25 mm Så vi får helt enkelt se.

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    pimpim78 skrev 2016-11-09 11:40:02 följande:

Tack för alla svar , jag fick en tid i dag för vul o kontroll, tog bara 3 timmar att köra i snökaoset från Bromma till Sophiahemmet haha.
    Där fanns en jättefin äggblåsa på 23 mm så det blur spruta redan ikväll och Insem på fredag. Dagen efter jag avslutade kuren och jag startade på dag 4. Snacka om bra effekt !! Fredag kör vi. !! Håller tummarna för er andra ......

Ja jävlar i en låda det var ju bra effekt.. Grattis...
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Sofiatn skrev 2016-11-10 07:16:55 följande:
    Godmorgon! Idag var det lite tydligare streck och jag har ont på höger sida, hoppas att det är på gång. Och att det stämmer som du säger att det släpper kring 25mm för min borde vara ganska exakt 25mm idag. Cd 19!

Ha en fin dag allihopa!
    Härl

Härligt...

Bara att köra på..
    Här lite ont i tuttarna och liiiite illamående... Magsjuka på g kanske?

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Malin 845 skrev 2016-11-10 11:58:22 följande:

Hej!

Är helt ny i detta med ägglossningsstimulerande medicin, och är inne på min tredje dag med letrozol :). Vad har ni för erfarenheter att dela med er av? Är som sagt helt ny med detta så vet inte alls vad jag har att förvänta mig, eller om det kan gå på första försöket :).

Jag och min sambo har försökt i 1,5 år, men jag har bara haft regelbunden cykel sen i våras.

Jag är bara på min 2:a kur men vet 2 som blivit gravida inom 5 månader båda 2.
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    orzia1 skrev 2016-11-14 15:01:49 följande:

Får jag vara med här trots vi ej har påbörjat vårt syskonförsök?

Har fått pergotime för att lyckas med mina två döttrar en 8 år och en 6 veckor. och nu fick jag läsa genom en annan tråd att pergotime kommer ersättas. Har fått ok av dr att börja med pergotime under amning men med dessa nya så står det ännu mer att man ska undvika, än det står under pergotime. Min dr sa att pergotime bara minskar mjölken ngt. Hon nämnde ej att det ska ersättas.

Har några kartor hemma av pergotime men vi har ej tänkt börja med de förrän efter nyår. Vill gärna följa och se hur dessa nya tabletter hjälper och om ni som tagit pergotime också upplever ngn skillnad.

Jag tog 3 tabletter per dag av pergotime för att få äl så jag hoppas kanske detta nya ger starkare ägglossning.

Kan man ta dubbeldos av Letrozol?

Jag har tagit dubbeldos med pergotime, och nu kört dubbeldos av Letrozol men nu verkar det som det är dunderkur för jag fick 3 äggblåsor så nästa cykel blir det bara 1 enkeldos..
    nouw.com/denöppnakampen
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera