Inlägg från: hallonpannkaka |Visa alla inlägg
  • hallonpannkaka

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

livias skrev 2016-11-30 19:52:53 följande:

Hej, har bara en fråga. När ska man få sin mens efter sista letrozol tabletten? Äl sker ju ca en vecka efter avslutad kur men vet inte alls när jag har bim då min senaste cykel var två veckor för lång. Tog sista letrozol tabletterna den 7/11. Någon som vet om det är två veckor efter eller tre veckor efter?:) Håller tummarna för alla här inne!

Hej,

Tveksam på om Letrozol styr när mensen kommer?
    Letrozol styr väl bara när du får ägglossning?
  • hallonpannkaka
    livias skrev 2016-11-30 20:56:37 följande:
    Ja alldeles riktigt, den är till för äl ja. Men tänker att cykeln ska vara lika lång som den är normalt då? "Normalt" sätt så har jag bim två veckor efter äl, det har man med letrozol då också eller? Bara så förvirrad när jag har bim haha. Tack ändå:)
    Det ska nog vara ungefär samma cykeltider som när du inte ätit Letrozol, men samtidigt reagerar väl alla kroppar olika på att man tar hormoner.
    Klurigt det där ????
  • hallonpannkaka
    livias skrev 2016-11-30 20:56:37 följande:

Ja alldeles riktigt, den är till för äl ja. Men tänker att cykeln ska vara lika lång som den är normalt då? "Normalt" sätt så har jag bim två veckor efter äl, det har man med letrozol då också eller? Bara så förvirrad när jag har bim haha. Tack ändå:)

Jag pratade med min läkare om just detta igår :)

Hon sa att om Letrozol:en har gett dig ägglossning (har du lämnat prov och kollat om du ägglossade?) så ska man få mens enligt "normal cykel" efter det.

Jag hade ÄL runt den 21/11 enl VUL och lämnade ett blodprov den 28/11 som visade att jag hade ägglossat. BIM enligt läkaren bör vara runt 5 - 6/12 (men jag hoppas att den inte kommer alls :) ).

PS: mina smileys i tidigare inlägg blev frågetecken, sorry :)
  • hallonpannkaka
    livias skrev 2016-12-03 10:55:33 följande:

Okej tack! Jo jag hade äl runt den 14/11 så en vecka innan dig då. Och borde haft bim runt den 28/11 då. Än ingen mens och negativt test i torsdags så avvaktar lite till och ser om den dyker upp. Annars blir det ett nytt test nästa vecka:) Tusen tack snälla för svar! Stort lycka till till dig :)

Tack! Jag trooor faktiskt att jag plussade imorse men får nog testa ett par gånger till innan jag tror på det :)

Supersvagt utslag på Clearblue Early:

• hallonpannkaka
    orzia1 skrev 2016-12-04 08:24:48 följande:

Grattis. Hoppas det blir starkare och starkare

Tack! Jag blir lite nervös att det inte ska bli starkare, men ett test kan väl aldrig först vara positivt och sen bli negativt när man testar några dagar senare? Eller?
  • hallonpannkaka
    zion skrev 2016-12-05 20:36:20 följande:

Oj det blev inte riktigt rätt i inlägget här över.

Men har du testat något mer? :)

Testade imorse med Early igen, samma resultat. Börjar bli sjukt skeptisk till om jag verkligen är gravid... jag vet inte heller när min BIM faktiskt är eftersom jag har PCOS. Vet ju inte heller exakt när jag faktiskt hade ägglossning, har dock fått bekräftat via blodprov att jag i a f hade det.

Kanske är det så att mina många ägg ger positivt utslag på testerna... :(
  • hallonpannkaka

Jag har inte provat Pergotime men Letrozol funkade på första försöket för oss. Plussade imorse.

Har PCOS så mycket ägg men har inte haft någon regelbunden ägglossning.

• hallonpannkaka
    livias skrev 2016-12-09 23:09:09 följande:

Stort grattis!! Har också pcos (fått det konstaterat nu) och är på min tredje kur så du inger verkligen hopp! Så glad för din skull :) Och hoppas på tredje gången gillt här nu då:D

Tack! Det är bara att köra på, det kommer att funka för dig också! :)
  • hallonpannkaka
    Nykär15 skrev 2016-12-10 14:54:49 följande:

GRATTIS!!

Tog du bara Letrozole eller fick du även sprutan för att lossa?

Tack!! :)

Ingen spruta, åt först Primolut Nor för att få igång mensen och sen Letrozol.

Gjorde VUL måndag 21/11 och hade då en äggblåsa på 22,5 mm så det var nästan försent men funkade alltså ändå :)

Kollade mina gula äggkroppar den 28/11 som bekräftade att jag hade ägglossat 1 vecka tidigare.

Nu hoppas jag bara att allt går som det ska, vi har en dotter på 8 år som så gärna vill ha ett syskon <3
  • hallonpannkaka
    Sofiatn skrev 2016-12-11 19:24:49 följande:

Stort stort grattis till dig! Även jag plussade på min allra första kur med letrozol, verkar vara en fantastiskt kick för att få igång ägglossningen!

Glad att det finns hjälp att få!

o

Ja,Letrozol verkar onekligen få igång ägglossningen.

Nu har jag dock haft blödningar idag så det känns oroväckande... :(
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera