• KCEG

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej tjejer!
    Får man hoppa in här?
    Jag tar iof inte provera men ovitrelle, vad är skillnaden? Jag har inte fattat det... 
    Är inne på min andra kur med letrozol och var på VUL idag, blåsan 12 mm så ska tillbaka på måndag igen.. nyhet VUL och beslut om ovitrelle då.
    Sen stänger min klinik över jul och nyår och är tillbaka den 7/1 igen så då får jag ta en ofrivillig paus. Vi får försöka ändå, men tron på att det skulle gå...njae... inte riktigt där.
    Vi har försökt i 16 månader, vi blev gravida i maj 2016 till vår enormt stora glädje. en liten kille... tyvärr dog han i min mage i vecka 17 och det upptäcktes på RUL i vecka 20. Jag födde honom på samma dag som jag gick in i vecka 21, mardröm.. kan knappt fatta att ska kunna ske, hur är det möjligt?!

Sen dess har vi kämpat för att lyckas bli gravida igen, men det vill sig inte. 

Jag är 34, min man är 40 och alla tester visar okej värden, det som kommit fram är att jag har en äggledare. Däremot har jag två äggstockar, så är jag född och det har ju funkat.. så tankarna går ju automatiskt till att jag undrar vad det var som hände och om det påverkar min fertilitet, men inget man kan se? så sjuk tanke.. men ändå.

• KCEG

Efter VUL nr 2 igår fick jag ta sprutan (ovitrelle) Jag hoppas så ini norden att det tar sig nu. Jag ber till högre makter att vi ska slippa allt det här, allihopa. Måtte vi sitta om ett år med friska små skrikande bebisar som är alldeles underbara. 

Har BIM 1/1 2018 så kanske att 2018 kan få börja magiskt bra, hoppas hoppas hoppas! 

När har ni BIM?

• KCEG
    Målarsasah skrev 2017-12-19 16:03:08 följande:
    Skönt att du har bekräftat nu att du har ett fint ägg som släpper! Håller tummarna för dig att du får dig ett starkt plus! och en fantastisk start på de nya året!

Eftersom dom säger att Bim är 14 dagar efter äl så borde jag ha de runt 27-28/12 så jag hoppas man kanske får ett plus på nyår :)
    Tack... Ja jag håller tummar, tår, fingrar och allt för att vi ska lyckas nu. Kampen till att lyckas är tuff. Ni är starka, alla som kämpar och sliter sitt hår för att lyckas. 
  • KCEG

Hur går det för er alla?
    Jag har BIM den 1/1 men å andra sidan så vart min cykel lite rubbad iom letrozolen.. men om jag ska gå efter min vanliga cykel så är BIM 1/1 
    Tycker att jag haft känningar, men det tycker jag att jag  haft flera gånger förut. Så jag vet inte om jag ska läsa in det eller skita i det. 
    Ibland känns symptomen på mens och symptomen på grav ganska lika. 

Har återbesök på kliniken den 3/1 för att starta upp den tredje perioden med letrozol och ovitrelle. Jag hoppas såklart att jag slipper det... men nja... helt inställd på att mensen kommer. 

• KCEG

Hej tjejer!
    Än så länge så verkar jag vara gravid, jag har testat positivt. På två test, ett igår 1/1 och ett idag 2/1 .
    Jag har så svårt och fatta det, kan det verkligen vara sant?! Andra kuren med letrozol, och ovitrelle. 
    Efter ett MA och ett missfall och 15 månaders försök sedan vårt MA kom plusset... PÅ riktigt.. det trodde jag aldrig!

Hur går det för er?

• KCEG

Jag håller tummarna för att 2018 blir ett riktigt babyboom år, jag håller tummarna för att pyret vill stanna och att vi i så fall ses i ngn gravidgrupp i framtiden. 
    Jag kommer hålla mig långt borta från det ett bra tag, är alldeles för rädd för missfall m.m

• KCEG

Jag tog sprutan den 18/12 och testade för första ggn den 1/1 och plussade då.
    Det var på beräknad BIM. 

Angen skrev 2018-01-03 20:11:23 följande:
    Hur länge efter otrivelle sprutan plussade du? Tog min den 21/12 och går och är osäker på mina test då jag inte vågar hoppas efter 2 års försök att få ett syskon utan resultat...
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera