Inlägg från: Målarsasah |Visa alla inlägg
  • Målarsasah

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Orkide skrev 2018-01-07 08:02:08 följande:

Tack, mensen har börjat komma igång sakta här nu tyvärr.

Hur går det för dig vart i cykeln ligger du? <3

Fasen vad tråkigt! Tycker ju att de ska vara din tur nu!

Jag tog min sista tablett idag av andra kuren. På onsdag ska jag kolla mina ägg.

hörde att man kan blöda mindre och kortare tid med letrozol? min mens denna gång var smärtsam men blödde inte lika mycket och bara 5 dagar, brukar kunna komma upp i 7 dagar med floder så jag ät nöjd haha!

Hade en djup diskussion med sambon och hans mamma om min sambos pappas bortgång sedan massa år tillbaka och att man måste tillåta sig att känna och gråta över sådant som är jobbigt, och de enda jag kunde tänka på va denna kamp om att få barn, de är så många som lever med denna "hemlighet" och de är så svårt att bara ha den för sig själv.

Jag är otroligt nära min mamma men de känns helt sjukt för mig att inte kunna prata med henne om detta (jag har ju själv valt detta). man vill inte bara dra upp att nä men jag har svårt att bli med barn...bara att säga det högt känns som om man inte är en funktionell kvinna.

Bara jag som känner så? Suck mina hjärnspöken börjar komma nu igen...

Kram! ?
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2018-01-08 19:23:42 följande:

Tack bara att samla kraft och ta nya tag.

Att prata med människor som inte går igenom samma sak är jättesvårt man får höra saker som ?slappna av så händer det?, ?fokusera på något annat?, ?när du minst anar det så händer det?. De är som att de inte orkar eller klarar av att förstå vad man säger. Därför är trådar som denna guld värd. Man hittar likasinnade som förstår ens smärta. Här kan du vara totalt ärlig om allt!! Kram

Precis! dock väldigt tråkigt att dessa trådar måste existera men samtidigt väldigt skönt för oss som har detta problem att kunna samla oss och prata om detta. Får en att känna sig "mindre ensam"

Sedan känner man nästan ner glädje för dom som plussar här inne än för dom utanför. Sjukt nog.

Började med äl-test idag, vet inte om man ens ska ta de under letrozol behandling men hade hemma... Har redan börjat få en stegring och är bara på dag 8, känns lite konstigt, kan de verkligen vara att den redan är på g ?

Kram!
  • Målarsasah
    Lillatjejen1992 skrev 2018-01-08 21:53:57 följande:

Min läkare sa att ältest visar ofta fel under hormonbehandling. Jag får positiva tester långt innan ägget ens mognat (testade pos en gång på cd15, vul på cd16 och då var blåsan bara 9mm).

Klurigt de där, dock hade jag äl på cd 11 förra månaden så vet inte hur de är denna månad :)
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2018-01-09 11:44:51 följande:

[quote=78349819][quote-nick]Målarsasah skrev 2018-01-08 21:28:50 följande:[/quote-nick]Precis! dock väldigt tråkigt att dessa trådar måste existera men samtidigt väldigt skönt för oss som har detta problem att kunna samla oss och prata om detta. Får en att känna sig "mindre ensam"

Sedan känner man nästan ner glädje för dom som plussar här inne än för dom utanför. Sjukt nog.

Började med äl-test idag, vet inte om man ens ska ta de under letrozol behandling men hade hemma... Har redan börjat få en stegring och är bara på dag 8, känns lite konstigt, kan de verkligen vara att den redan är på g ?

Kram![/

Ja man blir mycket gladare när någon som försökt ett tag plussar, men vi får ju kämpa så mycket mer

Vad för test använder du? Jag har använt CBs och min gyn säger att när jag får glad gubbe då är det bara att ha sex. Jag har inte fått någon störning eller påverkan av letrozolbehandling o jag har ju tagit det i måånga månader nu.

Jag använder babyplans och dom har funkat bra innan letrozolen så tycker ändå att dom är bra. Ska testa idag också och se om de har stegrat ännu mer. Ska ju kolla mina ägg i morgon på dag 10 och förra gången hade ju redan ägget släppt på dag 12 så hon trodde att de hade skett på dag 11 eller precis innan jag kom dit på dag 12 så då kanske de inte är så konstigt med en stegring redan nu på dag 9.

Hur ser ni på att ha sex även om man har fler mogna ägg? tror dock inte de kommer hände men OM. min sambo säger att vi borde köra på ändå om dom säger att de är 3. Vad skulle ni ha gjort om man hamnar i den sitsen?

Kram!
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2018-01-09 14:39:07 följande:

Vi har kört på faktiskt. Vi tänker ?tänk om det är just den här månaden som allt klaffar.? Vi vågar inte med uppehåll

Ja de är ju de man är lite rädd för. att missa sin chans liksom! Får väl se vad hon säger i morgon, är livrädd för att de ska komma fram att de inte blivit några fina ägg denna månad men samtidigt otroligt taggad på att gå höra hur de har gått. som sagt är de ju en ny känsla som väcks till liv varje månad vid äl men dock kan dom ju släcka den känslan ganska snabbt på vul.

Har nu tagit ett nytt äl test och de stegrar ganska bra, har nästan full stegring så stämmer testen så borde öl vara snart. Lägger upp en bild på igår och idag så får ni säga vad ni tror? Kram
  • Målarsasah

Översta är från igår alltså då på cd 8 och den understa är från idag på cd 9. Visst är de en bra stegring? borde innebära äl snart om jag har några fina ägg ? Kram på er!
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2018-01-09 21:20:37 följande:

Alltså jag är i chock. I torsdags så hade jag rosa flytningar pch har hundra på att nu kommer mensen. Idag tänkte jag att jag tar ett test för skojs skul de går ut snart.

Har gråtit å gråtit men av oroa för att något ska gå fel. Ska det bli vår tur efter nästan tre år..

Men åhh vad kul!! sitter och leer och applåderar här i firmabilen!! så glad för eran skull!!

Jag fick också bra besked idag! En blåsa på 15mm på vänstra och en på 11mm på höger!! beräknad äl på lördag! och blodprovet visade att jag hade en fin äl förra månaden. så jävla glad över att bara få veta att jag har fina ägg!!

Kram på dig och njut nu och oroa dig inte, de är något som växer i dig och de är vackert!! <3 <3 <3
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2018-01-10 18:49:43 följande:

Tack så mycket. Är verkligen i chock. NOLL symptom på grav och alla för att mens skulle komma.

Bra svar på blåsorna!! Men om jag vore dig så skulle jag inte vänta med sex till helgen just eftersom dina äl test var ganska starka. Ha så kul. Kram

Det var ju verkligen eran tur nu och de är som jag sa, 2018 kommer bli ett bra år för oss Alla!

Nä vi har sagt att torsdag till måndag ska de liggas så mm ej missar något.

Gjorde äl test idag igen men då va de plötsligt lågt igen så de va konstigt. litar på att de borde hända i helgen ändå!

Kram på dig!
  • Målarsasah
    AniCase skrev 2018-01-13 12:14:53 följande:

Ni som ätit letrozol lite längre ni kanske kan besvara lite funderingar jag har ????

Har precis börjat utredas då vi försökt i 1 år utan att lyckas bli gravida och gynekologen hittade inget avvikande på mig utan såg att vä äggledare skulle släppa ett ägg men han ville ge mig en skjuts på traven för att förbättra äggkvalitet.

Började äta min första letrozol i måndags på dag 5 då gynekologen tyckte att de gick bra och så ska jag tillbaka på onsdag eftersom jag har beräknad ägglossning på torsdag så vill han kika på ägget innan.

Men om jag tog sista tabletten igår som jag skulle äta i 5 dagar borde inte hormonerna gå ut innan ägglossningen?

Har haft en sån molande värk sen jag började med tabletterna,är det normalt?

Finns de möjlighet att ägglossningen rubbas dvs kommer tidigare eller senare av letrozolen?

Testade iofs ett ägglossningstest igår och de visade negativt.

Förlåt har typ dygt upp tusen frågor efter besöket ????

Vill så gärna plussa^^

Hej

Jag är inne på min andra kur men har lärt mig lite under denna tiden.

Letrozol går ur kroppen fort efter du slutat ta dom. Dom ger ju en push till att få äggen att växa, dock är de inte säkert att man ägglossar. Det finns dock sprutor till de.

Jag hade molvärk efter äl förra gången men denna gång har jag haft sedan 3e tabletten. Får för mig att man "känner" allt mer med letrozol. Tycker till och med att sexet känns mer.

Jag får äl som man ska ha äl dvs ca 28 dagar av letrozol. Annars har jag en totalt rubbad cykel på mellan 24-39 dagar så letrozolen får ju cykeln att bli bättre beroende på vilket problem man har.

Har du konstaterad äl varje månad borde du inte äta letrozol för den hjälper dig bara att på till ett/fler mogna ägg inför äl.

vilken dag är du på nu och när tror din gyn att du ska ha äl?

Hur lång är din cykel egentligen utan letrozol?
  • Målarsasah

Hon hade inte fel angående att äl skulle vara i helgen i iallafall! Nu kör vi på :)

Men idag borde min större äggblåsa vara ca 21-22mm och den andra om den växte med vara ca 17-18mm

Tror ni den andra också kan lossna då eller bara den större?
  • Målarsasah

Hejsan tjejer! Hur går det för er alla?

Själv är jag på äl+4-5.

Tänkte kolla med er, hur gör ni med alkohol efter äl? undviker ni helt eller unnar ni er ett glas ?

Kram på er !

• Målarsasah
    AniCase skrev 2018-01-18 06:08:31 följande:

Hej Målarsasah!

Pratade med min gynekolog igår och han sa att man brukar inte ha molande värk av letrozol men att de kunde bero på spolningen jag gjorde samma dag som jag började med tabletterna.

Min gynekolog kollade igår och hade ett ägg på 21mm som antingen skulle släppa igår kväll eller idag på morgonen och som såg ut att vara påväg att släppa när som :)

Alla värden såg jättebra ut och de hittade inget fel på mig.

Så de var bara att köra på igår så får vi hoppas att de blir ett plus denna gång :)

Vanligtvis har jag en cykel på 28 dagar och äl på dag 15.

Så beräknad mens är den 1 februari.

Spännande de kan nog stämma med spolningen, jag gjorde min spolning i mitten av november så de är mycket möjligt att de är därför man "känner mer"

Vad kul att du hade ett fint ägg som ska släppa!

Jag hade ett på 15mm och ett på 11mm på dag 10 och de skulle släppa i lör/söndags. fick starkt utslag på stickan på lördagen.

Håller tummarna för oss att de funkar denna gång! :)

min cykeln blev ju konstig så fort vi började försöka så från att ha en på prick 32 dagar till 24-39. men med letrozol har jag haft 28 så de känns ju bra! Har beräknad BIM 27-28e :)
  • Målarsasah
    Marie357 skrev 2018-01-18 05:05:31 följande:

Igår testade jag äntligen + på stickan. Hoppas knodden stannar denna gången

Vad kul!! Grattis!! har du känt av något ? :)
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2018-01-10 18:53:31 följande:

Tack alla för era gratulationer.

Jag kommer hänga kvar i tråden, i bakgrunden och hejja på er (om jag får). Så har ni en fråga direkt till mig så kommer jag svara annars kommer jag vara lite osynlig.

Ni har verkligen stöttat mig när jag inte kunnat själv. Jag håller verkligen alla tummar jag kan för att ni ska få era plus. Stor kram till er!

Hej på dig! Hur går de för dig? Bamsekram!
  • Målarsasah
    Marie357 skrev 2018-01-19 05:10:40 följande:

Tack snälla!

Du menar symtomer? Hade svamp en vecka innan BIM, ont i korsryggen, Molvärk i tjejmagen, halsbränna och magkatarr. bara en känsla...

Fasen vad spännande! kul att se fler i denna tråd få ett plus! Får en annan att hålla uppe hoppet lite :)
  • Målarsasah
    Aylina88 skrev 2018-01-19 15:46:28 följande:

Hej tjejer! Är det vanligt och ha mensvärk 2 dagar efter ägglosning när man går på letrozol?

Jag hade molvärk direkt efter äl förra gången ändå till Bim. denna gång har jag börjat känna lite molvärk och stickningar på äl + 6. Brukar annars inte känna ett s**t förutom när mensen kommer som en käftsmäll. Har hört fler som känt mer av detta under letrozol kur.

Håller tummarna för att de kanske är något som håller på och utvecklas där inne! :)
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2018-01-19 15:49:36 följande:

Hej,

Jo jag tror att det går bra. Har precis återhämtat mig från magsjuka!!! Blä, men nur det över. Är i v.6 (5+1). Är super svullen!!

Jag såg att du hade jättefina äl tester. Hoppas på bebis nu då. Jag håller verkligen tummarna. Stor kram

Nämen fy! hört att många har åkt på magsjuka nu närmaste veckan, aldrig roligt!

Men vad kul att de går bra för dig! de är ju faktiskt din tur!

8 dagar kvar till Bim. Längtar!! Har beslutat mig för att faktiskt vänta på mensen denna gång och inte hålla på och testa i förväg.... får se om de håller haha! Men man hoppas ju på att de faktiskt tog sig denna gång!

Ska på bröllop i sommar och vill såååååå gärna ha en mage då haha :'D
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera