Inlägg från: Ariellan |Visa alla inlägg
  • Ariellan

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Nykär15 skrev 2016-12-12 20:55:30 följande:

Jag hade kört! Min klinik gör inte UL ändå

Ja! Jasså, verkar vara olika från olika kliniker det där.
  • Ariellan
    Nykär15 skrev 2016-12-13 07:59:34 följande:

Ja verkar så. Det ska ändå rätt mycket till att man lossar en massa ägg, alla blir befruktade och alla fäster som det ska. Klart det händer men chansen är ändå rätt liten, svårt nog att bli gravid på ett ägg som många av oss är medvetna om  så jag känner mig inte så orolig. Och blir det två så är de välkomna bägge två med, bara dubbel välsignelse 

Precis min tanke, två är också välkomna <3

Men när bör jag börja testa med Äl-test? Fick ju ovitrelle utskrivet sist och det får jag ju inte nu...
  • Ariellan

Hej igen!

Idag var jag inne på akuten för magsmärtor och feber. Jag fick göra ett vanligt ultraljud via magen och läkaren såg inget tecken på bebis men livmodern var förtjockad tror jag hon sa.

Är på bim-4 idag och då ser man väl sällan något på ultraljud? Eller vad tror ni?

• Ariellan

Idag kom min mens :( nu blir det tredje omgången letrozol för min del.

Känns just nu så hopplöst :(

• Ariellan

Idag var jag på vul. Denna omgång (tredje) hade inga äggblåsor vuxit till sig MEN jag hade en väldigt tjock slemhinna. Läkaren sa att det var ovanligt...han hade förväntat sig att se en stor äggblåsa eftersom slemhinnan var så tjock.

Ska tillbaka om en vecka och kolla om någon har växt och testa med äl-test i mellan.

Någon som vart med om nåt liknande?!

• Ariellan
    Orkide skrev 2017-01-18 16:37:01 följande:

Hm konstigt. Hoppas äggblåsorna hinner växa till sig.

Här har mensen börjat komma.. skit också...

Åh så tråkigt! Vilken omgång är du på?
  • Ariellan
    Orkide skrev 2017-01-18 19:07:51 följande:

Har gjort fyra omgångar så blir en femte nu.. men blir försök 23 totalt. Blähä.

Själv då?

Ja ibland känns det ju hopplöst...tredje är det nu men det lutar ju åt att det inte ens blev någon ägglossning denna gång...
  • Ariellan

Alltså hur förvirrande är inte detta....

Den 18 jan var jag på vul, inga synliga äggblåsor men tjock slemhinna. En vecka senare fanns en äggblåsa på 14 mm och jag skulle ta ovitrelle igår vilket jag gjorde på förmiddagen. Igår eftermiddag fick jag en blödning och jag blöder fortfarande, som mens liksom.

Vad är detta? Mensen? Missade läkaren äggblåsorna? Är på dag 27 idag så det är ju rätt tid för mensen egentligen...

• Ariellan

Ja jag ringde och enligt gyn så borde inte vara mensen då en äggblåsa på 14 mm inte borde finnas där om en ägglossning redan skett några dagar innan. Som jag förstod det så är väl äggblåsorna små igen efter ägglossning.

Sen tyckte gyn att jag blöder för mycket för att vara en ägglossningsblödning. Alltså hade dom inga direkta svar, ska vänta 14 lååååånga dagar och se om jag får mens eller inte...herregud varför kan inte allt bara funka normalt?!

• Ariellan
    orzia1 skrev 2017-02-04 08:23:32 följande:

Ja man blir ju knäpp för mindre när man håller på med bebisverkstan. Det står inget om rubbade blödningar eller så på biverkningar?

Ja verkligen...nej står inget alls om något sånt. Men nu har blödningen avtagit så får väl gå på gynekologens linje om ägglossningsblödning. Nu till ett annat problem. Vi hade bara samlag samma dag som jag tog sprutan alltså den 2/2, inget den 3/2 då jag trodde det var mens och sen hade vi i morse 4/2 (förlåt för infon)...hoppas att det räckte...egentligen ska man ju ha sex dagen efter sprutan också...
  • Ariellan

Har BIM fredag eller lördag, men har inga större förhoppningar denna gång då dessa mellanblödningar kom och varade i 11 dagar (bruna flytningar).

Tycker mig ana en viss molvärk men är säkert bara önsketänkande som alla andra månader...

• Ariellan
    Mila skrev 2017-02-16 07:21:06 följande:

Äter alla här letrozole pgr av ägglossning eller har ni andra anledningar?

Ja, jag äter den för att få igång ägglossning.
  • Ariellan

Idag är det 16 dagar sen sprutan. Ingen mens men neg test. Visst borde jag fått plus om jag blev gravid? Suck bara att invänta mensen...

• Ariellan
    orzia1 skrev 2017-02-18 19:01:27 följande:

Ge inte upp förrän mensen har kommit

Det är sant! Hoppas den håller sig borta.
  • Ariellan

Här är det också dags för IVF. 24 oktober ska vi på vårt första möte så hinner med en cykel till med letrozol...

• Ariellan
    Villblitrenu skrev 2017-11-07 14:41:21 följande:

Hej alla! Jag är ny här i tråden. Jag har nu ätit min första kur med letrozol dag 3-7 och idag är dag 11 och vi var på ultraljud idag där det fanns en blåsa på 14 mm. Jag kan inte så mycket om letrozol men om det mot förmodan inte blir något denna gången, hjälper det att öka dosen till 2 tabletter eller ska man fortsätta med 1 tablett som läkaren sagt? Jag vill så gärna bli gravid och tar tacksamt emot tvillingar om det skulle bli det Tacksam för tips!

Jag tar en och en halv dos. När jag tog en tablett växte de lite för sakta och när jag prova med dubbeldos så fick jag för många.

Jag upplever dock att ju fler omgångar desto mildare har min pcos blivit, alltså kan jag snart gå ner till enkel dos snart igen. Har hållit på med letrozol ett år.
  • Ariellan
    Orkide skrev 2017-11-18 20:43:03 följande:

Happ. Idag kom min mens försök 33 nu då.

Oj 33 försök? :( får ni inte gå vidare med ivf?
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera