• zion

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Varför går tiden så sakta vill att det ska vara bim idag och inte på fredag om 6 dagar. Hade lovat mig själv att inte slösa på en massa grav test men "råkade" beställa hem ett clearblue early igår som kommer på tisdag. Så lär ju testa på onsdag. Men hur står man ut dom sista dagarna? Det enda jag tänker på är ju en graviditet, letar symtom hela tiden och ja magen har varit konstig i veckan och brösten är ömma sen ett par dagar tillbaka och flygningarna är inte som vanligt men min magkänsla säger att det inte blir något plus denna månaden. Så hur gör ni för att inte bli galna under denna galna väntan?

• zion
    Ariellan skrev 2016-11-19 17:37:12 följande:

Hoppar in här också. Ätit Letrozol dag 3-7 och ska in på vul på måndag och se om någon äggblåsa vuxit till sig:)

Håller tummarna att det ser bra ut på måndag:)
  • zion
    Sofiatn skrev 2016-11-21 07:35:45 följande:

Suttit senaste dagarna med huvudvärk, ömma bröst med synligare ådror och små men tydliga stickningar i livmodern..

Alla testerna har sett tvärnegativa ut, men min magkänsla sa att jag skulle ta clearblue digitala... Och vad som stod på den gör mig så varm och lycklig..

Gravid, 1-2 veckor sedan befruktning! Som jag hoppas att detta går vägen <3

Och att det går vägen för er allihopa! För ingenting verkar vara omöjligt med Letrozole!! Sluta aldrig hoppas och tro!

Nej men wow grattis :D
  • zion
    Sofiatn skrev 2016-11-21 16:40:01 följande:

Det är en stor omställning från att ha trott att man inte kan bli gravid!! Tusen tack och alla lycka till er alla som kämpar på!

Ja det är ju så man vet ju inte om man kan bli gravid så man blir extra glad när det där pluset kommer. Jag är ju själv livrädd att jag inte kan bli gravid igen men försöker ju tänka positivt. Men när hade du bim? Det är några dagar kvar va eller har jag blandat ihop det?
  • zion
    Malin 845 skrev 2016-11-22 21:05:29 följande:

Snällt att svara när man har en fråga..

Har ingen erfarenhet av pergyl därav inget svar
  • zion

Bim -2 super duper negativt på gravtest imorse så just nu känns det riktigt kört även om det är tidigt än. Och alla grav symtom har försvunnit och mens humöret har kommit istället. Men får fortsätta testa till mensen kommer eller ett plus.

• zion

Hade rosa flytningar imorse ska jag räkna det som mensen första dag eller ska jag vänta tills den verkligen kommer? Det är alltid ett blodbad första dagen i vanliga fall det har bara hänt en gång innan att jag fick rosa flytningar under 2 dagar innan mens3n kom och då var den precis om vanligt och höll i sig i sex dagar som den alltid gör. Hur hade ni gjort?

• zion

Tack för svaren :) verken mer rosa flytningar eller mens har kommit så det är väl bara att vänta och se. Men med tanke på att jag har bim imorgon så är det försent för en nidblödning va? Och om det hade varit en nidis så borde man väl kunna se något på ett gravtest?

• zion

Jag fick tid för vul den 12 de ( måndag)men tror det kommer vara för sent men då får vi i alla fall en bekräftelse på att ägget har släppt förhoppningsvis. Fast funderar på att ringa och se om det går ändra till den 9 de (feedag) råkade säga fel när han frågade hur lång min cykel va förra månaden , sa att den va 2 dagar längre än va den va men jag skäms över att behöva ringa upp och säga det. Hur hade du gjort? Jag kommer förmodligen ha äl den 10-11

• zion
    pimpim78 skrev 2016-12-03 15:37:11 följande:

Var i dag på vul på sophiahemmet, tydligen var det 3 ägg som mognat så de ville inte ge mig nån äl spruta eller göra en insemination.Nu vet jag inte om vi skall våga försöka själva hemma ändå. Chansen / risken att 3 ägg skulle släppa spontant samt att 3 ägg skulle befruktas samt att 3 ägg slutligen skulle fästa känns ju helt orimlig. Tanken på tvillingar är ok. Känns ju urdumt att ha ätit hormoner och sedan bara strunta i det och få vänta ända till februari till nästa försök.

Någon som varit i liknande situation ?

Om ni är beredda på att få trillingar så kör på :) jag personligen är inte beredd att få tre samtidigt så jag hade nog väntat.

Men det är ju som du säger hur stor är egentligen chansen . Ne det är en knivig sits vad säger din partner?
  • zion
    hallonpannkaka skrev 2016-12-03 20:52:52 följande:

Tack! Jag trooor faktiskt att jag plussade imorse men får nog testa ett par gånger till innan jag tror på det :)

Supersvagt utslag på Clearblue Early:

Testa om några dagar så lär du se ett rejält plus. Grattis:)
  • zion

En liten uppdatering från mig. Börjar med äl test imorgon på dag 12 sen är det vul på fredag. Ja det var väl allt från mig denna gången :)

• zion

[quote=77187099][quote-nick]hallonpannkaka skrev 2016-12-03 20:52:52 följande:[/quote-nick]

Har du testat något mer? :)

• zion
    hallonpannkaka skrev 2016-12-03 20:52:52 följande:

Tack! Jag trooor faktiskt att jag plussade imorse men får nog testa ett par gånger till innan jag tror på det :)

Supersvagt utslag på Clearblue Early:

Oj det blev inte riktigt rätt i inlägget här över.

Men har du testat något mer? :)
  • zion

Vul i fredags en ägglossning på 18 fick positivt äl test igår och idag. Sexade igår och idag blev det ett misslyckat försök bara (inte lätt att få till det när ingen av oss har någon sex lust). Får hoppas att det räcker med gårdagens. Men jag har lite funderingar.

Blir äl testerna negativa direkt efter att ägget har släppt eller tar det några timmar /dag innan de blir negativa?

Hur lång tid tar det för spermierna att komma till ägget?

Positivt äl test 3 dagar är det normalt? Eller onormalt? Vad beror det på?

Ja jag funderar mycket nu på kvällsmat kvisten :)

• zion
    Ariellan skrev 2016-12-12 17:02:36 följande:

Måste fråga er kloka om råd...

Har bytt klinik då den ena lägger ner nu till årskiftet. Jag är på dag 4 i cykeln och har ätit 2 tabletter Letrozol. Den nya kliniken hade inga tider för ultraljud nu innan jul och sa då därför att jag ska avbryta denna omgång med Letrozol.

Funderar på att inte gör det utan fortsätta då...hur hade ni gjort?

Hade fortsatt :) fick inget vul förra omgången och kommer inte få nästa omgång heller.
  • zion

Julaftons morgon blev en underbar morgon. Andra försöket med dubbel kur av pergotime.

Önskar er alla ett stort lycka till och en god jul
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera