Inlägg från: Anonym Ellliiin |Visa alla inlägg
  • Anonym Ellliiin

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hur har det gått för alla?:D

• Anonym Ellliiin
    Orkide skrev 2017-11-07 07:19:46 följande:

Jag har precis haft äl. Så lååbg väntab kvar.

Själv då?

Jag är på äl+5 tog ovitrelle i fredags. Kände TYDLIG äl smärta lördag kväll. Testat varannan dag med grav test för att följa kurvan så att säga. Plus söndag och måndag och idag minus(???) är de normalt med minus 5 dagar efter sprutan verkligen?? Någon som vet? När har du bim? Vi kanske kan följas åt?:D jag har bim 17-19/11!
  • Anonym Ellliiin
    Orkide skrev 2017-11-08 09:49:49 följande:

Skönt att ovitrelle försvann så fort. Hur länge den håller i sig är nog väldigt olika Jag har bim 19/11. Följs gärna åt. Hur länge har ni försökt? Vi har försökt i över 2,5 år med syskon.

Tack för svaret funderat lite för mycket på den! Är inne på tredje året med försök men är inte förens nu jag utretts och sådär. Kul med bim samtidigt ungefär! Hehe! Hur gammal är du? Är 26 och har inga barn sen tidigare!
  • Anonym Ellliiin
    Orkide skrev 2017-11-09 06:32:56 följande:

Vad visade utredningen? Den utrednibgen jag gjorde visade att jag ev har endometrios vilket gör det svårt.

Jag är 31 år

Har pcos sen 12 år tillbaka.. så de visste jag ju redan.. trodde bara inte de skulle blir Så svårt då jag har regelbunden mens osv..
  • Anonym Ellliiin
    Orkide skrev 2017-11-11 06:40:19 följande:

Det är verkligen hemskt orättvist det här. Att det tar flera år för några av oss och för andra går det på första försöket.

Ja men exakt! Har vänninor som ?råkat? bli gravida efter en kväll på krogen liksom.. sen har vi oss som kämpar år efter år och ingenting!
  • Anonym Ellliiin
    Orkide skrev 2017-11-20 19:50:25 följande:

Vi har två barn som vi fick med hjälp av pergotime. Men nu finns inte det längre så vi hoppas på letrozol. Men eftersom vi har barn så får vi ingen annan hjälp. Å det är ju rätt. De par som inte har barn ska ju självfallet få den hjälp de behöver främst

Ursäkta som frågar men hur gör ni för att hålla gnistan uppe sexuellt efter 33 försök..?? är själv på ca 30 också och tycker de är SÅ jobbigt......
  • Anonym Ellliiin
    Orkide skrev 2017-11-21 14:34:34 följande:

Det är en bra fråga. Tyvärr så många gånger har vi inte lust/tid eller energi men eftersom vi vet att vi har så pass svårt att bli gravida så vågar vi inte hoppa över en månad och då blir det en ?snabbis?. Andra gånger försöker tvinga till ett bra förspel å då brukar man bli upphetsad på riktigt till slut. Å andra gånger funkar allt jättebra. Ni har ju också många försök, hur gör ni?

Ja de med förspel kanske vore nåt att tänka på! Vi har kommit till den punkten att vi bara gör de.. får de överstökat ungefär.. fruktansvärt tråkigt egentligen men de är så de blivit för de är ju som du säger inte värt att missa en månad..
  • Anonym Ellliiin
    Orkide skrev 2017-11-27 19:23:29 följande:

Ja men tyvärr är det nog vanligt. Svårt att se det roliga i det hela när allt man vill är att bli gravid.

Ja precis..:/
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera