• Orkide

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Lillatjejen1992 skrev 2017-11-10 19:50:31 följande:

Jag har ju redan ångest/orossyndrom sen innan så den kombon med letrozol va ingen höjdare, trots så få dagar.. Fick knappt livet att fungera lixom :/

Okej nä det låter jättejobbigt. Hoppas det lyckades nu då.
  • Orkide
    Anonym Ellliiin skrev 2017-11-11 00:12:47 följande:

Har pcos sen 12 år tillbaka.. så de visste jag ju redan.. trodde bara inte de skulle blir Så svårt då jag har regelbunden mens osv..

Det är verkligen hemskt orättvist det här. Att det tar flera år för några av oss och för andra går det på första försöket.
  • Orkide
    Anonym (Smultron) skrev 2017-11-12 18:43:47 följande:

Någon annan som tagit Letrozol trots att blodprov visat att ni har lågt Östradiolvärde sedan tidigare? Jag har haft 70 pmol/L på cykeldag 6 och 100 pmol/L veckan innan ÄL. Undrar om Letrozol kan fungera ändå. Ska börja med det nästa månad nämligen.

Kan tyvärr inte hjälpa dig där. Men spontant tänker jag att det är ju värt att prova i alla fall

Idag räknade jag månader och vi har försökt bli gravid i 2 år och 9 månader. Nu försöker vi ju med syskon och ni som försöker med första barnet har första ting i mina tankar på att bli gravida. Men om jag nu tänker högt så funderar jag på att beställa läkemedel utomland. Jag har bara blivit gravid med pergotime tidigare som inte tillverkas och säljs inte längre i sverigen..
  • Orkide
    My102 skrev 2017-11-13 07:56:25 följande:

Idag tar jag min sista letrozol tablett, första kuren. Jag undrar, när kommer ägglossning? Är det samma tid som min ev ägglossning (är osäker om jag har ägglossning) eller skapar letrozol en ägglossning? Som kan komma en annan tid?

Jag får vid samma tidpunkt jag brukar få äl. Men det kanske är olika
  • Orkide
    Ariellan skrev 2017-11-20 12:27:14 följande:

Oj 33 försök? :( får ni inte gå vidare med ivf?

Vi har två barn som vi fick med hjälp av pergotime. Men nu finns inte det längre så vi hoppas på letrozol. Men eftersom vi har barn så får vi ingen annan hjälp. Å det är ju rätt. De par som inte har barn ska ju självfallet få den hjälp de behöver främst
  • Orkide
    Anonym Ellliiin skrev 2017-11-21 03:24:46 följande:

Ursäkta som frågar men hur gör ni för att hålla gnistan uppe sexuellt efter 33 försök..?? är själv på ca 30 också och tycker de är SÅ jobbigt......

Det är en bra fråga. Tyvärr så många gånger har vi inte lust/tid eller energi men eftersom vi vet att vi har så pass svårt att bli gravida så vågar vi inte hoppa över en månad och då blir det en ?snabbis?. Andra gånger försöker tvinga till ett bra förspel å då brukar man bli upphetsad på riktigt till slut. Å andra gånger funkar allt jättebra. Ni har ju också många försök, hur gör ni?
  • Orkide
    Anonym Ellliiin skrev 2017-11-22 22:57:05 följande:

Ja de med förspel kanske vore nåt att tänka på! Vi har kommit till den punkten att vi bara gör de.. får de överstökat ungefär.. fruktansvärt tråkigt egentligen men de är så de blivit för de är ju som du säger inte värt att missa en månad..

Ja men tyvärr är det nog vanligt. Svårt att se det roliga i det hela när allt man vill är att bli gravid.
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2017-11-30 11:11:54 följande:

Hej! är det okej om jag är med i denna tråd?

svårt att hitta passande forum när man går igenom denna resan!

Jag och min sambo har försökt sedan juni -16

Har haft en ruskig tur med våran utredning som bara har tagit oss ca 1 månad. efter spolning och ultraljud ×3 så kom dom fram till att jag har krångel med ägglossningen som inte sker varje månad och eventuellt endometrios, + en ofarlig cysta. sambons spermier är bra så nu ska jag börja med letrozol på dag tre när mensen startar.

Om detta inte funkar för oss med 3 kurer som ökas så blir vi skickade till ivf.

Hur har ni upplevt era kurer? så som biverkningar, humör m.m ?

Tack på förhand :)

Hej (och välkommen?)

Hoppas att letrozolen hjälper er nu

Jag får väldigt ont i magen vid äl dagar av letrozol det är ganska jobbigt. Har tidigare ätit pergotime vilket inte alls gav den biverkningen men eftersom det inte finns längre så får jag ta letrozol. Hoppas du slipper äl smärtor Humör har jag även också haft lite mer pga letrozol tyvärr. Lätt till gråt och ilska hehe. Har aldrig haft det tidigare så det var nytt för mig.
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera