Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
Jag ska ta på mensdag 5. Konstigt att alla verkar få olika!
Jag ska ta på mensdag 5. Konstigt att alla verkar få olika!
Hej!
Jag och min man har försökt bli gravida sedan förra sommaren utan lyckat resultat. Jag har haft regelbunden mens sedan jag slutade med p-piller men cyklerna är hyfsat långa på ca 38 dagar. Vi påbörjade vår utredning i september där det konstaterades att jag troligtvis inte har ägglossning trots regelbunden mens och en känsla av att ha ägglossning. Tog AMH blodprov som visade högt och läkaren kunde se med vul att jag hade mycket äggblåsor. Så nu testar vi Letrozole för första gången! Jag började äta på dag 3 och fem dagar framåt. Var på VUL i måndags (dag12) där han kunde se 2 mogna ägg på 12 mm vardera. Han tror att ägglossning kommer att ske nu på lördag så det håller vi tummarna för! Har inte fått någon spruta, har inte varit något han pratat om!
Så besviken efter vul idag. Ingen ägglossning i sikte. Fastän jag har börjat få lite utslag på äl stickorna. Händer inget ska jag köra dubbel dos nästa månad.
Första försöket med pergotime nu, fick inget vul denna omgången så har köpt hem ägglossningstest men vilken dag ska jag börja testa utan att missa en ev stegring
Hej alla fina här i tråden!
Nu har jag precis kollat mina äggstockar och det fanns ett ägg som vuxit till sig och er var idag 14mm på cykeldag 12. Så jag hoppas hoppas hoppas att det kan gå vägen denna månad! Nu blir det äl-tester denna helg och vecka, sedan återbesök på måndag för att följa upp ägget!
Kram
Håller tummarna att ägget växer till sig och släpper som det ska :)
Ingen positiv äl test. Hon sa att jag bara ska testa 3 dagar efter vul. Men ska köpa mer test så jag kan testa mer nästa månad. Högg till så i äggstockarna igår så trodde nåt var på g men icke. Men jag är positiv ändå. Känns skönt att ha fått hjälp och övervakning
Ingen positiv äl test. Hon sa att jag bara ska testa 3 dagar efter vul. Men ska köpa mer test så jag kan testa mer nästa månad. Högg till så i äggstockarna igår så trodde nåt var på g men icke. Men jag är positiv ändå. Känns skönt att ha fått hjälp och övervakning
Hur gick det på vul?
Hoppar in här..
Har pcos och har 3 barn tillsammans med min exmake som är 13, 11 och 9 år och blev till med hjälp av prgotime.
Nu är jag på andra Letrozolcykeln.
Första fick jag ett fint ägg, positivt på äl och så.. Dock blev mensen 1 vecka försenad och min gyn är helt säker på att jag var gravid men att det inte gick vägen.
2:a cykeln så frågade jag om jag fick komma in och kolla med vul, men det tyckte de ej var nödvändigt då det gick så bra förra månaden, men jag tvingade mig till en tid. Och då ser han 2 ägg på 15 mm, och ett på 17 mm och sedan ett 4:e som han inte ens mätte. Han rekommenderade oss att INTE Ha sex, men att vi fick välja bara vi var medvetna om riskerna.
Vi körde kan jag ju berätta och nu väntar jag på BIM i helgen eller senast på måndag. Sitter med med bubblig mage nu 3:e kvällen i rad, blåa ådror på brösten som har blivit mer framträdande och nu ikväll ont i brösten... Bara att vänta och se..