• Anonym (Bullfia)

Detta med att prata om sex... Gör ni det?

Ja, alltså detta med att prata om sex. Jag och min partner gör inte det... Vi har varit ett par i 7 års tid och vi har aldrig riktigt pratat om sex. Pratar ni om sex med er partner? Jag har sjukt svårt att se hur man ens tar upp det. Vårt sexliv är inte dåligt precis, men det skulle ju kunna bli bra mycket bättre om vi bara kunde säga vad som känns bra och vad man vill ha mer av o.s.v. Vi är kanske inte så bra på att prata känslor och sånt i övrigt heller (båda kommer från lätt dysfunktionella familjer där man inte pratade om känslor eller visade känslor, tycker mig se att det satt sina spår hos oss båda) så det kanske är därför det känns awkward och blivit så att vi inte pratar öppet så...

• Svar på tråden Detta med att prata om sex... Gör ni det?
  • Anonym (Rebecka)

Ta ett par glas vin och tänd lite ljus så kanske det går lättare.

• Plattjur

Jag pratar med min partner om sex i stort sett varje dag. Vi har ett episkt sexliv.

Ett tips är att prata om sex efter att ni haft sex och ligger och myser, då är en massa bra hormoner som oxcytocin och dopamin igång och förtroligheten är på topp. Börja med att säga nåt i stil med "det var sjukt nice när du gjorde så där, jag tänder verkligen på det", spinn vidare därifrån. Fortsätt med exempelvis"jag har fantiserat om att du ..." eller "jag drömde att du ...". Feedback och konstruktiv kritik är kung.

• Påven Johanna

Jag fattar inte hur ni gör för att inte prata om sex med varandra, hur går det till? Ni ligger ju med varandra? Eller?

• Anonym (ii)

vi pratar om att vi tycker om det vi gör, om det är nåt vi vill ändra på eller variera eller nåt man önskar testa. Utan att kunna prata om sånt blir det ju ingen utveckling?

• Anonym (Pratmakan)

Åh jo, vi pratar massor om sex. Har en väldigt avslappnad inställning till det, så vi kan skämta och skoja och diskutera både bra och dåliga saker med sexet. Att dela med sig av sina fantasier bland annat tycker jag är givande, då vet man ju vad partnern önskar, samtidigt som man kan göra det lite kinky... typ skicka ett sms på lunchen att "ikväll när du kommer hem tänker jag att vi två ...". Bara för att komma igång att börja prata om ämnet.

• MammAmma

Jag pratar om sex med alla, så ja, jag pratar definitivt om det med dem jag ligger med.

• Anonym (kunde varit jag...)

Jag känner verkligen igen mig i ditt inlägg. Jag kan prata med några av mina kollegor om sex - men inte med min partner. Hur sjukt som helst! Följer denna tråd med intresse.

• Anonym (!)

Ja jag och min partner pratar sex. Rätt viktigt för att man ska ha bra sex kan jag tycka.

• Anonym (åp)

Vet precis hur det är. Älskar sex och kan prata om sex med nästan alla men med min pojkvän känns det bara pinsamt. Förstår verkligen inte varför, vi har sex ganska ofta men jag blir så blyg i sängen.

• Anonym (julia)

Jag känner också igen mig, jag kan prata om sex med mina väninnor men inte med sambon, det känns så konstigt! Det är nån spärr jag har. Men att ni klarat er i 7 hela år utan att prata låter faktiskt lite överdrivet.. Ert sex har alltså varit detsamma i 7 år?!

• Anonym (Suck.....)

Låter som två hämmade o jättedysfunktionella personer har funnit sin like. Eftersom ni inte ens kan prata om vanliga känslor.

Eller så är ni bara mycket unga, eller outvecklade som människor.

• Anonym (kunde varit jag...)
    Anonym (julia) skrev 2016-10-13 18:26:47 följande:

Jag känner också igen mig, jag kan prata om sex med mina väninnor men inte med sambon, det känns så konstigt! Det är nån spärr jag har. Men att ni klarat er i 7 hela år utan att prata låter faktiskt lite överdrivet.. Ert sex har alltså varit detsamma i 7 år?!

Vi har mer eller mindre aldrig pratat om sex under våra hittills 15 år tillsammans. Så sju år är ingenting, om du frågar mig...
Svar på tråden Detta med att prata om sex... Gör ni det?