• My102

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Jag har precis tagit min första tablett av letrozol, har inte fått bekräftat att jag inte har ägglossning däremot har jag oregelbunden mens, alla prover är bra, mannens spermier är bra men över två år har gått och aldrig ett plus på stickan så vi testar det här. Så får vi se.

Jag har en känsla av att jag inte ägglossar regelbundet, redan 6 mån av försök besökte jag BM för att kolla om jag hade PCO, fick vända i dörren typ. Jag hoppas min magkänslan är rätt så letrozol kan hjälpa oss. Vet snart inte vart jag ska ta vägen!

• My102

Idag tar jag min sista letrozol tablett, första kuren. Jag undrar, när kommer ägglossning? Är det samma tid som min ev ägglossning (är osäker om jag har ägglossning) eller skapar letrozol en ägglossning? Som kan komma en annan tid?

• My102

Har tagit min andra dos av letrozol, den minsta mängden. Har aldrig fått max utslag på CB advanced fertilitetsmonitor, första omgången med letrozol tog jag också otrivelle spruta men fick inte max utslag då heller. Hoppas att hag nästa månad får ta gonal f och letrozol.. för nån graviditet tror jag inte att det blir. 3 års försök (inte konstant då) i juni.

• My102
    Orkide skrev 2018-01-04 19:11:32 följande:

Min gyn har sagt att alla inte får fullt utslag. Har du kollat nivåerna efter ?äl?? så att du verkligen ägglossar?

Vi har inte gjort det..min läkare tror att jag ägglossar ändå..jag följer numera bara med strömmen..har ingen aning varför det inte går, vill gärna ha en anledning lixom :/. Alla prover ser bra ut i övrigt men eftersom jag inte fått fullt utlaga på CB eller på sticka så stod jag på mig och ville kolla och läkaren sa inte emot men jag har bara kollat med ultraljud två ggr en gång var det en blåsa på 10 och andra gången så trodde läkaren att jag redan hade ägglossat pga att jag förklarade att jag hade haft ÄL smärtor nån dag innan, han sa att det han såg tydde på att ägglossning var G alternativt hade varit, mina äggstockar sitter så högt upp så det är inte alltid han ser dem heller och då kunde han inte någon blåsa eller äggstock..kommer inte ihåg vilket. Han gav otrivelle ifall att. Nu pga julledigheter så skulle jag köra med letreozol i alla fall utan ultraljud.
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera