Målarsasah skrev 2018-01-07 15:10:26 följande:
Fasen vad tråkigt! Tycker ju att de ska vara din tur nu!
Jag tog min sista tablett idag av andra kuren. På onsdag ska jag kolla mina ägg.
hörde att man kan blöda mindre och kortare tid med letrozol? min mens denna gång var smärtsam men blödde inte lika mycket och bara 5 dagar, brukar kunna komma upp i 7 dagar med floder så jag ät nöjd haha!
Hade en djup diskussion med sambon och hans mamma om min sambos pappas bortgång sedan massa år tillbaka och att man måste tillåta sig att känna och gråta över sådant som är jobbigt, och de enda jag kunde tänka på va denna kamp om att få barn, de är så många som lever med denna "hemlighet" och de är så svårt att bara ha den för sig själv.
Jag är otroligt nära min mamma men de känns helt sjukt för mig att inte kunna prata med henne om detta (jag har ju själv valt detta). man vill inte bara dra upp att nä men jag har svårt att bli med barn...bara att säga det högt känns som om man inte är en funktionell kvinna.
Bara jag som känner så? Suck mina hjärnspöken börjar komma nu igen...
Kram! ?
Tack

bara att samla kraft och ta nya tag.
Att prata med människor som inte går igenom samma sak är jättesvårt man får höra saker som ?slappna av så händer det?, ?fokusera på något annat?, ?när du minst anar det så händer det?. De är som att de inte orkar eller klarar av att förstå vad man säger. Därför är trådar som denna guld värd. Man hittar likasinnade som förstår ens smärta. Här kan du vara totalt ärlig om allt!! Kram