Inlägg från: EmmaB1988 |Visa alla inlägg
  • EmmaB1988

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Orkide skrev 2017-01-12 17:39:49 följande:

Nu på tredje och fjärde omgången letrozol känner jag av biverkningar eller en biverkning lite ont i tuttarna.

Någon annan som har någon biverkning?

Det enda jag märkt just när jag ätit tabletterna är lite yrsel bara.
  • EmmaB1988
    Orkide skrev 2017-01-14 19:30:55 följande:

Måste vara en biverkning då..

Jag brukar få lite ljusrosa innan mensen kickar igång ordentligt hoppas dock att du är gravid!!

Jag är på CD dag 22 så 6-8 dagar kvar innan BIM.

Jag är på CD 25 :)
  • EmmaB1988
    Orkide skrev 2017-01-18 16:37:01 följande:

Hm konstigt. Hoppas äggblåsorna hinner växa till sig.

Här har mensen börjat komma.. skit också...

Känns som att min mens oxå är pågång :(

Vad konstig kroppen är. Förra månaden hade jag molvärk nästan från äl och fram till mens. Denna gång så kom molvärken idag på BIM-1. Blir tokig på detta snart!
  • EmmaB1988

Jag fick mens 18/1 och ska spola äggledarna den 31/1. Har ätit 3 omgångar med Letrozol nu. Skulle hoppa över tabletterna denna månad i och med spolningen. Så jag hoppas att jag får äl ändå, vill ju inte missa en chans. Skulle dom se att det inte fanns något ägg så kunde jag få Provera och sen börja med tabletterna igen. Vet inte hur många månader till jag orkar ha det såhär. Ska trycka på att de redan nu ska skicka remiss för IVF så vi slipper vänta på de oxå i flera månader. Jag är så less på detta väntande!

• EmmaB1988

Just varit å spolat äggledarna. Såg bra ut, bra passage i båda. Dock inget ägg på g eftersom jag skulle hoppa över Letrozolen denna månad. Så jag fick Provera som jag ska äta i 10 dagar. Fick även Metformin som ska hjälpa mej att få bort några extra kilon. Hon sa att om man har PCO så har man svårare att gå ner i vikt. Hoppas på att dom funkar.

Hon frågade även om jag ville gå över på IVF på engång men hon tyckte att vi skulle fortsätta med Letrozol över sommaren och köra IVF till hösten. De sa först IVF till våren men vi skulle inte hinna komma igång med sprutor och spray innan de stänger för sommaren.

Hon menade även på att försöken vi gjort innan vi sökte hjälp inte varit rättvisa för oss eftersom jag kanske bara haft äl 1-3 gånger/år. Så vi skulle ge det lite mer chans än dessa 3 mån eftersom allt ser så bra ut och att jag svarar så bra på Letrozol.

Kram på er alla!

• EmmaB1988
    pimpim78 skrev 2017-01-31 23:06:04 följande:

Vi ska köra igång snart, har tid den 21 feb förkonsultation men all aprover osv ä rklara så gissar att vi kör korta protokollet med start nästa mens efter vår läkartid.

Hoppas så i alla fall.......

tack för lyckönskningar och stort lycka till åt er med !!!

Stort lycka till!!!!
  • EmmaB1988
    Orkide skrev 2017-02-03 10:51:29 följande:

Vi valde att köra på denna månad också.

Tog några dagars paus härifrån för att tänka lite.

Hur mår ni då?

Jag brakade ihop i ons. Det blev bara för mycket alltihopa! Fick dock inget stöd från min sambo, han tycker bara att jag ältar och pausar mitt liv just för att få barn. Han tänkte då inte deppa ihop bara för att det inte funkar nån gång. Utan det är bara att försöka tills det funkar. Det går inte snabbare bara för att jag tänker på det hela tiden.

Han tog dock upp detta med mej för två veckor sen. Han sa att han tycker att det är jättejobbigt att det inte funkar. Han vill ju inget hellre än att få barn med mej.

På sätt å vis har han rätt. Jag har varit som besatt av detta. Jag har ett stort kontrollbehov å det gör mej galen över att inte kunna styra över detta. Så det är något jag måste jobba med. Han tyckte att jag skulle försöka backa lite och släppa kontrollen, han tror att det är det som gör att vi inte lyckas, vilket är mycket möjligt.

Gjorde då klart för honom att han får ta över kontrollen, för det går inte å bara släppa den.

Skrev ju i ett tidigare inlägg att han aldrig tar initiativ till sex utan det gör jag. Jag känner mej så oerhört stressad över å ta ältest och sen planera och ta initiativ till sex, så roligt är det faktiskt inte. Han får dessutom prestationsångest när ältestet visat positivt och kan inte prestera hela vägen. Då kan jag bli tokig!

Så nu ska jag backa lite och se om han tar initiativ nästa gång det är dags för äl. Tror faktiskt att han känt sej lite överkörd av mej. Jag tar oftast initiativ och styr det mesta som rör vårt liv. Ska försöka ha lite is i magen.

Nu blev detta ett väldigt långt inlägg men nu har jag fått skrivit av mej lite av det som snurrat i mitt huvud de sista dagarna.
  • EmmaB1988
    Milou3 skrev 2017-02-06 15:29:49 följande:

Låter som om du pratar om min sambo :/

Exakt samma här.

Min snubbe vägrar äta vitaminer och zink. "Det har gjorts barn i alla tider utan sånt trams"

Vad ska man säga ...

Jag la ner kontrollen och snacket om ägglossning, vitaminer mm och han har blivit mer på efter det. Så testa!

Du får helt enkelt låtsas att du inte är så fokuserad. Visst vill man ha någon vid sin sida men måste också förstå att alla funkar olika och killarna ska ju ändå köra slutracet.

Tack så mycket för alla svar och råd, skönt att höra att man inte är ensam om sina problem. Ni är guld värda! ?
  • EmmaB1988
    Orkide skrev 2017-02-13 07:14:05 följande:

Hej, hur mår ni alla kämpare?

Nu är BIM på torsdag/fredag och som vanligt dagarna innan mens börjar hoppet försvinna o deppet inkomma...

Humöret går upp och ner. Väntar just nu på att mensen ska börja så jag får påbörja 4e omgången Letrozol. Ätit Provera i 10 dagar. Försöker att släppa lite på kontrollen här hemma, men det är svårt. Det jag känner mej mest stressad över är om min sambo verkligen fattar att det nu är upp till honom att vi får till det om ca 2 veckor när förväntad äl är. Jag ska verkligen backa och absolut inte ta något intiativ. Det tråkiga är att jag verkligen inte vill ta upp detta med honom nå mer för han blir så arg när jag tjatar. Å då måste vi vänta ännu en till mån där jag isf får fortsätta ta intiativ.

Jag har försökt att göra som du skrev Milou3. Lagt ner snacket om bäbisar och äl och allt runt omkring. Tänker inte ens nämna när jag får mensen och att jag börjar äta Letrozol igen. Nästa yttring blir om 2 veckor att mellan dessa dagar har jag äl sen inget mer.

På FB och Insta ploppar det upp magbilder på löpande band. När ska det bli våran tur!?
  • EmmaB1988

Jag fick aldrig mensen efter att jag slutat med Provera så jag var in på kliniken i tors och kolla. Den ska ju komma ca 4 dagar efter sista tabletten. Jag var in och kolla på dag 14. Hon tyckte inte att jag skulle äta en till omgång Provera eftersom min menscykel brukar vara såhär i vanliga fall (fick ju inte äta Letrozol innan äggledarspolningen) utan vi skulle vänta ut den. Min slemhinna var då 5mm och mensen brukar komma när den är ca 15mm sa läkaren. Så jag trodde ju att jag skulle få vänta någon vecka. Som tur var så kom den i lör, 16 dagar efter sista tabletten så har idag påbörjat 4e omgången Letrozol enkeldos.

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera