Inlägg från: Anonym (Petra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Petra)

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hoppas in här, 40+. Letrozol dubbelbeh denna cykel, och precis haft ÄL. VUL CD 12 i fredags visade äggblåsa på 28mm!! Tror ändå att det tog 1-2 dygn till ÄL, i alla fall om man går på hur länge det tog innan magsmärtan försvann.. Ingen otrivelle denna gång. Hur stora blåsor brukar man ha innan ÄL? ngn som vet? Och slemhinnan - hur tjock ska den vara? 
    Bättre med eller utan otrivelle, någon som vet? 

• Anonym (Petra)

Ah, så stor blåsa är bra, har ingen koll Flört Hoppas att vi fick till det denna månad..  Har så många månader med hopp och besvikelse bakom nu. Skulle vilja vara bättre på att släppa tankarna på detta hela tiden, känns som att det är allt som man tänker på i alla fall kring ÄL och innan BIM..

• Anonym (Petra)
    Essie32 skrev 2017-01-23 21:14:42 följande:
    wow! bra med så stor blåsa! Men kommer det sig att den hann växa så mycket? Min läkare sa att blåsor är mogna och klara för ägglossning vid ca 23mm.

Dr sa att de kan bli större när man tar tex letrozol, Utan så blir ägglossar man ev när de är mindre.. Fanns fin gulkropp på en av äggstockarna i går.. så ägglossning har jag haft i alla fall - dock oklart om det var på samma sida som den stora blåsan, då det ev var ihopblandat vä och höger.. Så nu väntan i 2v tills BIM.. 
  • Anonym (Petra)
    Marie357 skrev 2017-02-17 05:54:48 följande:
    Jag började med dubbeldos.. Fick 2 fina äggblåsor, men sedan andra månaden fick jag över 5 st äggblåsor då sänkte gyn till enkel. Då fick jag 2 igen.. Nu 4:e månaden var det sämre aktivitet. De hade inte vuxit till sig lika snabbt..
    Hur många ggr per cykel gör du UL? Är inne på 3e försöket och tycker jag springer på gyn heeeela tiden ;) Hur stora var de 5 du hade? vilken CD såg man dom, och fick ni försöka fastän det var så många? Vet att man ibland rek avhållsamhet om det är allt för många mogna blåsor ...
  • Anonym (Petra)

Visst känns det bra att veta hur det ser ut, men samtidigt skönt att slippa smita från jobbet i tid och otid. Tack och lov har jag en del dagar då jag slutar lite tidigare.

Tänker att det kanske inte är samma behov sen när man vet ungefär hur man svarar på olika doser Letrozol. Diskuterade otrivelle idag, och Dr tyckte att det inte behövdes för mig - utan att det vara bättre att låta kroppen bestämma när ägg och slemhinna är klara.. Hade en lagom stor äggblåsa, tippade på ÄL i början av nästa v vilket blir precis CD14..  

• Anonym (Petra)
    Marie357 skrev 2017-02-19 15:00:47 följande:
    Jag gör bara VUL en gång på dag 11 - 12, men det har mest infallit på dag12. Då var det 2 som var 20 mm, 2 som var 18mm och någon under där.. Och de rekommenderade avhållsamhet... 
    Oj! nästan 4 st mogna då... hur gjorde ni ? 
  • Anonym (Petra)

CD 15 och Positivt LH test idag.. redan på morgonen! Har massa test hemma och kan inte låta bli att testa 3 ggr per dygn dag 14 och framåt.. Har haft så himla korta stegringar senaste månaderna.. Blev lite sur på mannen då han på kort varsel blev mer eller mindre beordrad att dra på resa med jobbet idag till i morgon...  Tack och lov lyckades han styra om det till en resa över dagen i morgon! 

• Anonym (Petra)
    Nykär15 skrev 2017-02-21 09:06:40 följande:

Jobbigt när resor stör ÄL. Vi har sagt att en natt borta är ok, men inte mer runt ÄL-tider. Sist fick han faktiskt följa med på min resa med jobbet och snällt inställa sig på hotellet mellan mina jobbpass...hahaha dock blev det inget ändå, men hade inte velat missa chansen när man gör jobbet med stimulering. 

Men är det bara en natt så har vi sex innan man åker och sen direkt när man kommer hem igen dagen efter, på så vis missar man ju inte chansen. 

Jag har massa molvärk idag, men ska ta min Ovitrelle i morgon...så på torsdag/senast fredag bör ägget trilla ner. Och då finns det massor med simmare som väntar, så bara hoppas att denna gången är vår tur....börjar tro att jag aldrig nånsin mer kommer se två streck på stickan. 

Jo så klart kan man maximera chanserna så gott det går. Vi hade sex igår kväll - och det känns knappast meningsfullt att ha det nu på morgonen igen.. så då hade det blivit de maximalt fertila 48h som vi missat.. Men så blir det ju ibland - det kommer fler chanser. Man vet ju ändå inte om det blir något ju, så vill inte styra om hela livet efter detta.. 

Tycker dock att det är så svårt att tajma - Dr tyckte ju varannan dag, men det känns ju glest när man verkligen har lust att ligga hela tiden hehe... Har märkt att jag nästan skulle kunna skippa LH testerna och bara gå på hur sugen jag är :)
  • Anonym (Petra)
    Nykär15 skrev 2017-02-21 10:52:37 följande:

Vi har sex dagligen och har alltid haft så ändrar inget. Min man har heller inte svårigheter att komma vilket är väldigt skönt. Vi övervakas ju med UL så vi kör inga ÄL-tester, och är inte oroliga för att missa den eftersom vi har så regelbundet sexliv. 

Men vi ställer gärna om våra liv för detta ett tag, jag är lite för gammal för att vi ska vilja missa en chans och det kostar rätt mycket med stimulering, UL osv eftersom vi gör det privat så för oss är detta prio 1 ett tag. 

Ja, hoppas det går vägen för er -  men måste ju säga att ni verkligen verkar ha bra förutsättningar!!

Tror ingen av oss skulle orka eller ha lust varje dag längre, har ju varit tillsammans i 22 år :) Vi får hoppas på att våra 3-4 ggr i veckan räcker helt enkelt. 
  • Anonym (Petra)
    Orkide skrev 2017-02-24 11:45:16 följande:
    Jag är på CD9 idag. Jag går till Sophiahemmet och jag har pratat med några olika där och alla skickar mig vidare till min gyn för hon är bäst o ingen annan vill ta beslut över hennes huvud.
    Förut gick jag till en annan klinik där de vägrade hjälpa mig eftersom jag hade barn..
    Min gyn sa att många blir gravida den efterföljande cykeln efter stimulering, varför en paus inte alltid behöver vara fel. Stimuleringen hämmar tyvärr slemhinnetillväxten under behandling (är östrogenberoende och både pergo och letro hämmar detta).

Efterföljande cykel har man kvar den follikelstimulerade effekten, men får förhoppningsvis en bättre och mer mottaglig slemhinna.. make sense tycker jag :) Sen är det säkert olika för alla - beroende på vad orsaken till infertiliteten är. 

Själv tänker jag hoppa över behandling nästa månad om det inte blir något nu... 
  • Anonym (Petra)
    efg skrev 2017-03-11 09:30:49 följande:

Bim idag

Åh vad kul !!!grattis!
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera