Inlägg från: pimpim78 |Visa alla inlägg
  • pimpim78

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

HJÄLP,
    Startade med letrozol på dag 4 och har i dag tagit sista tabletten av de 5 man skall ta. Ikväll när jag gick på toa upptckte jag att jag hade enormt mycket ägglossningssekret. Ska man ha det redan nu ? Känner mig livrädd att ägglossningen skall komma för tidigt innan ja ghinner ta sprutan ?
    Nån som ätit letrozol som vet hur det varit för er ?
    Ursäkta snusigt inlägg men det var så mycket så jag hade kunnat bygga broar till kina ??
    Nån med erfarenhet ?
    Har inte upplevt detta med pergo ??

• pimpim78

Tack för alla svar , jag fick en tid i dag för vul o kontroll, tog bara 3 timmar att köra i snökaoset från Bromma till Sophiahemmet haha.
    Där fanns en jättefin äggblåsa på 23 mm så det blur spruta redan ikväll och Insem på fredag. Dagen efter jag avslutade kuren och jag startade på dag 4. Snacka om bra effekt !! Fredag kör vi. !! Håller tummarna för er andra ......

• pimpim78

Halloj,
    Nu har jag precis kommit hem från sophiahemmet och vår insemination.
    Allt gick jättefint och smidigt.
    Efter hon sprutat in spermierna tittade hon på vul och såg då att ägget inte släppt riktigt ännu ??
    Hur har det varit för er ?
    Jag tog sprutan onsd kväll 20:30 och i dag fre lunch har det inte släppt ?
    Läkaren sa att det var normalt men jag känner mig lite oroligt ??
    Hur har det varit för er som inseminerats ?
    Har ni kunnat se ägget och att det inte släppt ?
    Hoppas Hoppas Hoppas nu att det tar sig för oss !!!

• pimpim78
    Sofiatn skrev 2016-11-11 18:53:04 följande:
    Hej! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av insemination att förtälja, men säker läkaren att det är normalt bör man kunna lita på det! Det släpper säkert strax ska du se :)
    Tack för svar.....
    Du har säkert rätt, tänk alla nojor man har över att få bli gravid haha.
    Nu sätter jag sikte mot Bim och att ovitrelle sprutan ska gå ur kroppen så man kan börja testa..... nästa noja !!
    Hur går det för dig ?
  • pimpim78
    Sofiatn skrev 2016-11-11 20:10:33 följande:
    Jag är precis lika nojig så du är absolut inte ensam!

Tycker man funderar över något nytt gällande bebisverkstaden varenda dag.

Jag tror att jag hade ägglossning igår, på dag 19.. lite sent men det var värk i äggstockarna hela förmiddagen! Så vi hoppas att det släppte och siktar mot ett plus inom någon vecka. Idag har jag extremt ömma bröstvårtor vilket jag alltid brukar ha dagarna/dagen innan mens, men än väntas ju ingen mens.. Får se inom en snar framtid vad det innebär :)

När kan du börja testa?
    Jag tog ju ovitrelle sprutan i onsdags och den gör att grav test visar positivt i ca 10 dagar, men jag har beställt hem ett storpack grav test så tänkte börja testa på typ dag 7 efter sprutan dvs på onsdag och sen följa och se om hcg försvinner ur kroppen och när jag kan börja testa för grav.......
    de sa på sophiahemmet att jag kunde testa om 2 veckor från i dag men jag kommer nog inte kunna hålla mig så det får bli på onsdag, så har man nåt att hålla sig sysselsatt med.........
    När tänkter du börja testa ?
  • pimpim78

Åhhh denna eviga väntan. Dag 8 i dag efter ovitrelle. HAr testat med gravtest sista två dagarna och är nästan nere på noll nu. Har haft ökat illamående på morgonen igår och i dag men jag gissar att det är symtom från sprutan och inget annat.
    Det enda som är märkligt är att jag inte haft några symtom direkt innan av sprutan men igår och i dag haft illamående på morgonen. Har ni andra haft så, att symtomen liksom kommit sista två dagarna ev dens effekt ?
    Vore oavsett alldeles för tidigt för grav illamående.......
    Nu bara is i magen och testa varje morgon för att se om det ökar.....
    Hoppas nu vi blir många som plussar.......

• pimpim78

I dag är det 9 dagar sedan jag tog ovitrelle sprutan och igår hade jag svagt svagt positivt på grav test men i dag helt neg. Så 9 dagar satt den i för mig. Nu fortsätter testandet och jag hoppas på ett plus de kommande dagarna. Lycka till alla ni andra !!

• pimpim78
    Orkide skrev 2016-11-19 20:43:12 följande:

Har inte skrivit på ganska länge. Är på omgång två med letrozol. Blev väldigt besviken när första omgången med letrozol + ovitelle sprutan misslyckades.

Har ni känt av någon biverkning av letrozol hittils? Tror jag känner samma biverkning som av pergotime som att det känns konstigt i magen en vecka innan beräknad mens.

Tyckte inte jag hade så mkt biverkningar av letrozol men däremot av ovitrelle. Riktig huvudvärk och extremt trött. Nu 10 dagar efter är det som bortblåst och grav test är äntligen nere på noll så man vet att det är ute ur kroppen. Nu är rädslan att det inte tagit dig i stället ...., stort lycka till och hoppas vi går mot plus !!!
  • pimpim78
    Orkide skrev 2016-11-20 09:51:43 följande:
    Jag hade också många biverkningar av ovitrelle. Kändes verkligen som man var gravid ända tills sprutan gick ur kroppen.

Idag är jag på dag 24. Jag tror inte det tog sig denna månad heller. Vilken dag är du på?
    Jag är 11 dagar efter ovitrelle sprutan och 9 dagar efter insemination. Har dessvärre nån dum känsla i kroppen att det inte tagit sig. Jag testar varje morgon och än så länge är det tvärblankt. Hoppas fortfarande såklart men vill inte bli för besviken ....
  • pimpim78

Alltså jag håller på att bli knäpp. Denna eviga väntan. I morgon 12 dagar efter ovitrelle sprutan. Tycker när jag läser i trådar så plussar de flesta så här tidigt efter sprutan och deras tester blir bara starkare och starkare. Här är det bara klart neg, precis som jag. Fy vad dessa dagar är påfrestande. Känner mig tom o ledsen .....

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera