Inlägg från: Anonym (SannaB) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SannaB)

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej på er:)

Jag hoppar gärna in här och delar med mig av min historia.

För ca 7 år sedan fick jag reda på att jag har PCOS. Efter flera försök med mitt ex fick jag utskrivet letrozol, flera månader av försök utan resultat. Blev inskriven för insemination- utan resultat. Vi la av med alla försök och gick ett år senare isär. Träffade i januari förra året min nuvarande sambo, utan stimulering och planering blev jag 3 månader senare gravid. Överlyckliga gick sommaren och vi skulle göra vårt första VUL. Där fick vi mardrömsbeskedet ingen vill ha. De kunde inte finna något hjärtljud!!! Detta var i v14. I 4 månader efter missfallsbeskedet åkte vi in och ut på akuten med smärtor och blödningar. Gjorde 3 vaginala behandlingar samt 3 skrapningar för att få ut alla kvarlevor från fostret. I februari i år blev jag ?friskförklarad? och vi kunde på riktigt försöka bli gravida igen! :D

I augusti konstaterades det att min kropp stängts av och fick då utskrivet Provera och letrozol. I 2 månader har kroppen svarat på behandlingen men tyvärr ingen graviditet, men varit glad över att ägglossningen har funkat. Nu vid tredje letrozolbehandlingen säger läkaren vid ultraljudet att jag har 3 äggblåsor så vi får samlagsförbud.

Nu min fråga till er, hur stor är risken/chansen att alla tre äggen befruktas? Ska man ta läkarens utlåtande på fullaste allvar eller är det en rekommendation? Man vill ju inget hellre än att försöka nu när kroppen svarar och fungerar som i ?normala? fall. :)

Tack på förhand!

• Anonym (SannaB)

Tack för svaret!:)

Så tänker vi också, klart man borde lyssna på läkarens råd. Men vågar man hoppa över med flit..:/

Någon mer med erfarenhet?:)

• Anonym (SannaB)

Tack för svar!:)

Ja jag har hört att vissa inte behöver åka in på ul vid stimulering.

Vi har bestämt att köra på som vanligt! :)

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera