Inlägg från: Lillatjejen1992 |Visa alla inlägg
  • Lillatjejen1992

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Tog första kuren letrozol förra veckan och ska på vul imorgon för att se om det hänt något. Mådde skit under letrozol kuren så tror dessvärre vi beslutar att ställa oss i ivf kö då det även är fel på min sambo..

Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Lillatjejen1992
    Orkide skrev 2017-11-09 06:34:13 följande:

Det skadar ju inte att ni ställer er i kön under tider ni fortsätter med letrozol. Väntetiden är ju ca 1 år

Vi fick inte göra det .. och enligt våran läkare är väntetiden 3-4 månader :O
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Lillatjejen1992
    Orkide skrev 2017-11-09 09:30:25 följande:

Vad konstigt. Har ni försökt i över ett år så borde ni få ställa er i kö. 3-4 månader låter snabbt.

Ja vi har försökt sen juli 16 så det är över året. Läkaren ville att vi skulle prova alla möjliga sätt innan ivf trots att sambons spermaprov endast visade 2,5milj. Men om letrozolen inte fungerade nu tänker vi ställa oss i kö.
  • Lillatjejen1992

Vul och hon hittade bara en äggblåsa på 9mm (cd16). Ska tillbaka på tisdag. Känns väldigt hopplöst detta..

• Lillatjejen1992
    Orkide skrev 2017-11-09 15:04:56 följande:

Vad frustrerande!! Tar du enkel eller dubbeldos? Du kanske får öka till dubbel om du tar enkeldos nu.

Enkel .. mådde dock sjukt dåligt under kuren (ångest, nedstämd etc) så vet inte om det är så smart att hoppa på dubbel nästa månad :(
  • Lillatjejen1992
    Orkide skrev 2017-11-10 06:35:41 följande:

Aha okej, vad jobbigt. Mådde du dåligt hela tiden eller bara dagarna du tog tabletterna?

Dom dagarna jag tog tabletterna och några dagar efter. Så vi får se om det blir en kur till..
  • Lillatjejen1992
    Orkide skrev 2017-11-10 18:49:31 följande:

Kan ju vara värt att prova en dubbeldos om det höll i sig så pass ?kort? tid. IVF är ju också ganska påfrestande tänker ja. Men du får väl diskutera med din gyn och hlra vad han/hon tänker.

Jag har ju redan ångest/orossyndrom sen innan så den kombon med letrozol va ingen höjdare, trots så få dagar.. Fick knappt livet att fungera lixom :/
  • Lillatjejen1992
    Orkide skrev 2017-12-11 20:44:21 följande:

Mens på g

Nej vad tråkigt! :(
  • Lillatjejen1992
    Aylina88 skrev 2018-01-04 07:24:20 följande:

Tack :) tar gärna emot tip va jag ska tänka på nu när jag tar letrozole

Finns väl inga direkta tips egentligen. Alla reagerar och svarar olika på letrozole samt anledningen till behandling kan variera.
  • Lillatjejen1992
    Målarsasah skrev 2018-01-08 21:28:50 följande:

Precis! dock väldigt tråkigt att dessa trådar måste existera men samtidigt väldigt skönt för oss som har detta problem att kunna samla oss och prata om detta. Får en att känna sig "mindre ensam"

Sedan känner man nästan ner glädje för dom som plussar här inne än för dom utanför. Sjukt nog.

Började med äl-test idag, vet inte om man ens ska ta de under letrozol behandling men hade hemma... Har redan börjat få en stegring och är bara på dag 8, känns lite konstigt, kan de verkligen vara att den redan är på g ?

Kram!

Min läkare sa att ältest visar ofta fel under hormonbehandling. Jag får positiva tester långt innan ägget ens mognat (testade pos en gång på cd15, vul på cd16 och då var blåsan bara 9mm).
  • Lillatjejen1992
    Aylina88 skrev 2018-01-19 18:14:59 följande:

Okej håller ägglosning smärtor i så länge :( haft så sen 14 januari.

Jag har ont från ägglossning fram till mens och fick ännu jobbigare smärtor av letrozole :/ Har förvisso pco.
  • Lillatjejen1992
    AniCase skrev 2018-01-22 19:08:27 följande:

Ni som käkat letrozol lite längre än mig.

jag har bara testat en kur nu i januari för första gången så känner mig lite vilsen i det hela och vet inte om de är någon form av skengraviditet.

Jag hade äl på onsdags kväll/torsdagsmorgon enligt min gynekolog och hade ett fint ägg på vänster äggledare och ända sen efter äl har jag haft en molande värk i magen och idag hade jag veckans mensvärk men bara på vä sida äggstock och är öm i båda brösten.

är det vanliga symtomer på letrozol eller kan de vara något på gång, beräknad mens är om 10 dagar..

Hoppas så på att de blir ett plus....... :O :)

Det är nog ägglossning du känner av. För tidigt att känna av graviditet.
  • Lillatjejen1992
    Oliwia92 skrev 2018-08-13 00:32:01 följande:

Ni som fått konstater PCO...hur länge fick ni vänta innan ni fick letrozol utskrivet? Vi har försökt sen april då jag fick PCO konstaterat och inte haft ett enda positivt test för ägglossning. Ska till gyn nu i slutet på månaden och vill så gärna få hjälp. Får man det direkt eller måste man vänta ett år som i andra fall?

Med pco ska man få hjälp direkt.
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa. Kvinnlig och manlig faktor.
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera