Inlägg från: Målarsasah |Visa alla inlägg
  • Målarsasah

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Orkide skrev 2017-12-14 11:12:18 följande:

Jag håller alla tummar jag kan för dig!! Skriv hur det gick efter morgondagens besök!! Kram

Mensen kom igång idag. Men redan några dagar innan vet jag då jag får som rosa flytningar.

tack! Jätte konstigt möte idag. Hon var i chock för jag hade svarat lite väl bra på tabletterna så ägget hade redan lossnat... Lite besviken men när jag gjorde ett äl test när jag kom hem så va de det starkaste jag någon sin sett så hon sa att vi borde göra vårat idag och imorn. så blir de inget så fortsätter jag med enkel kur nästa månad också. ska även ta blodprov nästa fredag för att bekräfta allt. Så bara hålla tummarna för att de va ett guld ägg som släppte!!

Vad tråkigt att mensen kom. Kan du inte få ökad dos nu eller blir de att fortsätta med letrozolen?

Kram på dig!
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2017-12-18 11:48:27 följande:

Vad tokigt att du redan ägglossat men hoppas att det räcker för att bli en bebis <3

Jag får fortsätta med enkel dos. Ingen annan hjälp. Så irriterande men men.

Ja jätte tokigt men man hoppas ju ändå att den precis hade släppt när hon såg att den var borta och att äl testet inte ljög :)

Bara att hålla tummarna!

Men går du till någon och kollar varje månad då om du har mogna äggblåsor och hur många? för då tycker man ju att dom ska öka dosen åt dig! helt otroligt hur länge du har gått och fått enkel dos utan att något händer! Håller tummar och tår för dig! kram!
  • Målarsasah
    KCEG skrev 2017-12-19 14:46:18 följande:

Efter VUL nr 2 igår fick jag ta sprutan (ovitrelle) Jag hoppas så ini norden att det tar sig nu. Jag ber till högre makter att vi ska slippa allt det här, allihopa. Måtte vi sitta om ett år med friska små skrikande bebisar som är alldeles underbara. 

Har BIM 1/1 2018 så kanske att 2018 kan få börja magiskt bra, hoppas hoppas hoppas! 

När har ni BIM?

Skönt att du har bekräftat nu att du har ett fint ägg som släpper! Håller tummarna för dig att du får dig ett starkt plus! och en fantastisk start på de nya året!

Eftersom dom säger att Bim är 14 dagar efter äl så borde jag ha de runt 27-28/12 så jag hoppas man kanske får ett plus på nyår :)
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2017-12-20 13:50:27 följande:

Jag har slutat kolla varje månad. Jag gick varje månad i två år men nu sista året har jag inte kunnat pga jobb å jag orkar inte springa till läkarna hela tiden. Jag går någon gång men jag känner inte att de försöker hjälpa mig längre.

Tråkigt att du inte känner att du får rätt hjälp! så ska de verkligen inte vara! Men ring dom och fråga om de är daga att öka dosen! de kanske gör susen?

Kram på dig!
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2017-12-22 06:54:39 följande:

Vi har provat att öka dosen men de anser att resultatet blir detsamma så jag får enkeldos. Vilken dag är du på?

Kram

Okej! hoppas de tar sig snart då!

Jag är på dag 16. så 7 dagar kvar till beräknad Bim eftersom de va en tidigt äl denna månaden. sen tog jag blodprov idag för att kolla progestron värdet :)
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2017-12-26 12:23:58 följande:

Har du tänkt tjuvtesta eller väntar du Håller tummarna!!

Haha efter all denna tid så har man blivit testoman! testade i förrigår men de va negativt. inte så konstigt.

Nu när jag va på toa så hade jag fått en rosa flytning så mensen kanske kommer några dagar tidigare än beräknat tyvärr...

Hur går de för dig ? kram!
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2017-12-26 20:37:12 följande:

Aa typiskt. Det verkar som att vi får skåla in nyår då. Jag är på cd13 och fått positivt på äl test både igår och idag. Kram

Den rosa flytningen är nu spårlöst försvunnen. Konstigt... Har inte heller fått mina mensbröst eller mina mensfinnar som jag brukar få... trodde de skulle börjat blöda mycket nu några timmar efter flytningen. Fattar ingenting, men kroppen kanske blir knasig av letrozol?

Vad spännande med ny äl! även om de är jobbigt att börja om varje månad så är de någonting speciellt med ägglossning, som om de infinner sig nytt hopp på något vis!

Kram!
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2017-12-27 08:12:23 följande:

Håller tummarna för dig.

Jag brukar få lite rosa flytningar 3-4 dagar innan mens.

Jag håller med dig om att vid ägglossning så händer något så man mår lite bättre i allt det här Önskar såå innerligt nu att få bli gravid. Min syster ska ha bebis tidigt i vår och min svägerska till sommaren. Nu vill jag också!!!

Okej, kanske är vanligt med en sådan flytning, dock är den fortfarande borta. Man blir ju knasig. och Bim borde ju vara automatiskt ca 14 dagar efter äl så de borde vara i morgon eller på fredag eftersom de va 14 dagar sedan hon såg att ägget var borta. vilken jäkla månad alltså.... humöret är ju som en bergodalbana!

Kände på kusinens frus mage på julafton, lillkillen levde rövarn där inne och jag bara satt och stört böla! Så vackert! känner mig hel fjantig....

Håller tummarna för er och att de är eran tur denna månad, vilken fantastisk start på de nya året va ? :)

Kram
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2017-12-27 21:57:38 följande:

Jag håller verkligen alla tummar för dig nu. Har du några symptom?

Har molvärk och stickningar i tjejmagen. vid den rosa flytningen igår så högg de till som en kniv i livmodertrakten men har haft konstiga saker för mig förut där nere så lägger ingen vikt på de. har ont utkanten mot armhålan i högra bröstet men inget på vänstra. Tog ett gravtest nu i eftermiddags men blev sur då de va negativt. Åkte iväg och käkade middag med familjen och hade glömt slänga testet och såg då ett tydligt rosa streck men de är ju flera timmar sedan jag tog de så se går ju absolut inte att lita på så jag är lite förvirrad och börjar tro att letrozolen kan spela min kropp ett spratt?...

kram
  • Målarsasah
    KCEG skrev 2017-12-29 08:53:38 följande:

Hur går det för er alla?

Jag har BIM den 1/1 men å andra sidan så vart min cykel lite rubbad iom letrozolen.. men om jag ska gå efter min vanliga cykel så är BIM 1/1 

Tycker att jag haft känningar, men det tycker jag att jag  haft flera gånger förut. Så jag vet inte om jag ska läsa in det eller skita i det. 

Ibland känns symptomen på mens och symptomen på grav ganska lika. 

Har återbesök på kliniken den 3/1 för att starta upp den tredje perioden med letrozol och ovitrelle. Jag hoppas såklart att jag slipper det... men nja... helt inställd på att mensen kommer. 

Spännande!! hoppas de funkar för dig denna omgång så du slipper en till!

Jag skulle ha haft Bim igår eller idag så de är bara vänta och se. För visst säger dom att den ska komma 14 dagar efter äl ? Jag har också lite känningar men känner mig ganska obebrydd pga av alla skengraviditeteter man har haft!

Lycka till och kram på er ! :)
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera