• zion

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej. Jag börjar med första omgången med pergotime imorgon( inte samma namn på läkemedel men antar att det är samma verkan). Fick pergotime utskrivet efter som det funkade när dottern blev till (hon är 2 år). Nu håller vi tummarna och tår att det blir en till unge på pergotime.

• zion

Första försöket med pergotime nu, fick inget vul denna omgången så har köpt hem ägglossningstest men vilken dag ska jag börja testa utan att missa en ev stegring

• zion
    Sofiatn skrev 2016-11-03 09:46:01 följande:

Hej alla fina här i tråden!

Nu har jag precis kollat mina äggstockar och det fanns ett ägg som vuxit till sig och er var idag 14mm på cykeldag 12. Så jag hoppas hoppas hoppas att det kan gå vägen denna månad! Nu blir det äl-tester denna helg och vecka, sedan återbesök på måndag för att följa upp ägget!

Kram

Håller tummarna att ägget växer till sig och släpper som det ska :)
  • zion

Äntligen visar cb äl testet maximal fertilitet och jag ser en ökning på vanliga äl stickor. Plus att jag har äl smärta :) så glad att jag förmodligen får ägglossning denna månaden. Nu är det mys som gäller

• zion
    Malin 845 skrev 2016-11-10 11:58:22 följande:

Hej!

Är helt ny i detta med ägglossningsstimulerande medicin, och är inne på min tredje dag med letrozol :). Vad har ni för erfarenheter att dela med er av? Är som sagt helt ny med detta så vet inte alls vad jag har att förvänta mig, eller om det kan gå på första försöket :).

Jag och min sambo har försökt i 1,5 år, men jag har bara haft regelbunden cykel sen i våras.

Hej :) har ingen erfarenhet av just letrozol men dottern blev till med hjälp av pergotime ( pergotime är föregångaren till letrozol, så förmodligen är letrozol ännu bättre än pergotime) med henne tog det 3 försök. 2 st enkel doser och sist en dubbeldos. Nu är det syskon försök som gäller och har ätit första kuren (dubbel) pergotime och som jag skrev i mitt inlägg här över så misstänker jag att jag har ägglossning just nu. Så jag tror att det kan funka redan första gången. Håller tummarna om att det snart är eran tur och att allt går bra. :)
  • zion
    Sofiatn skrev 2016-11-14 14:25:19 följande:

Hej! Hur har det gått för dig?

Testade ett nytt äl test 2 dagar efter dom positiva och då hade det gått ner igen så antar att jag fick min äl dagen efter det positiva testet. Nu är det bara denna eviga väntan till bim som bör vara den 24-25 november.
  • zion
    Sofiatn skrev 2016-11-14 23:21:03 följande:

Vi borde ju ha bim ungefär samtidigt då, för om ägglossning sker senare än förväntat skjuts väl mensen fram en aning? Jag trodde ju min äl. skulle vara tidigare, men ev så vart det ju kring 10/11.

Tänk om vi ändå kunde plussa!! Vilken lycka!

Ja mensen bör bli fram skjuten också. Så roligt att vi har bim samtidigt. När ska du testa ?
  • zion
    Sofiatn skrev 2016-11-14 23:21:03 följande:

Vi borde ju ha bim ungefär samtidigt då, för om ägglossning sker senare än förväntat skjuts väl mensen fram en aning? Jag trodde ju min äl. skulle vara tidigare, men ev så vart det ju kring 10/11.

Tänk om vi ändå kunde plussa!! Vilken lycka!

Blir detta den första omgången för er med letrozol?
  • zion
    Marie357 skrev 2016-11-15 22:07:27 följande:

Hur långa cyklar har ni? kommer mensen 2 veckor efter äl?

Den bör komma ca 14 dagar efter äl. Om det blir så här så har jag bim på dag 31 eller 32, om jag inte minns fel.
  • zion
    Marie357 skrev 2016-11-15 22:07:27 följande:

Hur långa cyklar har ni? kommer mensen 2 veckor efter äl?

När jag åt pergotime för att dottern skulle bli till så hade jag mens cykler på 34, 34 och 28 dagar och sen plussade jag på dag 27 äl +10. Men vill minnas att förutom den månaden jag blev gravid så kom mensen cirka 14 dagar efter äl/misstänkt äl.

Hur det blir denna gången får vi vänta och se eftersom detta är första försöket. Men hade äl på dag 16-17.
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera