• orzia1

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Får jag vara med här trots vi ej har påbörjat vårt syskonförsök?

Har fått pergotime för att lyckas med mina två döttrar en 8 år och en 6 veckor. och nu fick jag läsa genom en annan tråd att pergotime kommer ersättas. Har fått ok av dr att börja med pergotime under amning men med dessa nya så står det ännu mer att man ska undvika, än det står under pergotime. Min dr sa att pergotime bara minskar mjölken ngt. Hon nämnde ej att det ska ersättas.

Har några kartor hemma av pergotime men vi har ej tänkt börja med de förrän efter nyår. Vill gärna följa och se hur dessa nya tabletter hjälper och om ni som tagit pergotime också upplever ngn skillnad.

Jag tog 3 tabletter per dag av pergotime för att få äl så jag hoppas kanske detta nya ger starkare ägglossning.

Kan man ta dubbeldos av Letrozol?

• orzia1
    Marie357 skrev 2016-11-14 15:20:15 följande:

Jag har tagit dubbeldos med pergotime, och nu kört dubbeldos av Letrozol men nu verkar det som det är dunderkur för jag fick 3 äggblåsor så nästa cykel blir det bara 1 enkeldos..

Okej. Tack för svar. Vet ju att allt är olika. Har du haft biverkningar av pergo? Och upplever du i så fall även biverkningar av Letrozol också?

Jag ringde gyn och "min ord" dr är givetvis iväg ngr v men hon jag prata med skulle lägga en lapp och även prata med ngn annan, hon hade inte hört att pergotime skulle sluta säljas, nu för en halvtimme sen så skulle jag beställa annan medicin från apoteket, och då ser jag en annan dr har skrivit ut en omgång med 3 kartor pergotime till mig. Klicka hem de direkt så de ej säljs slut
  • orzia1
    sommarflicka skrev 2016-11-15 23:57:11 följande:

Hej här hoppar jag in :)

Jag o sambon började med letrozol i augusti föra året och jag blev gravid på 1:a försöket. 10 maj föddes vår underbara son.

Vi ville ha syskon tätt så vi började försöka ganska snart efter förlossningen och jag blev gravid åter igen på 1:a försöket, tyvärr fick jag missfall den 16 september i v. 8 :(

Nu har jag haft en vanlig mens sen missfallet så denna månad börja vi försöka igen, fick min mens den 24 oktober och testade med ägglossningstester utan resultat denna månad så vet inte om jag haft någon.

Men sista dagarna nu har jag haft känningar i brösten och hugg i nedre delen av magen samt både äggstockarna så nu vet jag inte riktigt vad som händer.. om cykeln är som den ska o jag hade ägglossning ändå fast testen inte visade det så borde jag ha bim till helgen så tänkte testa på söndag om det blivit nån bebis :)

Amma du när du tog tabletterna? Och om du gjorde det, upplevde du att mjölken minska?
  • orzia1
    sommarflicka skrev 2016-11-16 17:43:45 följande:

Nej jag ammade bara i 7 veckor sen var inte sonen nöjd riktigt så gav upp.

Okej.. Jag har fått ok att amma på pergotime men har ej hört om dessa andra är okej
  • orzia1
    Sofiatn skrev 2016-11-21 07:35:45 följande:

Suttit senaste dagarna med huvudvärk, ömma bröst med synligare ådror och små men tydliga stickningar i livmodern..

Alla testerna har sett tvärnegativa ut, men min magkänsla sa att jag skulle ta clearblue digitala... Och vad som stod på den gör mig så varm och lycklig..

Gravid, 1-2 veckor sedan befruktning! Som jag hoppas att detta går vägen <3

Och att det går vägen för er allihopa! För ingenting verkar vara omöjligt med Letrozole!! Sluta aldrig hoppas och tro!

Wow vad härligt att läsa, stort grattis
  • orzia1
    zion skrev 2016-11-23 20:56:33 följande:

Bim -2 super duper negativt på gravtest imorse så just nu känns det riktigt kört även om det är tidigt än. Och alla grav symtom har försvunnit och mens humöret har kommit istället. Men får fortsätta testa till mensen kommer eller ett plus.

Håller tummarna att du får ett plus och inte mensen
  • orzia1
    zion skrev 2016-11-24 17:24:53 följande:

Hade rosa flytningar imorse ska jag räkna det som mensen första dag eller ska jag vänta tills den verkligen kommer? Det är alltid ett blodbad första dagen i vanliga fall det har bara hänt en gång innan att jag fick rosa flytningar under 2 dagar innan mens3n kom och då var den precis om vanligt och höll i sig i sex dagar som den alltid gör. Hur hade ni gjort?

Brukar räkna när jag får använda tampong, ej trosskydd.
  • orzia1
    zion skrev 2016-11-25 18:14:28 följande:

Nu satsar vi på nästa bim som blir på julafton :)

Hoppas ni får plus, på julafton
  • orzia1
    zion skrev 2016-11-29 06:05:20 följande:

Jag fick tid för vul den 12 de ( måndag)men tror det kommer vara för sent men då får vi i alla fall en bekräftelse på att ägget har släppt förhoppningsvis. Fast funderar på att ringa och se om det går ändra till den 9 de (feedag) råkade säga fel när han frågade hur lång min cykel va förra månaden , sa att den va 2 dagar längre än va den va men jag skäms över att behöva ringa upp och säga det. Hur hade du gjort? Jag kommer förmodligen ha äl den 10-11

Ring dit och säg du var lite förvirrad ang din längd förra månaden. Fråga om de kan ta emot dig på fredagen istället
  • orzia1
    Malin 845 skrev 2016-11-27 15:51:28 följande:

Jag är nu på äl+10 och 11 dagar efter pergnyl sprutan. Jag tog en graviditetssticka som visade supersvagt. Kan det vara hcg som finns kvar i kroppen efter sprutan?

Ska ta ny sticka imorgon :)

Hur går det? Testat mer?
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera