• Orkide

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Målarsasah skrev 2018-01-06 19:24:17 följande:

Förstår dig! men de är äl helt enkelt att bara testa de man känner skulle kunna ge något.

Spännande håller tummarna för att de funkar för dig denna gång så du slipper fler! kram!

Tack, mensen har börjat komma igång sakta här nu tyvärr.

Hur går det för dig vart i cykeln ligger du? <3
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-07 15:10:26 följande:

Fasen vad tråkigt! Tycker ju att de ska vara din tur nu!

Jag tog min sista tablett idag av andra kuren. På onsdag ska jag kolla mina ägg.

hörde att man kan blöda mindre och kortare tid med letrozol? min mens denna gång var smärtsam men blödde inte lika mycket och bara 5 dagar, brukar kunna komma upp i 7 dagar med floder så jag ät nöjd haha!

Hade en djup diskussion med sambon och hans mamma om min sambos pappas bortgång sedan massa år tillbaka och att man måste tillåta sig att känna och gråta över sådant som är jobbigt, och de enda jag kunde tänka på va denna kamp om att få barn, de är så många som lever med denna "hemlighet" och de är så svårt att bara ha den för sig själv.

Jag är otroligt nära min mamma men de känns helt sjukt för mig att inte kunna prata med henne om detta (jag har ju själv valt detta). man vill inte bara dra upp att nä men jag har svårt att bli med barn...bara att säga det högt känns som om man inte är en funktionell kvinna.

Bara jag som känner så? Suck mina hjärnspöken börjar komma nu igen...

Kram! ?

Tack bara att samla kraft och ta nya tag.

Att prata med människor som inte går igenom samma sak är jättesvårt man får höra saker som ?slappna av så händer det?, ?fokusera på något annat?, ?när du minst anar det så händer det?. De är som att de inte orkar eller klarar av att förstå vad man säger. Därför är trådar som denna guld värd. Man hittar likasinnade som förstår ens smärta. Här kan du vara totalt ärlig om allt!! Kram
  • Orkide

[quote=78349819][quote-nick]Målarsasah skrev 2018-01-08 21:28:50 följande:[/quote-nick]Precis! dock väldigt tråkigt att dessa trådar måste existera men samtidigt väldigt skönt för oss som har detta problem att kunna samla oss och prata om detta. Får en att känna sig "mindre ensam"

Sedan känner man nästan ner glädje för dom som plussar här inne än för dom utanför. Sjukt nog.

Började med äl-test idag, vet inte om man ens ska ta de under letrozol behandling men hade hemma... Har redan börjat få en stegring och är bara på dag 8, känns lite konstigt, kan de verkligen vara att den redan är på g ?

Kram![/

Ja man blir mycket gladare när någon som försökt ett tag plussar, men vi får ju kämpa så mycket mer

Vad för test använder du? Jag har använt CBs och min gyn säger att när jag får glad gubbe då är det bara att ha sex. Jag har inte fått någon störning eller påverkan av letrozolbehandling o jag har ju tagit det i måånga månader nu.

• Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-09 14:22:31 följande:

Jag använder babyplans och dom har funkat bra innan letrozolen så tycker ändå att dom är bra. Ska testa idag också och se om de har stegrat ännu mer. Ska ju kolla mina ägg i morgon på dag 10 och förra gången hade ju redan ägget släppt på dag 12 så hon trodde att de hade skett på dag 11 eller precis innan jag kom dit på dag 12 så då kanske de inte är så konstigt med en stegring redan nu på dag 9.

Hur ser ni på att ha sex även om man har fler mogna ägg? tror dock inte de kommer hände men OM. min sambo säger att vi borde köra på ändå om dom säger att de är 3. Vad skulle ni ha gjort om man hamnar i den sitsen?

Kram!

Vi har kört på faktiskt. Vi tänker ?tänk om det är just den här månaden som allt klaffar.? Vi vågar inte med uppehåll
  • Orkide
    AniCase skrev 2018-01-09 15:53:20 följande:

Hej!

Började med letrozol igår efter att ha börjat våran utredning efter lite över ett års försök utan resultat.

Är det någon mer än mig som blir jätteyr precis efter man tagit tabletten?

Det lägger sig rätt så fort men jag är yr i typ någon timme efter.

Nej aldrig hänt. Vad konstigt, är det för jobbigt?
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-09 16:31:33 följande:

Översta är från igår alltså då på cd 8 och den understa är från idag på cd 9. Visst är de en bra stegring? borde innebära äl snart om jag har några fina ägg ? Kram på er!

Ja stegringen är bra. Så det borde verkligen visa fina ägg imorgon. Så får ni skynda in i sänghalmen sen.
  • Orkide

Alltså jag är i chock. I torsdags så hade jag rosa flytningar pch har hundra på att nu kommer mensen. Idag tänkte jag att jag tar ett test för skojs skul de går ut snart.

Har gråtit å gråtit men av oroa för att något ska gå fel. Ska det bli vår tur efter nästan tre år..

• Orkide
    Aylina88 skrev 2018-01-09 21:35:04 följande:

Får man fråga hur din sexschema såg ut har du sex varje dag eller varanan dag :) vill så gärna också plusa <3

Vi har haft sex några dagar på rad när vi kunnat avläsa stegring på tester. Varje månad i nästan tre är har vi gjort samma. Den här gången kom min äl några dagar tidigare så jag var helt hundra på att det inte skulle gå bra. Är dock väldigt rädd för missfall.
  • Orkide
    Angen skrev 2018-01-09 23:17:15 följande:

Grattis:)

Tack så mycket <3
  • Orkide
    Isathe skrev 2018-01-10 07:51:06 följande:

Men STORT grattis!!

Försök njuta av att du faktiskt blivit gravid och att du nu är det. JAg vet hur svårt de är, jag själv har svårt att glädjas över att jag är gravid, tänker bara på missfall osv. I natt drömde jag att jag fick missfall....

Men jag har även lovat mig att vara glad över graviditeten och att jag faktiskt kan bli gravid!! Jag vet att jag kommer gråta blod om jag får missfall, men nu vet jag att jag kan bli gravid!!

Håller alla tummar jag kan för dig nu!!

Tack så mycket. Ja missfall är en stor del tankeprocessen. För två år och tre månader sedan fick jag missfall i v.11 å det var fruktansvärt. Tack för peppen!!
  • Orkide
    Aylina88 skrev 2018-01-10 08:13:16 följande:

Tänk inte så försök och njut du är gravid :) kolla om du kan göra en tidigt ultraljud så du kan slappna av

Tack <3
  • Orkide
    orzia1 skrev 2018-01-10 09:50:31 följande:

I början kan nivåerna pendla. Jag köpte de digitala med vecko angivelse o tog lite då och då för att se att veckorna ökade. Stilla min oro. Vul såhär tidigt gav i alla fall mig mer ångest, bättre o få ta blodprov o mäta hcg halten o försöka vänta med vul till v 7-9.. Lycka till

Tack! Ja denna väntan. Vet inte när jag ska göra ultraljud. Sist gjorde jag i v10 och allt såg toppen ut. En vecka senare fick jag missfall. Men mäta hcg var ju något om man har svårt att vänta (som ja). Hehe. Kram
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-10 14:03:07 följande:

Men åhh vad kul!! sitter och leer och applåderar här i firmabilen!! så glad för eran skull!!

Jag fick också bra besked idag! En blåsa på 15mm på vänstra och en på 11mm på höger!! beräknad äl på lördag! och blodprovet visade att jag hade en fin äl förra månaden. så jävla glad över att bara få veta att jag har fina ägg!!

Kram på dig och njut nu och oroa dig inte, de är något som växer i dig och de är vackert!! <3 <3 <3

Tack så mycket. Är verkligen i chock. NOLL symptom på grav och alla för att mens skulle komma.

Bra svar på blåsorna!! Men om jag vore dig så skulle jag inte vänta med sex till helgen just eftersom dina äl test var ganska starka. Ha så kul. Kram
  • Orkide

Tack alla för era gratulationer.

Jag kommer hänga kvar i tråden, i bakgrunden och hejja på er (om jag får). Så har ni en fråga direkt till mig så kommer jag svara annars kommer jag vara lite osynlig.

Ni har verkligen stöttat mig när jag inte kunnat själv. Jag håller verkligen alla tummar jag kan för att ni ska få era plus. Stor kram till er!

• Orkide
    Aylina88 skrev 2018-01-11 15:53:02 följande:

Hej tjejer! Fick positiv ägglosningtest idag hur pålilig är den om man tar letrozol och hur många dagar fram ska man sexa på?

Hej hoppar in o säger klart att du ska ha sex när äl tester visar positivt. Jag tog ca 9 letrozol doser och har aldrig fått missvisande. Den här omgången fick jag starkt utslag på dag 11 och 12 istället för mina vanliga dagar 14 och 15. Så kör på
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-18 18:03:46 följande:

Hej på dig! Hur går de för dig? Bamsekram!

Hej,

Jo jag tror att det går bra. Har precis återhämtat mig från magsjuka!!! Blä, men nur det över. Är i v.6 (5+1). Är super svullen!!

Jag såg att du hade jättefina äl tester. Hoppas på bebis nu då. Jag håller verkligen tummarna. Stor kram
  • Orkide
    Marie357 skrev 2018-01-18 05:05:31 följande:

Igår testade jag äntligen + på stickan. Hoppas knodden stannar denna gången

Grattis!!! Härligt!!
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-19 16:20:38 följande:

Nämen fy! hört att många har åkt på magsjuka nu närmaste veckan, aldrig roligt!

Men vad kul att de går bra för dig! de är ju faktiskt din tur!

8 dagar kvar till Bim. Längtar!! Har beslutat mig för att faktiskt vänta på mensen denna gång och inte hålla på och testa i förväg.... får se om de håller haha! Men man hoppas ju på att de faktiskt tog sig denna gång!

Ska på bröllop i sommar och vill såååååå gärna ha en mage då haha :'D

Varje plus jag fått har jag fått antingen på BIM eller dagarna efter. Jag hejjer verkligen på dig och er alla andra. Jag är hejjaklacken ni inte hör <3

Kraaam
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera