• livias

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej, har bara en fråga. När ska man få sin mens efter sista letrozol tabletten? Äl sker ju ca en vecka efter avslutad kur men vet inte alls när jag har bim då min senaste cykel var två veckor för lång. Tog sista letrozol tabletterna den 7/11. Någon som vet om det är två veckor efter eller tre veckor efter?:) Håller tummarna för alla här inne!

• livias
    hallonpannkaka skrev 2016-11-30 20:44:00 följande:

Hej,

Tveksam på om Letrozol styr när mensen kommer?

Letrozol styr väl bara när du får ägglossning?

Ja alldeles riktigt, den är till för äl ja. Men tänker att cykeln ska vara lika lång som den är normalt då? "Normalt" sätt så har jag bim två veckor efter äl, det har man med letrozol då också eller? Bara så förvirrad när jag har bim haha. Tack ändå:)
  • livias
    hallonpannkaka skrev 2016-12-03 09:54:33 följande:

Jag pratade med min läkare om just detta igår :)

Hon sa att om Letrozol:en har gett dig ägglossning (har du lämnat prov och kollat om du ägglossade?) så ska man få mens enligt "normal cykel" efter det.

Jag hade ÄL runt den 21/11 enl VUL och lämnade ett blodprov den 28/11 som visade att jag hade ägglossat. BIM enligt läkaren bör vara runt 5 - 6/12 (men jag hoppas att den inte kommer alls :) ).

PS: mina smileys i tidigare inlägg blev frågetecken, sorry :)

Okej tack! Jo jag hade äl runt den 14/11 så en vecka innan dig då. Och borde haft bim runt den 28/11 då. Än ingen mens och negativt test i torsdags så avvaktar lite till och ser om den dyker upp. Annars blir det ett nytt test nästa vecka:) Tusen tack snälla för svar! Stort lycka till till dig :)
  • livias
    hallonpannkaka skrev 2016-12-03 20:52:52 följande:

Tack! Jag trooor faktiskt att jag plussade imorse men får nog testa ett par gånger till innan jag tror på det :)

Supersvagt utslag på Clearblue Early:

Men wow!! Grattis :D
  • livias
    hallonpannkaka skrev 2016-12-09 22:41:54 följande:

Jag har inte provat Pergotime men Letrozol funkade på första försöket för oss. Plussade imorse.

Har PCOS så mycket ägg men har inte haft någon regelbunden ägglossning.

Stort grattis!! Har också pcos (fått det konstaterat nu) och är på min tredje kur så du inger verkligen hopp! Så glad för din skull :) Och hoppas på tredje gången gillt här nu då:D
  • livias

Någon av er andra som blivit överstimulerade av letrozol? Hur känns det? Jag hade förmodligen äl i onsdags natt / torsdag och igår och idag har jag sååå ont. Som äl känningar fast gånger 100. Kan knappt gå:(

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera