• efg

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Nykär15 skrev 2017-02-24 10:13:19 följande:

Ja det bästa är ju helt klart att vänta. Jag vill gärna veta innan BIM iaf för jag tar Lutinus och mensen kommer ju inte igång förrän jag slutar med den, så är jag inte gravid behöver jag sluta för att kunna börja om Så iaf dagen före BIM kommer jag ha testat. Har alltid fått plus från ÄL+10 de 4 ggr jag vart gravid innan...men just pga sprutan så får jag vänta lite längre med att kolla. Och jag kommer inte testa med nåt extra känsligt test då för jag vill kunna jämföra, så kommer bara köra med Testlagrets.

Lutinus har ja nog inte hört talas om innan, vad är det? Eller är de de där vagitorierna?

Jag kör på graviditetskollens stickor, både äl och grav. Hade de förra gången och de kändes bra så fortsatte så :)
  • efg
    Mila skrev 2017-02-24 12:57:38 följande:

Någon som fått förlängd mens av letrozole?

Jag ska äta cd5-9, är på cd 8 och har fortfarande spottings. Jag brukar ha mens 5 dagar.

Ja har haft något längre mena faktiskt än ja brukar. Men en av biverkningarna för letrozol är vaginala blödningar/spottings så inget konstigt :)
  • efg

Så nu har jag varit och lämnat blodprov på dag 22. Skulle lämna mellan dag 21-23 men de kommer ju inte visa något eftersom jag hade äl först dag 21, får se ifall gyn ordinerar nytt blodprov om en vecka eller inte, känner mig hur som helst ganska säker på att äl skett nu så är sak samma om ja gör fler blodprov eller inte

• efg
    Mila skrev 2017-02-24 16:27:13 följande:

Okej tack :)

Men det måste ju vara en negativ biverkninga? Tänkte på om det påverkar äl osv?

Jag vet inte men jag har svårt att tänka mig att det skulle påverka ägglossningen bara för att mensen varar lite längre :)
  • efg

Idag säger fertility friend appen attjag hade äl 24 e och alltså bim 11. Jag tror dock ägget släppte senast på natten till 24 men kan ju va bra att utgå från att bim blir 11 istället för 9-10 som ja tänkte först ;)

• efg

Någon som vet?

Jag hade äl torsdag ev tidigt på fredag och på fredag EM lämnade jag blodprov för att bekräfta äl. Dock skall ju detta prov lämnes en vecka efter äl men trots att ja lämnades i princip direkt efter äl så visar blodprovet att jag haft äl. Är de rimlig att progesteronet hunnit stiga så snabbt?

• efg
    Nykär15 skrev 2017-02-28 14:41:47 följande:

Vet ej, vad sa läkaren om det?

Nej tyvärr så ringde hon innan jag hade gått upp så fick bara ett mobilsvar. Men jag läste på lite nu och de verkar vara så att progesteronet börjar stiga direkt vid äl så antagligen hade det väl hunnit stiga tillräckligt för att kunna bekräfta äl iaf :)
  • efg

Denna cykel (första dubbelkuren) är ju den enda gången jag gjort vul innan äl och när jag frågade min gyn om jag ska göra vul nästa cykel också om det inte tar sig denna gång så sa hon nej, det behövs inte. Detta trots att så många av era läkare verkar vara rädda för överatimulering och trots att min cykel varit väldigt olika alla gånger jag behandlat vilket innebär att jag verkligen inte kan räkna med att äl kommer ske i närheten av hur den skedde denna gång. Hur åka jag tänka tycker ni? Om det inte blivit något denna gång alltså. Borde jag kräva vul? Byta gyn? Eller bara köra på med test och temp och hoppas att cykeln inte sparar ut

• efg
    Orkide skrev 2017-03-03 08:08:23 följande:

Okej igår blev det inget sex. Vet inte vad som hände men jag var jätteledsen över en liten bagatell. Å det blev världens tårkalas o jag besviken över att sambon inte kramade mig så jag gick gråtandes till sängs vid 7.30. Har aldrig haft pms eller något men jag antar att detta måste ha berott på äl!?

Exakt exakt exakt sådär var de mina första bahendlingar med pergotime på själva äl dagen. Tror kroppen inte kunde hantera äl rent psykiskt med alla nya hormoner som jag inte haft tidigare så fick sig en chock! Hanterar det mycket bättre nu ;)
  • efg
    Orkide skrev 2017-03-03 11:27:46 följande:

Ja konstigt bara att det blev nu på sjätte omgången letrozol. Aldrig haft med pergo eller letrozol tidigare haha

Haha ja du kan Ju se det positivt att hormonerna bara sprutar nu ;) hoppas ni får till det ikväll istället men vet hur svårt de kan vara!
  • efg
    Orkide skrev 2017-03-11 11:12:27 följande:

Grattis!!

På vilken omgång lyckades ni?

Tack! :D

Tredje omgången blev det, första dubbelkuren dock :)
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera