• Coco123

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Får man hoppa in här? Jag började med Letrozol på dag 3-7, är nu på dag 12 och imorgon ska jag göra VUL. Är så nervös över om det hänt något. Jag hoppas verkligen att det går vägen denna gång för jag är inte så sugen på att ta Letrozol igen, fick riktigt pms-humör. Hur var det för er? Jag fick Letrozol pga att min cykel varierar mellan 28-50 dagar och misstänker att jag inte har äl varje månad.

• Coco123

Har gjort VUL idag och hade en follikel som var 17mm och en på andra sidan som var15mm. Hon sa att det var större chans att det blir tvillingar då de var så lika i storlek! Hon tyckte vi skulle använda skydd om vi inte kunde tänka oss tvillingar. Någon som vart i samma sits?Hur stor är chansen?

• Coco123
    Orkide skrev 2017-03-03 12:59:49 följande:

Hur länge har ni försökt?

Vi har försökt här i två år och jag hade samma dilemma som du förra månaden. Vi valde att köra på.

Vi har försökt mer eller mindre aktivt sedan missfall i dec -15.. vi kör på denna månad så får vi se om det tar sig. Hon trodde äl skulle ske i helgen:)
  • Coco123
    Mila skrev 2017-03-03 13:23:03 följande:

Vet ingen statistik. Men tror chansen är väldigt liten att båda äggen ska vara i bra kvalité, att båda släpper, att 2 bra spermier kommer in i äggen, och att båda fäster.

Hade jag fått det beskedet hade jag kört på. Skulle bli glad om vi skulle få tvillingar :)

Vi kör på så får det visa sig hur det blir:) Gör inget om det blir tvillingar, två är ju bättre än inga alls;)
  • Coco123
    orzia1 skrev 2017-03-03 14:57:35 följande:

Jag fick förbud en gång ef vul, minns inte om de var 2-3 mogna. Vi valde o köra på ändå. Blev ingen graviditet

Vi kommer också köra på så får vi se:)
  • Coco123

Har lite panik.. fick temphöjning imorse vilket jag förstår innebär att ägglossning var igår. Igår var jag skittrött och somnade på soffan så vi missade att ligga! Såå jäkla typiskt..men vi har haft sex fred-mån en gång om dagen så det är inte helt kört va?

• Coco123
    orzia1 skrev 2017-03-08 11:48:29 följande:

Dr kan överleva flera dagar i dig, så jag hade legat ikväll också, borde räcka

Här inne hoppas jag inte det har varit någon doktor ;) haha! Ja men då kanske man ska köra ikväll igen för att vara på den säkra sidan.
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera