Inlägg från: Malin 845 |Visa alla inlägg
  • Malin 845

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Är helt ny i detta med ägglossningsstimulerande medicin, och är inne på min tredje dag med letrozol :). Vad har ni för erfarenheter att dela med er av? Är som sagt helt ny med detta så vet inte alls vad jag har att förvänta mig, eller om det kan gå på första försöket :).

Jag och min sambo har försökt i 1,5 år, men jag har bara haft regelbunden cykel sen i våras.

• Malin 845

Hej igen :)

Är på dag 14 idag och var hos barnmorskan idag, och jag hade en äggblåsa som var 22 mm stor! :). Jag fick pergyl för att ägget skulle släppa, och nu blir det en evig väntan om mensen kommer eller inte :).
    Då pergyl innehåller graviditetshormon ska man vänta tills 11 dagar efter sprutan innan man tar graviditetstest. Men jag har jättemånga graviditetsstickor så av ren nyfikenhet tog jag en nu :).

• Malin 845

Stort grattis till er som plussat! :)

Hade en fråga, fick pergyl 5 dagar sen, och jag har nog fått konstiga biverkningar. Igår sa min sambo något som gjorde att jag började storgråta! Någon av er som blivit känslosamma av äl sprutan? :P

• Malin 845
    Orkide skrev 2016-11-22 21:18:45 följande:
    Har tidigare skrivit att jag fick biverkningar av ovitrelle sprutan. Som om kroppen tyckte att jag var gravid. Aldrig tagit den sprutan du undrar över
    Det svaret måste jag ha missat, sorry! Otriville är i princip samma som pergyl :). Ja det känns som att jag är gravid, känner mig så otroligt trött och fortfarande känslosam ibland. Tack för svar!
  • Malin 845
    zion skrev 2016-11-22 21:32:42 följande:
    Har ingen erfarenhet av pergyl därav inget svar
    Är förståeligt att du inte svarar om du inte har erfarenhet av det :).
  • Malin 845
    pimpim78 skrev 2016-11-22 21:59:10 följande:
    Är det kanske pregnyl du menar ?
    Har inte hört talas om pergyl ? Kanske det som gör att inte så många svarat ?
    Lycka till i alla fall, och oavsett vilken spruta man tar så är de ju oftast laddade med hormoner / hcg så de ger ju en massa biverkningar. Hoppas du snart får plus i alla fall........
    Oj, stavade visst fel! Så är det när man inte läser innan man skriver :P
    Stort tack! :). Ja jag har känt mig väldigt konstig, och framförallt känslosam! Hur går det för dig då?
  • Malin 845

Jag är nu på äl+10 och 11 dagar efter pergnyl sprutan. Jag tog en graviditetssticka som visade supersvagt. Kan det vara hcg som finns kvar i kroppen efter sprutan?
    Ska ta ny sticka imorgon :)

• Malin 845
    Orkide skrev 2016-11-27 20:29:03 följande:
    Sprutan kan fortfarande sitta i men jag hoppas att det är pga grav
    Kan det vara pga sprutan trots att jag fick negativt på Stickan för 2 dagar sen?
  • Malin 845
    orzia1 skrev 2016-11-29 22:08:38 följande:
    Hur går det? Testat mer?
    Ja jag testade med stickor igen, men den visar bara en svag skugga. Tog även clearblue digital i morse som var negativ, då borde det väl vara kört? :/ är på äl+13.
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera