• Orkide

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Nykär15 skrev 2017-03-03 06:04:10 följande:
    Hade valt alternativ nr 2 :)
    Okej igår blev det inget sex. Vet inte vad som hände men jag var jätteledsen över en liten bagatell. Å det blev världens tårkalas o jag besviken över att sambon inte kramade mig så jag gick gråtandes till sängs vid 7.30. Har aldrig haft pms eller något men jag antar att detta måste ha berott på äl!?
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-03-03 08:12:04 följande:

Nä usch vad jobbigt..det är väldigt konstigt, för så har det var för mig båda senaste ÄL, just den dagen som vart viktigast...kanske är det pressen man undermedvetet lägger på sig själv?

Vi har fantastiskt sex annars, men just de tillfällena har det blivit så fel...men vi har gjort det ändå men har inte känts så speciellt bra som det annars brukar. Jag tror man blir helt full av känslor och förväntningar på sig själv och just vid ÄL blir allt så laddat. Jag gillar sex mycket bättre alla andra tider i cykeln. 

Men hade ni nåt i förrgår? I så fall räcker säkert det. 

Ja vi hade i förrgår och dagen innan det. Jättekonstigt att vara så känslig att man inte kan sluta gråta
  • Orkide
    efg skrev 2017-03-03 09:54:53 följande:
    Exakt exakt exakt sådär var de mina första bahendlingar med pergotime på själva äl dagen. Tror kroppen inte kunde hantera äl rent psykiskt med alla nya hormoner som jag inte haft tidigare så fick sig en chock! Hanterar det mycket bättre nu ;)
    Ja konstigt bara att det blev nu på sjätte omgången letrozol. Aldrig haft med pergo eller letrozol tidigare haha
  • Orkide
    orzia1 skrev 2017-03-03 10:44:15 följande:
    .usch.. Känner igen mig. Men ha sex ikväll också så har ni täckt upp.

Kram
    Ja får nog ha det
  • Orkide
    efg skrev 2017-03-03 11:50:01 följande:
    Haha ja du kan Ju se det positivt att hormonerna bara sprutar nu ;) hoppas ni får till det ikväll istället men vet hur svårt de kan vara!
    Haha ja det är väl positivt haha. Skrämmer sambon bara
  • Orkide
    Coco123 skrev 2017-03-03 12:49:43 följande:

Har gjort VUL idag och hade en follikel som var 17mm och en på andra sidan som var15mm. Hon sa att det var större chans att det blir tvillingar då de var så lika i storlek! Hon tyckte vi skulle använda skydd om vi inte kunde tänka oss tvillingar. Någon som vart i samma sits?Hur stor är chansen?

Hur länge har ni försökt?

Vi har försökt här i två år och jag hade samma dilemma som du förra månaden. Vi valde att köra på.
  • Orkide
    Coco123 skrev 2017-03-03 17:45:45 följande:
    Vi har försökt mer eller mindre aktivt sedan missfall i dec -15.. vi kör på denna månad så får vi se om det tar sig. Hon trodde äl skulle ske i helgen:)
    Ja då skulle jag också köra
  • Orkide
    Marie357 skrev 2017-03-09 05:54:58 följande:

Jag försvinner härifrån nu. Sambon har sagt att han inte vill ha några barn.

Så jävla ledsen och känner att här har jag förmodligen kämpat i 1 års tid alldeles själv. Känner mig lurad...

Lycka till...

nouw.com/denöppnakampen
    Å vad jobbigt. Jag skulle också blivit jätteledsen. Men bra att sambon sa det nu än att ni blir gravida o han skulle säga något sånt då. Önskar dig/er all lycka till.
  • Orkide
    efg skrev 2017-03-11 09:30:49 följande:

Bim idag

Grattis!!
    På vilken omgång lyckades ni?
  • Orkide

Jag har BIM onsdag-torsdag. Ursäkta infon men jag letar hela tiden efter vita flytningar i trosorna. Alla mina tre graviditeter har jag fått flytningar innan BIM. Så det är väl kört denna omgång också. Läskigt i så fall eftersom läkaren kanske vill att jag tar en paus från letrozol

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera