Inlägg från: pimpim78 |Visa alla inlägg
  • pimpim78

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Har i dag lyckats snigla mig fram till dag 13 efter ovitrelle och 11 dagar efter inseminationsdagen. Helt neg test.
    Borde kunna kasta in handuken för den här gången nu va ? Eller någon som plussat senare än så när ni testat helt neg dagarna innan ?
    Börjar tappa hoppet här hemma, borde ju visa någor nu när man liksom vet när äl var osv.....
    Fy så trist det känns...... Men känns fint att det är några som plussat i all afall, det inger hopp. Stort grattis till er.........

• pimpim78
    Malin 845 skrev 2016-11-22 21:52:04 följande:
    Är förståeligt att du inte svarar om du inte har erfarenhet av det :).
    Är det kanske pregnyl du menar ?
    Har inte hört talas om pergyl ? Kanske det som gör att inte så många svarat ?
    Lycka till i alla fall, och oavsett vilken spruta man tar så är de ju oftast laddade med hormoner / hcg så de ger ju en massa biverkningar. Hoppas du snart får plus i alla fall........
  • pimpim78
    Orkide skrev 2016-11-22 21:20:13 följande:
    Jag skulle tänka att mensen kommer o ge upp för denna månaden. Visar det sig att du är gravid så är ju det bara ett plus.

Här har mensen börjat komma.. jäkla skit. Det var andra omgången letrozol..
    Jag hade också supernegativt i morse. Så mensen kommer nog igång under morgondagen. Har lite känningar.
    Hur ska du/ni göra ? Kör ni en omgång till nu med letrozol ?
    Jag ska ringa sophia hemmet så fort mensen kommer men lutar åt en omgång till med letrozol och ovitrelle. Vilken dag har du börjat äta letrozolen, verkar som många börjar på olika dagar ?
    Vore kul att följas åt nästa omgång !!
  • pimpim78
    Orkide skrev 2016-11-25 06:09:44 följande:
    Nu har min mens kommit under natten. Jag tänker fortsätta ned letrozol o hoppas. Ska ringa sophiahemmet jag med idag o boka tid för vul. Min läkare säger från dag 3 men med pergo tog jag från dag 5. Vet inte varför man får olika dagar? När börjar du?
    Halloj,
    Jag tog första tabl letrozol igår måndag och ska på Vul på lördag på sophiahemmet. Nu hoppas vi på denna omgång. Hur går det för dig ? Gissar att vi ligger hyfsat lika ?
    kram
  • pimpim78
    Orkide skrev 2016-11-29 07:14:05 följande:
    Jag går också på Sophiahemmet men aldrig fått tid på en helg. Har svårt att bara komma fram till dem på deras dåliga telefonsystem.
    Jag är på dag 5 och idag börjar jag med letrozol. Min läkare säger dag 3. Men jag började alltid på pergotime på dag fem så o jag blev ju gravid så hehe
    Jo men de har öppet på lördagar men stängt på söndagar. Min förra insemination gjordes på en lördag. Vad jag förstår kan man börja med letrozol mellan dag 3-5. Jag startade på dag 3 och ska på vul som sagt på lördag föra tt få veta när jag ska ta sprutan. Men har du rätt nummer ? Man har ju ett särskilt nummer till ivf avdelningen som man får ringa ? Jag får alltid svar av dem, men oftast mailar jag och får svar samma dag.
    Hoppas vi lyckas denna gången.....
  • pimpim78

Var i dag på vul på sophiahemmet, tydligen var det 3 ägg som mognat så de ville inte ge mig nån äl spruta eller göra en insemination.Nu vet jag inte om vi skall våga försöka själva hemma ändå. Chansen / risken att 3 ägg skulle släppa spontant samt att 3 ägg skulle befruktas samt att 3 ägg slutligen skulle fästa känns ju helt orimlig. Tanken på tvillingar är ok. Känns ju urdumt att ha ätit hormoner och sedan bara strunta i det och få vänta ända till februari till nästa försök.
    Någon som varit i liknande situation ?

• pimpim78
    zion skrev 2016-12-03 16:18:15 följande:
    Om ni är beredda på att få trillingar så kör på :) jag personligen är inte beredd att få tre samtidigt så jag hade nog väntat.

Men det är ju som du säger hur stor är egentligen chansen . Ne det är en knivig sits vad säger din partner?
    Han tycker att vi ska försöka, chansen är så minimal att få trillingar, och tvillingar känns ok även om chansen för det är även det minimal. Det lutar åt att vi försöker ändå, när man försökt så pass länge som vi och utan resultat känns det som man griper efter varje halmstrå och för mig känns det mer som att har vi tre ägg kanske i alla fall 1 vill välja att stanna.......

blir det fler så får vi lösa det helt enkelt........ Men so du skriver det är såklart alltid riskgraviditeter med flera, störra risk för komplikationer i samband med att man är ärldre.

Svårt beslut, men jag tror vi kommer ha svårt att avstå...... Vore intressant att höra fler erfarenheter, någon som haft sex ändå och hur det har gått för er ?
  • pimpim78
    Malin 845 skrev 2016-12-03 20:27:43 följande:

Hej igen, jag fick min mens i torsdags, och är idag på cd 3. Brukar ni ta letrozol dag 3-7 eller 5-9? Jag ska enligt barnmorskan ta dem dag 5-9, och ett vul på cd 14 :). Är det inte lite sent med vul på cd 14?

Hej, jag äter letrozol och starta på dag 3. Jag frågade min läkare på sophia hemmet hur det kommr sig att man startar på olika dagar. Han sa att man kan starta från dag 3-5, det spelar egentligen ingen roll. Jag startade dag 4  i förra cykeln och det var av den enkla anledningen att det skulle tajma med vul och hur kliniken hade öppet. ( de har stängt på söndagar ). Lycka till !!
  • pimpim78
    Ariellan skrev 2016-12-04 15:52:58 följande:

Hej igen!

Jag har en fråga angående ovitrelle. När räknar ni som har tagit den att ni har BIM? 14 dagar efter att ni tagit sprutan? Eller 14 dagar efter att ägget lossat? Det tar ju ungefär 36 timmar efter att man tagit sprutan...

i min förra cykel tog jag letrozol och sedan ovitrelle. Har normalcykel på 27-28dagar utan stimulering. Jag fick min mens 17 dagar efter sprutan vilket stämmer ganska exakt med det du beskriver att äl skedde 2 dagar efter sprutan och så kom mensen ca 14 dagar efter det. Lycka till !!
  • pimpim78
    Marie357 skrev 2016-12-03 23:17:30 följande:
    Jag förra månaden, då hade jag 4 ägg men vi körde på ändå.. MENSEN kom sedan.
    Malin 845 skrev 2016-12-03 20:27:43 följande:

Hej igen, jag fick min mens i torsdags, och är idag på cd 3. Brukar ni ta letrozol dag 3-7 eller 5-9? Jag ska enligt barnmorskan ta dem dag 5-9, och ett vul på cd 14 :). Är det inte lite sent med vul på cd 14?

Jag tar dag 3 - 7
    Tack för svar. Jag testar nu för fullt på med äl tester och hoppas få utslag snart. Har du koll på hur många dagar efter avslutad letrozol beh du fick utslag på äl test ? Har läst att det kan ta upp till en vecka. JAg är på dag 3 efter sista tabletten och startade också på dag 3.
    Håller min tummar blå nu på att vi har ökad chans med 3 fina äggblåsor.

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera