Inlägg från: Aylina88 |Visa alla inlägg
  • Aylina88

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej tjejer! Är de okej att jag hoppar in här. Jag är på dag 3 med letrozole de så nytt för mig och tar gärma emot tips

• Aylina88
    Orkide skrev 2018-01-04 07:17:02 följande:

Välkommen hit, hit är alla välkomna. Vad för sorts tips vill du ha

Tack :) tar gärna emot tip va jag ska tänka på nu när jag tar letrozole
  • Aylina88
    Lillatjejen1992 skrev 2018-01-04 10:27:46 följande:

Finns väl inga direkta tips egentligen. Alla reagerar och svarar olika på letrozole samt anledningen till behandling kan variera.

Okej då vet jag de
  • Aylina88
    Orkide skrev 2018-01-04 11:56:03 följande:

Som du redan fått så är det svårt att veta hur just du reagerar men för min del så får jag ganska ont i magen vid ägglosning. O veckan innan mens får jag lite ömma bröst samt difus känsla i magen.

Är det första kuren du tar nu?

De första kuren jag tar :)
  • Aylina88
    Orkide skrev 2018-01-04 19:11:51 följande:

Spännande

Verkligen :)

Tar du andra tabbleter än letrozol
  • Aylina88
    Orkide skrev 2018-01-05 07:05:42 följande:

Förutom letrozol tar jag ?mitt val kvinna? för folsyrans skull. Annars ingenting just nu. Du då?

Okej jag tar folsyra, vitex, d vitamin, zink och letrozol så vi får se de tar sig :)
  • Aylina88
    Orkide skrev 2018-01-09 21:20:37 följande:

Alltså jag är i chock. I torsdags så hade jag rosa flytningar pch har hundra på att nu kommer mensen. Idag tänkte jag att jag tar ett test för skojs skul de går ut snart.

Har gråtit å gråtit men av oroa för att något ska gå fel. Ska det bli vår tur efter nästan tre år..

Åhhh stort grattis <3
  • Aylina88
    Orkide skrev 2018-01-09 21:20:37 följande:

Alltså jag är i chock. I torsdags så hade jag rosa flytningar pch har hundra på att nu kommer mensen. Idag tänkte jag att jag tar ett test för skojs skul de går ut snart.

Har gråtit å gråtit men av oroa för att något ska gå fel. Ska det bli vår tur efter nästan tre år..

Får man fråga hur din sexschema såg ut har du sex varje dag eller varanan dag :) vill så gärna också plusa <3
  • Aylina88
    Orkide skrev 2018-01-10 06:34:59 följande:

Vi har haft sex några dagar på rad när vi kunnat avläsa stegring på tester. Varje månad i nästan tre är har vi gjort samma. Den här gången kom min äl några dagar tidigare så jag var helt hundra på att det inte skulle gå bra. Är dock väldigt rädd för missfall.

Tänk inte så försök och njut du är gravid :) kolla om du kan göra en tidigt ultraljud så du kan slappna av
  • Aylina88

Hej tjejer! Fick positiv ägglosningtest idag hur pålilig är den om man tar letrozol och hur många dagar fram ska man sexa på?

• Aylina88
    Isathe skrev 2018-01-12 10:07:27 följande:

Hur många dagar sedan tog du sista tabletten? För min uppfattning är att man kan få positiva test medans och ett par dagar efter man tagit tabletterna. Min erfarenhet är att ägglossningstestet brukar bli positivt ca 1 v efter sista tab.

Jag tog sista tabletten förra onsdagen den 3 januari.
  • Aylina88
    Orkide skrev 2018-01-12 13:23:25 följande:

Hej hoppar in o säger klart att du ska ha sex när äl tester visar positivt. Jag tog ca 9 letrozol doser och har aldrig fått missvisande. Den här omgången fick jag starkt utslag på dag 11 och 12 istället för mina vanliga dagar 14 och 15. Så kör på

Hej igen! Tacj för du tog en titt vi ska köra på några dagar har vi sagt så får vi se om vi har turen med oss eller inte <3
  • Aylina88
    orzia1 skrev 2018-01-12 13:35:13 följande:

För mig har inte ägglossningstesten visat annorlunda efter jag ätit hormoner.

Hur menar du?
  • Aylina88
    Isathe skrev 2018-01-12 14:13:26 följande:

Då är det bara att ha så mkt sex ni bara kan nu! Lycka till!! :)

Tack :)
  • Aylina88

Hej tjejer! Är det vanligt och ha mensvärk 2 dagar efter ägglosning när man går på letrozol?

• Aylina88
    orzia1 skrev 2018-01-19 17:34:00 följande:

Ja det kan vara ägglossnings smärtor

Okej håller ägglosning smärtor i så länge :( haft så sen 14 januari.
  • Aylina88
    orzia1 skrev 2018-01-19 17:34:00 följande:

Ja det kan vara ägglossnings smärtor

Fick de förklarat av en i gruppen det kan var på grund av letrozol
  • Aylina88
    Lillatjejen1992 skrev 2018-01-19 19:13:06 följande:

Jag har ont från ägglossning fram till mens och fick ännu jobbigare smärtor av letrozole :/ Har förvisso pco.

Ursh tror jag också har hamnat i den sitten :(
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera