• Isathe

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Jaha, då har jag varit på spolning av äggledarna i måndags, där allt såg bra ut. Vilket är positivt, sambons spermier är också bra.

Jag har pcos sedan flera år, har haft relativt regelbunden mens sedan jag sluta med p-piller i februari tills förra månaden då det plötsligt var ca 70 dagar mellan mensen.

Jag ska nu få börja med letrozol när mensen kommer. Om jag följer mina tidigare cyklar borde jag ha ägglossning senast på söndag och mens ca 14 dagar efter det, sen kan jag börja med tabletterna.

Självklart hoppas jag ju slippa börja med dom och plussar ist lagom till julveckan. Men hoppet är litet eftersom vi försökt så många månader redan.

• Isathe
    Målarsasah skrev 2017-12-14 10:33:24 följande:
    Jag är på dag 11 så jag är klar med första kuren. imorn ska jag kolla äggblåsorna och se om tabletterna har gjort sitt.

Okej jag förstår de jobbiga med det men de är som du säger det är inte värt att chansa och pausa. plusar du så gör du ju de och de är ju en lycka i sig!

Har din mens kommit eller var de falskt alarm?

Kram på dig!
    Håller tummarna att du har några guldägg imorgon!!
  • Isathe
    Orkide skrev 2018-01-09 21:20:37 följande:

Alltså jag är i chock. I torsdags så hade jag rosa flytningar pch har hundra på att nu kommer mensen. Idag tänkte jag att jag tar ett test för skojs skul de går ut snart.

Har gråtit å gråtit men av oroa för att något ska gå fel. Ska det bli vår tur efter nästan tre år..

Men STORT grattis!!
    Försök njuta av att du faktiskt blivit gravid och att du nu är det. JAg vet hur svårt de är, jag själv har svårt att glädjas över att jag är gravid, tänker bara på missfall osv. I natt drömde jag att jag fick missfall....

Men jag har även lovat mig att vara glad över graviditeten och att jag faktiskt kan bli gravid!! Jag vet att jag kommer gråta blod om jag får missfall, men nu vet jag att jag kan bli gravid!!

Håller alla tummar jag kan för dig nu!!
  • Isathe
    Orkide skrev 2018-01-10 06:49:19 följande:

Men testet är svagare idag så det blir nog inget

Jag har hört att man inte ska kunna läsa av på sträcken, ett plus är alltid ett plus. Köp ett cb med veckoindikator. Jag har nog tagit typ 5 gravtester innan jag sluta ta och i slutet tog jag bara cb med veckoindikator en gång i veckan för att se att veckorna stegra.
  • Isathe
    Aylina88 skrev 2018-01-11 15:53:02 följande:

Hej tjejer! Fick positiv ägglosningtest idag hur pålilig är den om man tar letrozol och hur många dagar fram ska man sexa på?

Hur många dagar sedan tog du sista tabletten? För min uppfattning är att man kan få positiva test medans och ett par dagar efter man tagit tabletterna. Min erfarenhet är att ägglossningstestet brukar bli positivt ca 1 v efter sista tab.
  • Isathe
    Aylina88 skrev 2018-01-12 13:11:25 följande:
    Jag tog sista tabletten förra onsdagen den 3 januari.
    Då är det bara att ha så mkt sex ni bara kan nu! Lycka till!! :)
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera