Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
Jag hoppar gärna in i tråden om jag får. Fick Pcos konstaterats för ett par veckor sedan, men enligt gynekologen hade jag ett ägg som såg ut att släppa inom de närmsta dagarna efter besöket, fick dock aldrig positivt ägglossningstest så det släppte nog aldrig. Men gynekologen sa att jag får höra av mig när jag får mens så ska jag få tabletter och spruta utskrivet, antar att det blir letrozol och otrivelle som blir aktuellt. Har två barn med min man så jag vet att jag kan bli gravid, men mensen brukar iaf komma med 50-70 dagars mellanrum men nu var det i somras jag senast hade mens.. Är orolig att den inte ska komma nu heller.. Och även om den kommer så ska gynekologen på semester ett par veckor så måste ändå vänta till januari... Men det klart fyra veckor lär jag väl överleva att vänta..
Men en fråga, hur fungerar det att ta sprutan? Får man välja vart man vill ta den och hur långt in måste den? Har nyss övervunnit min spruträdsla när andra ger mig en, men tanken på att ge en till mig själv.... :)
Sprutan tar man i magen, subcutant dvs precis under huden. Nålen är så liten och nätt och sprutan ser ut som en penna. Inget läskigt alls, kändes knappt. Det som är viktigt är att du håller knappen på sprutan inne hela tiden tills du tagit ut den så inte läkemedlet åker in i pennan igen. Det kommer du grejja, eller så får din man ge dig, går liksom inte att göra fel..... Stort lycka till !!